Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1539
Hei! Jeg er altså forkjølet, og lagde meg en te som jeg tenkte skulle virke godt mot forkjølelse. Hadde i kort sagt alt av krydder vi hadde, hvitløk og honning... og muskatnøtt.

Nå kom jeg da i ettertid til å tenke på at muskatnøtt kan gi ubehagelige følelser og hallusinasjoner (!) i store nok doser. Det var ikke akkurat planlagt å bli rusa på muskatnøtt nå.

Jeg raspa opp en halv muskatnøtt (dvs. ca. 2,5g hvis en hel veier ca 5?) og drakk hele koppen med te. Det jeg lurer på er hva jeg kan forvente av reaksjoner?
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, skal gå fint det. Du må nok ha mer en det for og få noe funk
Fra RUStelefonen:

Mange opplever rusen fra muskat som ubehagelig. Ubehagelige reaksjoner kan forekomme alt ved 5 g (ca én muskatnøtt), og sannsynligheten for dette stiger med økende doser. Store doser fra 10-25 g kan fremkalle delirium med antikolinerge symptomer.
Vis hele sitatet...
Hvis du gjør det skikkelig, så kan det funke bra ^^
Jeg spiste 2-3 stykker da jeg var innlagt for noen år siden som en erstatning for cannabis. Det varer alt fra 4 timer til 15 timer vil jeg si, får en slags hangover uten kvalmen og hodepinen dagen derpå ;P
Du må tygge det godt og ha det cirka 15 minutter i kjeften. Etter noen timer skal(kan) det funke, men alle er forskjellige, jeg blir hvertfall stein av hel muskatnøtt. Vet ikke om det har noen virkning mtp teen du laga, men du får se Jeg personlig anbefaler å spise det
Sist endret av yomomma; 10. desember 2017 kl. 04:58. Grunn: MER INFO!!!!!