Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  368 51087
Selv bruker jeg aldri andre våpen enn den pistolen, og jeg var på nordsiden og løp helt tilbake til Elektro bare fordi jeg hadde lest att det er større sjanse for å finne rifla i sykehuset der. (Hadde en M4 med alt av upgrades, men synes det er viktigere å ha et våpen du liker enn et våpen du ikke liker. Derfor kasta jeg M4-en bort og springer currently rundt med pistol.)

Alt dette fordi att jeg spiller 'bedre' når jeg er fornøyd med våpenet jeg har ingame. Rifles (& scopes) 4 leif!!1
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Selv bruker jeg aldri andre våpen enn den pistolen, og jeg var på nordsiden og løp helt tilbake til Elektro bare fordi jeg hadde lest att det er større sjanse for å finne rifla i sykehuset der. (Hadde en M4 med alt av upgrades, men synes det er viktigere å ha et våpen du liker enn et våpen du ikke liker. Derfor kasta jeg M4-en bort og springer currently rundt med pistol.)

Alt dette fordi att jeg spiller 'bedre' når jeg er fornøyd med våpenet jeg har ingame. Rifles (& scopes) 4 leif!!1
Vis hele sitatet...
Vel deg om det Tror du hadde forsvart deg bedre med en M4 en med pistolen din men.
Sitat av Lima Vis innlegg
Vel deg om det Tror du hadde forsvart deg bedre med en M4 en med pistolen din men.
Vis hele sitatet...
Ingen tvil om att jeg hadde hatt problem i et scenario som f.eks

xXx__1337bambiekillermofoleet__xXx (M4) mot Europeanut (Handgun), men heldigvis har det aldri hendt fordi jeg rett og slett aldri prøver å gå i nærkamp. Dessuten er jeg som veldig mange andre - jeg går aldri aktivt inn for å drepe folk, og jeg går aldri inn i byer.

Hender det (igjen) att jeg blir beskutt av en banditt der jeg oppholder meg mest - skogen, så bruker jeg å bare å legge på full sprint derfra og kommer meg ut av synet til banditten. Deretter tar jeg en brå sving til ene siden der jeg kan se banditten passere mens h*n tror jeg fortsatt springer fremover.

Når banditten er nesten ute av mitt syne, så bruker jeg å fyre løs med long range våpen, som banditten oftest ikke har framme fordi att h*n er beredt på att jeg er framfor. Derfor bruker personen en mid / low range våpen og følger etter 'meg' mens jeg er bak h*n med kikkertsikte.

Derfor har jeg kun close og long range våpen, for close er til zombier og long er til banditter.

NB: Hvis noen leste det jeg skrev nå og vil prøve samme taktikken men er ny i DayZ, så vil jeg advare deg om att det er ganske vanskelig og att du ikke burde prøve slike taktikker før du er veldig kjent med oppførselen til andre spillere og er klar for å dø. Jeg er ingen ekspert og har ofret livet mange ganger bare for att jeg er sær.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Det ligger jo en haug med hagleskudd rundt om, men det er ingen hagler i spillet enda?
Sitat av Lima Vis innlegg
Det ligger jo en haug med hagleskudd rundt om, men det er ingen hagler i spillet enda?
Vis hele sitatet...
Mener jeg har hørt rykter om at hagler kommer i neste patch?

Finnes det telt btw? Hadde et nice run fra Kamenka og opp til NWA i går (uten våpen/melee) med bare ei vannflaske og frokostblanding. Serveren var smekkfull, og mange var i NWA. Heldigvis for meg har jeg tidenes tålmodighet, og den som venter, får.
Fikk masse gear, våpen osv. så nå hadde det vært fett og laga en camp

http://i43.tinypic.com/2z9cjt4.jpg

Fuck yeah Kanskje litt mye svart/mørkt, men jeg liker det!
Hva er det beste siktet til Mosin? Jeg har bare et 3.5x sikte, men det hjelper da ikke mye da en M4 kan skyte like langt..
Dere som vil spille sammen, kan gjerne bruke min TS3 kanal!
Selv spiller jeg lite DayZ, men om alle som spiller alene her kommer inn på min TS3, så kan dere slå dere sammen, bli kjent og ha det gøy!

