Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5270
Det har seg slik at vi har fått nye naboer under oss. Vi bor i kommunal bolig og under oss har det nå flyttet inn en familie på 6(3voksne og 3barn). De er utlendinger, det synes jeg i utgangspunktet ikke er noe problem. Ikke-norske naboer er helt greit for min del, De klager skjeldent og holder stort sett til seg selv.

Problemet er at ungene deres bråker noe helt for jævelig. Det er konstant hyling , vræling, løping, slamring med dører og rett og slett alt for høyt nivå på lyden til å være inne. Jeg skjønner godt at barn kan lage lyd. Jeg er ikke imot normal støy som kommer fra barn. Dette innebærer at av og til kan lek og moro eskalere slik at lydnivået blir for høyt. Barn kan slå seg og hyle. Barn kan slamre med dører av og til. Alt dette er helt i orden og jeg er en tolvmodig fyr.

Problemet er at det er totalt fri barneoppdragelse nede. Barna får herje villt inne. Man skulle jo tro at siden de bor under oss går ikke så mye av bråket opp, Men det gjør det når de bråker så høyt.

Hva kan vi gjøre? De bråker jo ikke på natta og til ugunstige tider. Vi har prøvd å gå ned å si at de er nødt til å lære ungene innestemme. Vi bor i et trygt område og det er masse plass ute hvor ungene kan leke. Vi har fåreslått at de kan bråke så mye de vil ute. Dette ga ikke noen spesielle resultater. Jeg har tenkt på om det kanskje finnes en slags illustrasjon som illustrerer dette med inne-/ute-stemme som jeg kanskje kan henge på døra eller noe?
Sedasjon *titegn*

Neida, skulle til å si..vær jævla glad for at det under dere istedenfor over dere.

Barn med adhd som løper løpsk er en vanskelig sak for foreldre og den det måtte gjelde. Blir jo et foreldreansvar. Prøv og null ut lyden med noe musikk på dagtid. Kanskje det går seg til når snøen kommer, da elsker kids å leke ute.
Jeg tviler på at man kan skylde på adhd i akkurat denne situasjonen. Sånn rent juridisk har vi ingenting å komme med. Likevel tar jeg imot alt av tips til hva jeg kan gjøre

Å ja jeg kan kanskje legge ut no godteri med valium i eller noe? hehe
Sist endret av Sondre; 18. november 2019 kl. 13:46.
Hvis det er borettslag så ville jeg sendt på å sende naboklage til styret.
Hadde klikket selv hvis jeg hadde måtte sitte og høre på sånt bråk dag inn/ut.
Jeg ville forsøkt følgende (hvert steg er basert på at det foregående ikke funker):

1: Få gjennom budskapet om at det er veldig plagsomt med de høye lydene
2: Ta det opp med utleier
3: Vent til de flytter
4: Vær tålmodig og sats på at barnene blir roligere med alderen
5: Om mulig, flytt

I alle tilfeller burde du (faktisk) styre tankene over på noe annet når det pågår. Jeg har selv bodd i nærheten av noen bråkete folk, uten andre alternativer enn å flytte, og de gangene man klarte å tenke på noe annet var det til stor hjelp.

Støykansellerende headset burde selvsagt være på ønskelista i år.
Sist endret av Viva la Opium; 18. november 2019 kl. 14:34.
1. Kjøp et trommesett med cymbaler, 2. spill hele dagen, kanskje de skjønner alvoret
Start med å levere en skriftlig plage til boretslage, i forkant kan du ta deg en runde å snakke med de andre naboene dersom det er noen som bor vegg i vegg med dem for å høre hva de syns, en slik klage kan dere da levere sammen for økt innvirkning
Spill veldig høy musikk og vent til politiet kommer.
Tror jeg dropper at snuten skal komme
Noise canceling propper eller headset?
Eller flytte kanskje?

Er nok svært lite du kan gjøre i denne saken. Du sier selv det er stille når barna sover så den støyen de produserer på dag og ettermiddag må du nok leve med tror jeg.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Spill veldig høy musikk og vent til politiet kommer.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg gjorde da naboen og ungene hans som bodde ovenfor holdt på å drive meg til vanvidd.

På med Dimmu Borgir - Puritania og volumet opp godt over smertegrensen, kun avbrutt av lyttepauser for å sjekke om de hadde tatt hintet.
Jeg hadde ingen forventninger om at denne formen for umoden demonstrasjon skulle føre frem og det var egentlig bare ren hevn etter flere måneder med et helvetes lurveleven, men det gikk kun kort tid før jeg mottok en sms om at de skulle roe seg - og roen ble vedvarende.
Anbefaler Death Grips - Steroids på det sterkeste. Det vil bringe budskapet klart og tydelig.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
adopter barna