Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4730
Hei freak! Driver og tester en Overpoch server med noen fra england og trenger litt feedback om hva folk ønsker før serveren går live.

-Donasjoner.
" Vi vurderer donator box for og hjelpe til med server kostnader, 5 bokser I måneden er det som vil bli tilbudet. Hva type for donator box synes freak er OK ?
Vi tenker på litt base materal.

-Vechiles.
Vi har nå 50 spawned biler randomly på mappet, med 300 vechiles MAX. det vil si at når der kommer mer en 300 biler på serveren vil den bilen/lastebilen som har stått urørt lengs bli slettet. Biler blir generert når man kjøper fra vendor.

-Spawn rate.

Hvor lett vil dere at det skal være og finne våpen ? Vi har en del custom plasser hvor vi blant annet har satt opp check points, vi har gjort Balota og NEAF til gode store flyplasser med en mer apocalyptic feel. Akuratt nå er det ikke spessielt vanskelig og få tak i våpen.

-AI difficulty.

Hvor vanskelig vil du ha det når du går for en mission ? Slik som det er nå er der runt 6-10 AI per mission, for uten om AI Island, som har rundt 150.


Andre ting folk ønsker ? Vi får Installert Oneclick addon I kveld/natt, da kommer til som self blood bag, tow, refuel ect.
Jeg mener at AI missions skal være ganske vanskelig da du som regel får enormt med loot fra de i forhold til hvor mye arbeid det kreves for å skaffe de ressursene på andre måter (min erfaring på andre servere).

300 vehicles max kan være litt lite mtp at mange kjøper seg billige biler og mozzie for å komme seg fram til plasser og så ditcher de. Blir serveren litt populær kan biler fort forsvinne annenhver dag.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Jeg mener at AI missions skal være ganske vanskelig da du som regel får enormt med loot fra de i forhold til hvor mye arbeid det kreves for å skaffe de ressursene på andre måter (min erfaring på andre servere).

300 vehicles max kan være litt lite mtp at mange kjøper seg billige biler og mozzie for å komme seg fram til plasser og så ditcher de. Blir serveren litt populær kan biler fort forsvinne annenhver dag.
Vis hele sitatet...
Enig i at AI-oppdrag burde være rimelig vanskelige, gjerne slik at man må ha ei litt større gruppe for å klare oppdraget.

Gjerne vanskeligere å finne våpen enn på overpoch servere vi har i dag hvor de ligger strødd, loot generelt burde være mer sjeldent, mer i tråd med hvordan Dayz-modden var for ett par år siden.

Har dere bestemt noe angående first-person/third person? Skulle likt å sett servere med kun first-person av logiske grunner (se rundt vegger wtf?). Kan personlig ikke fordra thirdperson i arma (det er på kanten til å ødelegge en flott realistisk shooter.

kanskje ha litt dyrer kjøretøy? synes selv det er alt for billig på de fleste serverne jeg har spilt på, skulle vært mer en "luksus-gode" enn noe alle bare stikker å kjøper for ingenting!

Mulig å få beskjed så fort serveren kan testes?
Dette høres veldig spennende ut!
Sist endret av Todd; 1. august 2014 kl. 19:49. Grunn: typos
Takk for fine svar. Skal annonsere så fort serveren går live. Skal snakke med dem ang First og 3d Person, men tror det blir 3DP. Skal ta opp alt som blir forslått her, vil gjerne selv at det skal være vanskelig og få tak i våpen, og biler. Slik det er per nå er ikke dette noe stort problem.