Jeg har 3 kanaler innenfor DayZ Standalone, pluss en kanal jeg kaller for "Rescue Force", denne brukes om dere trenger hjelp, som bandasje, morfin, antibiotika og lignende.

ts.jvmyhre.com:9989 er adressen, dere kan koble til direkte via linken i min signatur.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hva er det beste siktet til Mosin? Jeg har bare et 3.5x sikte, men det hjelper da ikke mye da en M4 kan skyte like langt..
Vis hele sitatet...
Mosin er støre kaliber 7.61 og M4 er "standard" 5.56 kaliber så mosin er One Shoot one kill
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Mosin er støre kaliber 7.61 og M4 er "standard" 5.56 kaliber så mosin er One Shoot one kill
Vis hele sitatet...
Ikke det som er poenget mitt. Det som gjør mosin bra er at den er long range, men med det sikte jeg har nå har den like langt sikte som en M4. M4 er full auto i tillegg.
Sitat av MasterCorruptor Vis innlegg
Jeg er en fast troer på at det er et system som ødelegger en del. Det åpner bare for at folk kan logge på en tom server, dra til wherever og loote seg full i greier, så logge på en annen server og utradere folk.

Jeg hadde heller sett et system med en karakter som er låst til serveren. En server en karakter.
Vis hele sitatet...
Regner med at det kommer en del av disse. Finnes flere av slike servere på Arma 2: DayZ, private-hives. Får da ihvertfall håpe på det.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ikke det som er poenget mitt. Det som gjør mosin bra er at den er long range, men med det sikte jeg har nå har den like langt sikte som en M4. M4 er full auto i tillegg.
Vis hele sitatet...
Det beste siktet til mosin er long range scope, som zoomer omtrent som DMR gjorde i modden.

Jeg og en kompis var ute på tokt i går, arresterte folk med håndjern, tvangsforet de med råtten frukt og desinfeksjonsmiddel, og stjal skoene deres. Kanskje litt slemt, men det måtte prøves, og det virket som de vi gjorde det med hadde det minst like morsomt. Utrolig gøy når folk spiller med over voicechat :-)
Finnest det egentlig andre våpen en M4a1 å Nagat ennå ? Har funnet en del hagleammo, men ingen hagle
Er vel kun M4A1 og Mosin av primary våpen innpå nå
Hagle skal komme etterhvert
revolver .357 kommer ved neste patch
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Jeg var oppe med NW også så jeg en fyr armed med cal 7.61
Vis hele sitatet...
Finn 0.01 feil
http://www.memecreator.org/static/images/memes/2164745.jpg
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
http://www.memecreator.org/static/images/memes/2164745.jpg
Vis hele sitatet...
Nei
bare... nei
Er i zelengorsk atm med gear, noen i nærheten som vill spille litt ilag?
Hei! Er det noen som vil være med å spille ilag? er i en barn utenfor electro, jeg har decent gear. Add meg på skype: kingminecrafter
JWMyhre: sett i gang en stream når dere er en gjeng samlet på Twitch? Vært fett sett nordmenn gå sammen i DayZ på stream. Slaktet litt folk.
Noen som vill spille litt ?
Hadde jo vært kos å samla noen som vil spille i natt da

Jeg er med.

Pluggtom på skype.
Nå kan jeg også være med!

