Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5023
Fikk en 4k boks med når jeg tegnet abb hos rikstv, denne har oppdatert ios, mottar wifi fra en tp-link tl-wr841n, hastighet 100/30. jeg opplever med dette oppsettet at nettet blir ustabilt samt ramler ut fler ganger i timen.
Har fra før 3 apple tv4 bokser i huset og aldri opplevd dette problemet før.
Når jeg kobler av 4k boksen må jeg restarte router før alt blir normalt igjen.

Noen som har tilsvarende opplevelser?
Søk på google gir endel treff på dette, men før jeg begynner å slå i stykker ting i frustrasjon ville jeg høre om det finnes quik fiks på dette.
Kablet tilkobling er IKKE aktuelt.
Skjer det samme om du bruker en annen AppleTV på samme plassen du opplever problemer? Hvis det er enheten forårsaken feilen, burde du kanskje ta kontakt med Apple for litt feilsøk?
Skjer ikke om jeg bruker apple tv4, kun 4k boksen. Testet igår med en kompis sin 4k boks, samme problemt. Han opplever ikke slike problemer hos seg med ca samme oppsett som meg.
Hm, da har jeg desverre ingen gode svar. Og jeg tviler på at noen har noen gode svar når det kommer til kommunikasjon mellom router og AppleTV 4k på WiFi. Kanskje noen andre kommer med et mer fornuftig svar utover formiddagen.
▼ ... over en uke senere ... ▼