AI missions er relativt vanskelige slik de er nå, jeg tar en 50-50 sjangs når jeg prøver solo, om du legger til spillere vil dette bli mye vanskligere. Overlevde nå nettopp fra en mission med 300 blood igjen. AI island er bare og glemme, om AI får øye på deg der så mounter de 50Cal machineguns og skyter dritten ut av deg.. har ikke klart AI island selv enda, og det med " Unlimited ammo " Og healing når det skulle passe meg. Dette prøvde vi for og se om det var mulig.
Sist endret av Tombøtte; 1. august 2014 kl. 20:03.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Synes ikke det bør være military hardware egentlig. Iallefall ikke kjøretøy som APCer etc. Og alle bør liksom ikke kunne få det beste av det beste lett..Synes ikke dayz servere trenger å være casual, har lyst å teste ut overpoch men ikke på en pay2win spawn with everything server.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Synes ikke det bør være military hardware egentlig. Iallefall ikke kjøretøy som APCer etc. Og alle bør liksom ikke kunne få det beste av det beste lett..Synes ikke dayz servere trenger å være casual, har lyst å teste ut overpoch men ikke på en pay2win spawn with everything server.
Vis hele sitatet...
Pay2win everything kommer ikke til å være noe her. Eneste donasjoner vil nok bli litt basebuilding matereal, og kun 5 pakker I måneden, dette er bare for og hjelpe til og dekke kostnader. Vi tenker nok og prøve og se om vi får nok donasjoner til og ikke ha pakkeløsninger, men dette betviler jeg kommer til og funke .
Hvilket map er det? Og det burde være flere vehicles som spawner random, høyere max vehicles. vanskelige AI. og dyrere ting. Og hvis det er mulig så liker jeg best Taviana som map. men det er opp til dere
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Synes ikke det bør være military hardware egentlig. Iallefall ikke kjøretøy som APCer etc. Og alle bør liksom ikke kunne få det beste av det beste lett..Synes ikke dayz servere trenger å være casual, har lyst å teste ut overpoch men ikke på en pay2win spawn with everything server.
Vis hele sitatet...
Helt enig i at det ikke burde være pansrede kjøretøy og for mye fokus på militære kjøretøy. Mange server (både dayz og andre mods) har gått i fella å kasta inn alt for mange militære kjøretøy, noe som gjør at hele modden blir basert rundt vehicle combat, noe som er synd med tanke på hvor bra gunplay Arma-platformen har.

Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Pay2win everything kommer ikke til å være noe her. Eneste donasjoner vil nok bli litt basebuilding matereal, og kun 5 pakker I måneden, dette er bare for og hjelpe til og dekke kostnader. Vi tenker nok og prøve og se om vi får nok donasjoner til og ikke ha pakkeløsninger, men dette betviler jeg kommer til og funke .
Vis hele sitatet...
Det høres greit ut, ikke så alt for stor fordel og jeg er helt for at det trengs noen funksjoner for å dekke driftskostander.


Sitat av Ephox Vis innlegg
Hvilket map er det? Og det burde være flere vehicles som spawner random, høyere max vehicles. vanskelige AI. og dyrere ting. Og hvis det er mulig så liker jeg best Taviana som map. men det er opp til dere
Vis hele sitatet...
Personlig etter mange år med Arma synes jeg Chernarus helt klart er det beste mappet, synes spillet på Taviana blir litt for delt opp med tanke på at det er to øyer (og det sitter alltid en camper ved brua) så man er avhengig av helikopter eller båt for å reise i mellom. Er det snakk om kun en server med et map dere skal sette opp?
Angående first vs third person så er dette en video jeg vil anbefale alle å se.
First vs Third-Person in Arma 3 (and DayZ): http://youtu.be/v7zoVIsIT2A
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Angående first vs third person så er dette en video jeg vil anbefale alle å se.
First vs Third-Person in Arma 3 (and DayZ): http://youtu.be/v7zoVIsIT2A
Vis hele sitatet...
Dette er en fantastisk bra video. spiller for det meste first person selv. har ikke komme i kontakt med de som eier serveren ang det enda. anbefaler folk og spille i first person, da det faktisk er ufattelig gøy i forsjell til third person.

Sitat av Todd Vis innlegg
Helt enig i at det ikke burde være pansrede kjøretøy og for mye fokus på militære kjøretøy. Mange server (både dayz og andre mods) har gått i fella å kasta inn alt for mange militære kjøretøy, noe som gjør at hele modden blir basert rundt vehicle combat, noe som er synd med tanke på hvor bra gunplay Arma-platformen har.



Det høres greit ut, ikke så alt for stor fordel og jeg er helt for at det trengs noen funksjoner for å dekke driftskostander.




Personlig etter mange år med Arma synes jeg Chernarus helt klart er det beste mappet, synes spillet på Taviana blir litt for delt opp med tanke på at det er to øyer (og det sitter alltid en camper ved brua) så man er avhengig av helikopter eller båt for å reise i mellom. Er det snakk om kun en server med et map dere skal sette opp?
Vis hele sitatet...
Vi setter bare opp 1 map, Om serveren blir pupulær er der snakk om 1 map til. Når det kommer til pansrede kjøretøy har jeg nevnt dette, og der er visse uenigheter men har klart og få bort " tunge " armerte kjøretøy som Apache helikopter og tanks ect. Det som er det "tungeste" av våpen nå er hummer med granade launcher, men denne koster, tror jeg 5 briefcases, om jeg ikke husker feil. For uten om det er det for det meste M230Saw som er montert på forsjellige kjøretøy.