OBS! Stygg Stavanger-dialekt på vei inn i samtalen!
Sist endret av ExcludedBug; 25. desember 2013 kl. 21:54.
tom0110 på steam
Vi har en samtale gående
add meg på skype:
ExcludedBug.
med punktum. . . . . . .
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
JWMyhre: sett i gang en stream når dere er en gjeng samlet på Twitch? Vært fett sett nordmenn gå sammen i DayZ på stream. Slaktet litt folk.
Vis hele sitatet...
Hadde vært gøy det, men jeg spiller ikke så mye om dagen, og etter jeg flyttet så har eg ikke bra nok opplastingshastighet til å streame heller dessverre. Men sikkert noen andre som kan ta på seg dette oppdraget?
Når jeg starter spillet kommer det opp "Corrupted data detected"! Noen som kan hjelpe meg????
FORT!!!
Prøv å verifisere game cache.
Hvis ikke det funker, slett local contents og dayz mappa under "Steam/common"
Noen spesiell server folk spiller på?
Jeg spiller mest på DayZNorge sin sever
Litt trist at det allerede er cheats ute å går.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Spesielt fordi det tok et helt år å få på plass et arkitektur som visstnok skulle hjelpe.
Kan ikke si jeg er overrasket...
Om noen liker squadplay og vil være litt serriøse, ikke gå lol random yolo k.o.s : http://armyofdayz.enjin.com/ ble med i går og digger folkene jeg har snakket med, det er squad based play på 8. Venter på at det skal bli en Squad leader i [J]Juliet så jeg får joine et fast squad.
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Litt trist at det allerede er cheats ute å går.
Vis hele sitatet...
Ganske forventet når de ikke har noe anti-hack enda.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Ganske forventet når de ikke har noe anti-hack enda.
Vis hele sitatet...
Hjelper Anti-hack da? Se på Bf og Cod. Er flere cheatere der, selv om det står store selskaper bak med Anti-hack og masse support.
Dayz er også et vanskelig spill å være god i, det er vanskelig og finne gear. Er kanskje ekstra mange som tyr til litt juks da.
kommer til å bli vanskeligere å cheate når spillet blir mer ferdig. Dean har sagt at han skal stå for en server som spawner loot basert på hva som har blitt loota etc. Så han kan styre at det er kun en person i verden som har en as50, og når han mister den så blir det spawnet en ny en av serveren. Denne serveren er det Dean som står for og denne skal bestemme loot på alle dayz serverne.
Hvor leste du dette?

Og jeg tror forresten det vil bli en stor banwave snart da jeg mener VAC er aktivert og du blir ikke bannet før om 2-3 uker. Det gjør de for å forhindre at du vet hva du egentlig ble bannet av.
Mindre juks blir det nok etterhvert tenker jeg.
Men merker også veldig mange feil i spillet som jeg på en måte "liker" å ta nytte av noen ganger.
Dette er at hvis du blir drept i spillet osv, så er det bare å være utrolig rask til å trykke Exit i spillet, endre server og starte der du var når du ble drept med alt gear osv.

Fant ut av dette etter å ha blitt drept 20-30 ganger. Ble drit lei av å bli drept etter å ha funnet sekk, førstehjelpsskrin osv. Så denne utnytter jeg noen ganger.


Men er det noen som vet sånn ca hvor ofte loot spawner i DayZ? F.eks våpen i militærbasen osv.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvor leste du dette?

Og jeg tror forresten det vil bli en stor banwave snart da jeg mener VAC er aktivert og du blir ikke bannet før om 2-3 uker. Det gjør de for å forhindre at du vet hva du egentlig ble bannet av.
Vis hele sitatet...
http://www.joystiq.com/2013/02/07/da...loot-spawning/

se fra ca 13:00 misforsto litt etter å ha sett videoen nå, men serverne skal stå for loot. så når et sted blir loota så kan serverne spawne ny loot der etterhvert.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Dette er at hvis du blir drept i spillet osv, så er det bare å være utrolig rask til å trykke Exit i spillet, endre server og starte der du var når du ble drept med alt gear osv.
Vis hele sitatet...
Og du er en av de som ødelegger spillet.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Og du er en av de som ødelegger spillet.
Vis hele sitatet...
Ødelegger? Nei jeg ødelegger ikke et spill pga at jeg ikke gidder å dø hvert 10 minutt i et spill jeg har lyst til å utforske.
Om du mener det ødelegger for andre at jeg kan endre server og fortsatt ha min ryggsekk og med-kit så lurer jeg på hvordan dette kan ødelegge for dem.
Når du trykker exit, forsvinner kroppen din. Da kan man ikke kan loote deg.
Sist endret av naxoz; 29. desember 2013 kl. 16:42.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Ødelegger? Nei jeg ødelegger ikke et spill pga at jeg ikke gidder å dø hvert 10 minutt i et spill jeg har lyst til å utforske.
Om du mener det ødelegger for andre at jeg kan endre server og fortsatt ha min ryggsekk og med-kit så lurer jeg på hvordan dette kan ødelegge for dem.
Vis hele sitatet...
Det som ødelegger, er at kroppen din forsvinner og man får ikke lootet deg.

