Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2422
hei, noen som går på skyting og skjønner hvor bra 286/300 poeng er for første gang du prøver å skyte. vell det var 10m og luftgevær. det var veldig gøy. jeg skal definert fortsette. jeg er 12
Så bra, gratulerer!
Skyting er jo en fin interesse! Lurt å gjøre det på bane eller noe sammen med andre så kan en lære litt av hverandre under ordnede forhold også ;-)
Gøy å finne nye interesser! :-D
Sist endret av stranger; 26. januar 2017 kl. 20:08.
Her har du funnet deg en flott hobby Derf. Jeg skjøt selv med luft på 10m da jeg var tolv. Da skjøt vi sittende, og gikk over til stående da vi ble 13. At du skjøt 286 av 300 mulige, er utrolig bra om dette var første gangen. Og du skal ikke se bort i fra at du klarer 300 om du fortsetter sittende. Jeg klarte aldri dette men fikk en gang 299/300.
Om du fortsetter kommer du antagelig til å begynne med stående skyting etter hvert. Da må du ikke fortvile om du skyter 150/300 eller lavere i starten. Det er en stor overgang å stå. Anbefaler at du fortsetter med luft og på lang sikt prøver deg på forskjellige skytegrener. Jeg gikk etterhvert over til salongrifle liggende (synes det er enda mer spenstig å skyte med krutt). Tok deretter noen års pause før skytelysten kom tilbake. Tok jegerprøven i fjor og gikk litt på rypejakt. Nå skyter jeg med 22lr pistol på 15 meter og tenker etterhvert å søke om tillatelse på dette. Leirdueskyting er også utrolig gøy, selv om dette er noe helt annet enn å skyte på blink. Og husk at selv om det er mer fart og smell med krutt, så er nok luft noe av det beste man kan starte med om man vil bli god i presisjonsskyting.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg synes at dette er imponerende bra skyting.
Veldig flott å høre at du vil fortsette med skytingen.