Sitat av Ephox Vis innlegg
Hvilket map er det? Og det burde være flere vehicles som spawner random, høyere max vehicles. vanskelige AI. og dyrere ting. Og hvis det er mulig så liker jeg best Taviana som map. men det er opp til dere
Vis hele sitatet...
Chernarus er mappet, AI har vi funnet ut er vanskelig nok slik som det er. AI island har nå masse basebuilding matereal og 10 briefcases, om du klarer og ta over øya. Vi har prøvd litt med tunge våpen og tunge kjøretøy, AI island
( Skalisty island ) er ufattelig vanskelig, men så er der mye loot også om du kommer deg inn. 50 Cal machine guns tar ned helikopter fort som bare fy, snipers som har patrulje rundt øye og rund 200 AI totalt. her trenger du nok et team på 5-10 som er flinke..

Høyere max vechiles har blitt diskutert, dette ser vi når serveren går live. 5 vechiles per person burde være nok, pris på ting er ikke diskutert enda og slik jeg forstår det er det ganske mye jobb og forrandre det.
Sist endret av Tombøtte; 2. august 2014 kl. 15:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Dette er en fantastisk bra video. spiller for det meste first person selv. har ikke komme i kontakt med de som eier serveren ang det enda. anbefaler folk og spille i first person, da det faktisk er ufattelig gøy i forsjell til third person.



Vi setter bare opp 1 map, Om serveren blir pupulær er der snakk om 1 map til. Når det kommer til pansrede kjøretøy har jeg nevnt dette, og der er visse uenigheter men har klart og få bort " tunge " armerte kjøretøy som Apache helikopter og tanks ect. Det som er det "tungeste" av våpen nå er hummer med granade launcher, men denne koster, tror jeg 5 briefcases, om jeg ikke husker feil. For uten om det er det for det meste M230Saw som er montert på forsjellige kjøretøy.
Vis hele sitatet...
Jeg spiller som regel alltid first person uansett, finner knapt nok gode srevere med first person lengere. Jeg synes third person er ufattelig kjedelig, man kan se over gjerder, rundt hjørner. Noe av greia i en slik shooter er jo at man faktisk er nødt til å ta risikoen som følger ved å sjekke rundt et hjørne.

Liker at dere at dere har fjerna attack-helikopter. At det er armerte kjøretøy er jo greit med både mg og granater, så lenge vi slipper at alle kjører rundt i pansrede kjøretøy! Virker som dere har det på stell, lovende server!

Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Chernarus er mappet
Vis hele sitatet...
TOPPP!
Sist endret av Todd; 2. august 2014 kl. 15:56.
Serveren er nå funksjonibel. Kan poste IP til serveren om folk har lyst og prøve. Der mangler forsatt en hel del ting, serveren er nå bare basic Overpoch med Missions og AI island + camps.
Jeg vil prøve
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Serveren er nå funksjonibel. Kan poste IP til serveren om folk har lyst og prøve. Der mangler forsatt en hel del ting, serveren er nå bare basic Overpoch med Missions og AI island + camps.
Vis hele sitatet...
Tja, om karakteren ikke blir sletta eller dere har planlagt resets framover så sure, why not.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Tja, om karakteren ikke blir sletta eller dere har planlagt resets framover så sure, why not.
Vis hele sitatet...
Blir nok ingen resets nei, jeg har brukt 2 dager på og bygge base nå, så om de plutselig skal resette den blir jeg også lei meg xD


her er IP. 81.19.211.120:2702.

Den popper ikke opp på DayZ commander! join en random server og remote connect fra der.

Dette blir som en liten test for oss også. så om dere finner bugs så si ifra!
Sist endret av Tombøtte; 2. august 2014 kl. 22:42.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvordan starter jeg overpoch da? Launche med overwatch og epoch samtidig?
Hvis du bruker dayzcommander legger du
-mod=@DayZOverwatch;@DayZ_Epoch
inn under additional launch parameters i settings

Jeg tror jeg fant en bug. jeg var på NW airfield og loota, en zombie traff meg og brakk beinet mitt, jeg drepte zombies og plutselig gikk jeg fra 9000 blod til -500. Helt uten videre. ingen ais, ingen andre zombier rundt meg.