Bare fordi at du dør hvert 10 minutt, som veldig mange andre sikkert også gjør, så skal du kjøre en "Jeg blir drept så ofte, så ingen skal få noe av det jeg har på meg, værtfall!" holdning?
Sist endret av Bruskork1; 29. desember 2013 kl. 16:50.
Hva må jeg ut av med penger for ei maskin som kjører DayZ SA? Uten skjerm, tastatur og mus. Klarer jeg meg med 6000? Har en lappert nå, men tenkt lenge på ei oppgradering til en stasjonær. (Forsåvidt når første DayZ kom ut)
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Det som ødelegger, er at kroppen din forsvinner og man får ikke lootet deg.

Bare fordi at du dør hvert 10 minutt, som veldig mange andre sikkert også gjør, så skal du kjøre en "Jeg blir drept så ofte, så ingen skal få noe av det jeg har på meg, værtfall!" holdning?
Vis hele sitatet...
Kan man ikke slaa dem, bli som dem.

Man blir fort lei av folk som bare exiter, det eneste man kan gjoore er aa exite som alle andre gjør.

"Eneste måten å få vekk problemet er at folk slutter å gjøre det."-En retard.

Nei eneste måten for at dette kan gå vekk er at Rocket & co slutter å dra på ferie, å begynner å arbeide på spillet.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Kan man ikke slaa dem, bli som dem.

Man blir fort lei av folk som bare exiter, det eneste man kan gjoore er aa exite som alle andre gjør.

"Eneste måten å få vekk problemet er at folk slutter å gjøre det."-En retard.

Nei eneste måten for at dette kan gå vekk er at Rocket & co slutter å dra på ferie, å begynner å arbeide på spillet.
Vis hele sitatet...
Eller så kan de bare begynne å banne idiotene som combatlogger, sånn som i modden.
Den beste løsningen jeg kommer på er at kroppen din forsvinner minst 1 minutt etter du logger ut og du vil ikke kunne gå på en annen server innen den tiden har gått. Alle de som er innenfor en x radius vil få beskjed om at personen logget ut og vil dermed få en bedre mulighet til å skaffe seg gearet til drittungen som prøver å stikke av på feigest mulig måte.

Hva mener dere? Vurderer å forslå det til utviklerne...
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Den beste løsningen jeg kommer på er at kroppen din forsvinner minst 1 minutt etter du logger ut og du vil ikke kunne gå på en annen server innen den tiden har gått. Alle de som er innenfor en x radius vil få beskjed om at personen logget ut og vil dermed få en bedre mulighet til å skaffe seg gearet til drittungen som prøver å stikke av på feigest mulig måte.

Hva mener dere? Vurderer å forslå det til utviklerne...
Vis hele sitatet...
De har fikset slik at det ikke forsvinner. Kommer i neste patch men nå er de opptatt med juleferie.
Forklarte litt dårlig. Men jeg tenkte på at kroppen din som er i live blir igjen så du ikke bare kan stikke av med en gang du møter på en person med M4 som du vet kan drepe deg om det er planen. Det er alt for lett å bare trykke alt f4 eller gå til server browseren sånn som det er i dag.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Forklarte litt dårlig. Men jeg tenkte på at kroppen din som er i live blir igjen så du ikke bare kan stikke av med en gang du møter på en person med M4 som du vet kan drepe deg om det er planen. Det er alt for lett å bare trykke alt f4 eller gå til server browseren sånn som det er i dag.
Vis hele sitatet...
Combat logging altså? Det kommer også.