Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1437
Hei!

Jeg er for tiden på utkikk etter ny laptop da laderen til min forrige er røket, og butikken skulle ha 1000+frakt for å få tak i en ny til meg. Laptopen begynner å bli gammel (3 år) og vurderer derfor å kjøpe en ny laptop i stedet, da jeg ikke er sikker på om nytteverdien utveier kostnaden.

Problemet er at jeg ønsker en laptop som jeg kan game på (GTA Online osv), men jeg ønsker ikke en data som ser ut som en gaming data. Med dette mener jeg for eksempel: en haug av røde lys over alt på svart deksel. (ROG Zephyrus ser derimot ok ut i mine øyne, så den typen fungerer). Laptopen jeg har nå er en MSI GS70 Stealth, og jeg kjøpte denne mest på grunn av at den var tynn, og hadde bra ytelse. Laptopen jeg vil ha skal se bra ut, og ikke være for tykk, kan være fra 15" og opp, den skal helst ha bakgrunnsbelyst tastatur (bare ikke kun rødt), farge og material har ikke så mye å si så lenge det ikke er for voldsomt (i.e. gamingdataer flest)

Finnes det i det hele tatt noe som faller innenfor de kriteriene jeg har satt, eller bør jeg bli mindre kresen?

Budsjett: >20 000.

Setter pris på all hjelp!
SMGund
Sist endret av SMGund; 7. januar 2018 kl. 19:01.
Trådstarter
4 1
Takk for svar!

Tja, ikke helt. Likte det generelle designet på ROG'en, men litt for mye rødt. Jeg er ikke så fan av svart og rødt sammen, (ønsker en litt mer stilig data, hvis man kan si det).
Multicom sine laptoper ser litt mer diskré ut en de vanlige gaminglaptopene. Du kan konfigurere RGB-tastene til å lyse kun hvitt om du synes det blir litt mye med regnbuefarger.
Trådstarter
4 1
Takk for svar!

Vet svært lite om Multicom, men har hørt litt. Hvilken ville du anbefalt?

Muligens et dumt spørsmål men; Finnes det vanlige laptoper som ikke blir kategorisert som gaming laptop, men som likevel kan kjøre spill som GTA online? Har sett noen forskjellige som har i7 og GeForce 1050+. f.eks: (https://www.proshop.no/Baerbar/ASUS-...FI152T/2629629)
Multicom Kunshan P751T kan være et godt valg, kraftig PC med i7-8700K og GTX 1070. Også mulighet for flere harddisker.

Hvis du synes den blir litt for stor så kan Kunshan P950 være et alternativ, smalere PC, men det blir i7-7700HQ istede. Begge CPUene er fortsatt veldig bra, så det er tvilsomt du ville merka forskjell de første årene, men 8700K er jo nyeste generasjonen og den er sekskjernet. Til gaming vil ikke dette har noe å si uansett.

Husk at du kan konfigurere disse ytterligere, men hvis linken funker som den skal så har jeg satt opp til min personlige anbefaling.

Jeg ser ingen grunn til at PCen du linker til er priset så høyt, grafikkortet er jo helt på trynet til den prisen, og selv om skjermen er 4K er det tvilsomt at grafikkortet kan yte nye spill på ultra i den oppløsningen. I tillegg så er 4K unødvendig på en så liten skjerm. Det eneste som trekker prisen opp er kanskje at den er såpass tynn, men den jeg linket til ser ut til å være enda tynnere faktisk. Jeg ville styrt unna den.
Trådstarter
4 1
Tusen takk for hjelpen!
Ser i ettertid at PCene jeg linket er uten moms, så prisen er feil. Hvis du velger Privat øverst i høyre hjørnet på nettsiden så får du opp pris for privatperson. Beklager dette.