Ingen zombier spawner og loot spawner heller ikke. kan du restarte serveren eller sette opp auto restart til hver 4 eller 6 time?
Sist endret av Ephox; 3. august 2014 kl. 14:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spilte litt på serveren tidligere, var helt alene da men fikk iallefall testa litt.
Likte at det faktisk står ødelagte biler rundt om kring som kan repareres, i motsetning til andre servere hvor alle kjøretøy du ser er låst. Synes også det at du starter med kun badage, Pain killers og lykt, slik at man faktisk må finne alt det andre . Dro nedover til Elektro, løp rundt der i cirka 20 minutter uten å se en eneste item som hadde spawna, løp fra øst til vest og tilbake, fant 0 loot, så Ephox sa det samme, så tenkte bare å dele det jeg fant etter å ha spilt en times tid ^^
Sitat av Todd Vis innlegg
Spilte litt på serveren tidligere, var helt alene da men fikk iallefall testa litt.
Likte at det faktisk står ødelagte biler rundt om kring som kan repareres, i motsetning til andre servere hvor alle kjøretøy du ser er låst. Synes også det at du starter med kun badage, Pain killers og lykt, slik at man faktisk må finne alt det andre . Dro nedover til Elektro, løp rundt der i cirka 20 minutter uten å se en eneste item som hadde spawna, løp fra øst til vest og tilbake, fant 0 loot, så Ephox sa det samme, så tenkte bare å dele det jeg fant etter å ha spilt en times tid ^^
Vis hele sitatet...
Serveren trenger vel egentlig bare en restart, jeg spilte 2-3 timer igår og fikk meg en del gull og en fin SUV og noe bra våpen

Har serveren blir restarta enda? Fortsatt ikke noe loot eller zombies
Sist endret av Ephox; 3. august 2014 kl. 18:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ephox Vis innlegg
Serveren trenger vel egentlig bare en restart, jeg spilte 2-3 timer igår og fikk meg en del gull og en fin SUV og noe bra våpen

Har serveren blir restarta enda? Fortsatt ikke noe loot eller zombies
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tilgang på restart, har sagt Ifra men vet at de som kan restarte serveren er veldig opptatt nå i helgen. skal poste her når den er restarta
Serveren funker nå!
Sitat av Ephox Vis innlegg
Serveren funker nå!
Vis hele sitatet...
Supert. Titegn
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Synes du burde få kontroll på sånt. Er flere admin klienter som fins der ute.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Synes du burde få kontroll på sånt. Er flere admin klienter som fins der ute.
Vis hele sitatet...
Nå eier jeg ikke serveren på noen måte, har bare vært der for og teste litt ting osv. Autorestarts kommer etter hvert, som sagt er serveren helt clean akuratt nå, bare AI missions, og traders + vehciles ect som funker.
Ser ikke ut som serveren er oppe akuratt nå. og ikke har den vært på på flere timer
Sitat av Ephox Vis innlegg
Ser ikke ut som serveren er oppe akuratt nå. og ikke har den vært på på flere timer
Vis hele sitatet...
Det kan godt være, kan hende Oneclick addon har kommet, vet ikke. Er ikke hjemme så får ikke tilgang heller.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Det kan godt være, kan hende Oneclick addon har kommet, vet ikke. Er ikke hjemme så får ikke tilgang heller.
Vis hele sitatet...
Er oppe nå, tror de har lagt til noe greier. måtte laste need 700kb mission files

Hmm... den gikk just ned :/ Jeg kom til en plass hvor det står overpoch trader, og har safezone. men det er ingen traders der. er den en bug? Og jeg håper ikke serveren går ned når jeg skal fly tilbake til basen min som er 10km vekk
Sist endret av Ephox; 5. august 2014 kl. 17:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ephox Vis innlegg
Er oppe nå, tror de har lagt til noe greier. måtte laste need 700kb mission files

Hmm... den gikk just ned :/ Jeg kom til en plass hvor det står overpoch trader, og har safezone. men det er ingen traders der. er den en bug? Og jeg håper ikke serveren går ned når jeg skal fly tilbake til basen min som er 10km vekk
Vis hele sitatet...
Jeg var bortreist, så har ikke hatt tid og svare så fort. Fant en bug, serveren blir offline i 10 min ish så kommer den opp igjen.
Sist endret av Tombøtte; 5. august 2014 kl. 17:59.