Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2594
Hei!

Jeg har 2-3 HP Proliant ML370G5 servere stående som er blitt byttet ut, og lurer på om dette kan være av intresse for andre og evt hva man kan få for noe sånt?

Litt usikker på innmaten, men det kan jeg finne ut relativt fort. Lurer på om det sitter 40-50 gb ram i hver av dem, og to cpuer montert.
Er jo altid marked for slikt, spessielt for folk som gjerne vil ha en ålreit server hjemme men ikke har råd (eller lyst) til å pantsette gård og grunn for å kjøpe en ny en.
Servere koster jo stor sett flesk, og er ofte forebeholdt bedriftsmarkedet, men siden datautstyr blir fort utdatert kan en brukt server være et godt kjøp og viss den ikke er alt for gammel er den jo fremdeles kapabel så det holder.

Har selv kjøpt en brukt en på Finn, riktignok mindre en disse som du har, og et par nye harddisker siden jeg ikke vet hvor lenge de originale har gått.
Du burde se hva lignende maskiner ligger ute for, men det ligger ofte et sted mellom 2-8000 avhengig av alder og innmat.
Sist endret av varg300; 15. februar 2017 kl. 22:20.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
G5 er jo steingammal. CPUen kom på markedet i 2007, og EOL i 2010. Og TDP på 80W!

Vanlig consumerhardware har jo betre ytelse og lågare straumbruk. Det er verdt ca. 0, men det kan så klart finnast tullinger som kjøper det.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
G5 er jo steingammal. CPUen kom på markedet i 2007, og EOL i 2010. Og TDP på 80W!

Vanlig consumerhardware har jo betre ytelse og lågare straumbruk. Det er verdt ca. 0, men det kan så klart finnast tullinger som kjøper det.
Vis hele sitatet...
Er du noen gang overhodet positiv?
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Er du noen gang overhodet positiv?
Vis hele sitatet...
Det er veldig få grunner til å være positiv til eldgammel maskinvare
Sist endret av liasis; 15. februar 2017 kl. 23:19.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
G5 er jo steingammal. CPUen kom på markedet i 2007, og EOL i 2010. Og TDP på 80W!

Vanlig consumerhardware har jo betre ytelse og lågare straumbruk. Det er verdt ca. 0, men det kan så klart finnast tullinger som kjøper det.
Vis hele sitatet...
Haha, såpass ja.
Kjenner en tulling jeg som ikke har peiling og kjøper "Rått og røte" så lenge ordet 'Server' står skrevet et sted på den. Tøft å ha stående å surre med 5-6 virtuelle maskiner som ikke gjør noe som helst annet en å bruke strøm vettu

TS: Det er jo gratis å legge ut på torget på Finn, du har jo ingen ting å tape på det.