Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3464
Vi har fått den nye get boX, kult nok. Problemet er at de har tatt bort ruter og modem funksjonen som den gamle boksen hadde. Det er ikke bare å kjøpe ny ruter heller ettersom jeg må koble til tv-kabel for internett.


Nå bruker jeg den gamle get boksen som modem/ruter og de kjører pararelt, noe som er høl i huet.



Ser ikke ut som om noen av ruterne på markedet har inkludert modem, bare noen "ADSL rutere" som koster flere tusen kroner. Føles feil. GET har også en kombinert modem/ruter til 500 kr, men vil heller ha noe vassere når jeg først kjøper ny ruter.



Så hva skal jeg gjøre? Villig til å kjøpe ny ruter, men får ikke koblet på tv kabelen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.get.no/v3/bredb%C3%A5nd/...%C3%B8st-modem

Bestill et slikt. Med kabel må du her på berget bruke utstyr fra isp.
Var redd for det. Har ikke peiling på routere. Holder det der for en husstand, eller bør vi ha et eksternt?
Ring Get og spør. Dem burde vite slikt.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Ring Get og spør. Dem burde vite slikt.
Vis hele sitatet...
Nja ikke si det, hadde Get for noen år siden. de på kundeservice kunne ikke drit. bare satt å leste faste manus. helt inkompetente.

Kom med det dummeste uttalelser når jeg ringte når det var feil.

Aldri mer Get på meg, da går jeg heller over til god gammel ADSL