Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1326
Jeg har utrolig lite greie på PC generelt. Derfor henvender jeg meg til dere.

1. Nettet detter ut og inn hele tiden selv om jeg bruker lokal tilkobling.

2. Kjører gjennom en svitsj. http://gyazo.com/6cabac9227b886d32f12dbd6c3dc6716

3. jeg prøvde å feilsøke, derav -> http://gyazo.com/12cc0e119cd3876ad6c81ec5b65b3212

4. Noen som har noen ideer? jeg prøvde å google svaret og kom frem til at jeg burde installere -> http://gyazo.com/34f7b4995050d78a89dd5fef9f0d6131

5. Noen andre som tror dette muligens kan vær problemet mitt?

6. Jeg kan fotsatt bruke det trådløse nettet når den lokale tikoblingen faller ut, og vice verca.

mvh: En irritert og uvitende gamer.
Mest sannsynlig er det snakk om dobbel-NATing, det vil si at du både har NAT på "switchen" og på gatewayen, skru av NAT på "switchen", grunnen til at jeg setter switch i parantese er fordi switcher har ikkje NAT funksjonalitet, så mest sannsynlig er dette også en router.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
grunnen til at jeg setter switch i parantese er fordi switcher har ikkje NAT funksjonalitet
Vis hele sitatet...
Finnes layer 3 switcher med NAT.
Tviler på at en ukompetent person har en layer 3 switch... Sett deg inn i situasjonen hans så konkluderer du nok med det samme.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Tviler på at en ukompetent person har en layer 3 switch... Sett deg inn i situasjonen hans så konkluderer du nok med det samme.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig tror jeg ikke at TS har en Layer 3 switch (basert på hvordan han forklarer problemet sitt i førstepost).
Jeg påpekte at 0xFF's påstand om at switcher ikke har NAT var feil.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Finnes layer 3 switcher med NAT.
Vis hele sitatet...
Det er nok korrent, tenkte ikkje på det. Men jeg tviler på at TS har slikt utstyr, da han ikkje engang vet hva NAT er.
Trådstarter
30 0
Dere bør nok ikke ta utgangspunkt i switchen, derav det ikke er mitt utstyr men foreldrene mine sitt jeg bruker
Det kan være at det trådløse nettet og det kablede "slåss" om hvem som skal sende og motta. Forsøk å skru av det trådløse nettverkskortet på pc'en din og se om det blir mer stabilt.
Trådstarter
30 0
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Det kan være at det trådløse nettet og det kablede "slåss" om hvem som skal sende og motta. Forsøk å skru av det trådløse nettverkskortet på pc'en din og se om det blir mer stabilt.
Vis hele sitatet...
wops, glemte å poengtere at ang. det trådløse nettet så har det ikke noe å si ang. den stasjonære pceen min, der jeg ikke har trådløst nett. Jeg har dermiot trådløst nett og lokalt nett på laptopen.

så det er nok dessverre ikke løsningen.
Sitat av Torbjørn20 Vis innlegg
wops, glemte å poengtere at ang. det trådløse nettet så har det ikke noe å si ang. den stasjonære pceen min, der jeg ikke har trådløst nett. Jeg har dermiot trådløst nett og lokalt nett på laptopen.

så det er nok dessverre ikke løsningen.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er mye du har glemt å poengtere. For det første så har vi gitt deg svaret på hvordan du skal løse problemet, for det andre så har du ikkje fortalt oss hvilken type utstyr det er du har. Hvilken merke/model er switchen og routeren? Og har du et modem stående etter routeren? Eller er routeren siste boksen før kabelen forlater huset?

Det er jo ingen tvil om hva problemet med nettverket ditt er, det er dobbel-NATing (Network address translation). Typiske symtomer er treig/ustabilt nettverk med høy respons tid.