Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3563
hvordan kan jeg hindre for den som overfører penger til meg, skal kunne spore meg opp med navn og adresse ? har spv.

er det mulig å opprette en konto , en plass på nettet?
banken har seff full oversikt.
men vil ikke at den som overfører penger til meg , har ingen mulighet til å finne mitt navn og adresse , engen spor.
noen som har litt greier på dette her ?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Har du hørt om paypal?
Sist endret av HanDuck; 3. desember 2012 kl. 12:19.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Har du hørt om paypal?
Vis hele sitatet...


hørt om det , men kjenner ikke helt til det.

bruker jeg paypal.
vil da den personen som overfører penger til min konto, ikke ha noe som helst mulighet til å finne ut, mitt navn, adresse ?
veldig viktig at han ikke kan spore meg.

han har konto nummeret mitt, men vil ikke at han skal ha noen annen info om meg vis du skjønner.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av pentagram Vis innlegg
hørt om det , men kjenner ikke helt til det.

bruker jeg paypal.
vil da den personen som overfører penger til min konto, ikke ha noe som helst mulighet til å finne ut, mitt navn, adresse ?
veldig viktig at han ikke kan spore meg.

han har konto nummeret mitt, men vil ikke at han skal ha noen annen info om meg vis du skjønner.
Vis hele sitatet...
Det som skjer er at han overfører penger til paypal, også overfører de til deg. Sånn at han ikke får vite noe om deg.
Hvis du skal svindle noen så finner dem ut hvem som har motatt penger uansett
Han kan derimot trekke tilbake pengene igjen på paypal om han blir lurt
Navnet ditt vises på PayPal for den som sender penger.
Liberty Reserve er veldig populært for å holde transaksjoner anonyme.
Sist endret av Vod0; 3. desember 2012 kl. 12:54.
Hold deg unna Paypal hvis det er store summer det er snakk om...
Kundeservicen er helt på tryne, også er sikkerheten mye mere dårlig i forhold til en Norsk nettbank er.
Bruk heller kompisen din sin bank, også overføre han til deg hvis du er så paranoid.
Ingen skal kunne finne ut noen informasjon med kun et kontonummer. Bankene har ikke lov å opplyse til andre hvem som er eier av et kontonummer. Du kan si at du heter noe helt annet enn det du gjør, hva de skriver som mottaker i sin nettbank har ingenting å si for betalingen, kun at det blir lagret i deres eget mottakerregister.
han vet om selv at han overfører, *snakk om litt kr* men han får ikke noe tilbake for det vis du skjønner.
jeg vil bare ikke at han skal klare å spore meg opp med navn å adresse , sånn at han kan finne meg å tvinge pengene tilbake. skjønner ?
vi kjenner ikke hverandre.

1- null peiling på hvem hverandre er
2- han skal ha **** pris eks: 10 00.
3- jeg gir han konto nr mitt å han overfører.
4- jeg har de på konto, overfører de jeg fikk, over på en annen konto *tilfelle han viss viss.. kunne trukket de tilbake.
5- er viktigst... han har ingen mulighet til å bruke konto NR mitt , til å spore meg opp eller finne noe som helst info om meg....

er det en mulig å safe måte å gjøre dette på ?
be han sende deg bitcoins
Hva med å kjøpe noe på finn, så får du han til å sette inn penger på selgerens konto. Og selgeren sender varen til din nabo, hvor du såklart følger med hver dag?
Sitat av pentagram Vis innlegg
han vet om selv at han overfører, *snakk om litt kr* men han får ikke noe tilbake for det vis du skjønner.
jeg vil bare ikke at han skal klare å spore meg opp med navn å adresse , sånn at han kan finne meg å tvinge pengene tilbake. skjønner ?
vi kjenner ikke hverandre.

1- null peiling på hvem hverandre er
2- han skal ha **** pris eks: 10 00.
3- jeg gir han konto nr mitt å han overfører.
4- jeg har de på konto, overfører de jeg fikk, over på en annen konto *tilfelle han viss viss.. kunne trukket de tilbake.
5- er viktigst... han har ingen mulighet til å bruke konto NR mitt , til å spore meg opp eller finne noe som helst info om meg....

er det en mulig å safe måte å gjøre dette på ?
Vis hele sitatet...
Jeg følte at jeg svarte ganske godt på spørsmålet ditt istad, han har ikke mulighet til å finne ut hvem du er bare med et kontonummer. Dette er lovfestet, men orker ikke finne hjemmel akkurat nå. Han kan heller ikke "trekke" pengene tilbake hvis de er gått ut fra hans konto (ikke lenger ligger til forfall)

Hvis det er svindel du driver med kan han selvfølgelig anmelde dette til politiet, går de videre med saken kan politijuristen sende melding til banken om ønske om innsyn, da kan de hente ut informasjon om hvem som er eier av kontoen.

Dette er bare rett og rimelig, personvern for den som ikke lurer andre, mindre til de som gjør det.
Vet at de fleste som selger steroider over nettet bruker western union siden det er anonymt.
Sist endret av krth8; 3. desember 2012 kl. 14:38.
Sitat av dvs Vis innlegg
Jeg følte at jeg svarte ganske godt på spørsmålet ditt istad, han har ikke mulighet til å finne ut hvem du er bare med et kontonummer..
Vis hele sitatet...

Sjekket nettopp transjaksjonene mine i nettbanken. Gjorde 2 overøringer av relativt store beløp samme dag. Den ene overføringen kan jeg kun se kontonr, men på den andre får jeg fullt navn.

Alle parter har ulik bank.

Nå fant jeg en transaksjon til som jeg får fullt navn på. Så, hva er det du snakker om?
Sist endret av Naturgrønn; 3. desember 2012 kl. 15:22.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Hold deg unna Paypal hvis det er store summer det er snakk om...
Kundeservicen er helt på tryne, også er sikkerheten mye mere dårlig i forhold til en Norsk nettbank er.
Bruk heller kompisen din sin bank, også overføre han til deg hvis du er så paranoid.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt hvor du har dette fra, ettersom Paypal er den største betalingsmetoden i verden akkurat nå.. Aldri hatt et problem med kundeservice, er for det meste folk som bruker falsk info på paypalen deres sånn at de ikke får åpnet den igjen som sprer slike rykter.

Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Sjekket nettopp transjaksjonene mine i nettbanken. Gjorde 2 overøringer av relativt store beløp samme dag. Den ene overføringen kan jeg kun se kontonr, men på den andre får jeg fullt navn.

Alle parter har ulik bank.

Nå fant jeg en transaksjon til som jeg får fullt navn på. Så, hva er det du snakker om?
Vis hele sitatet...
Var dette til privatperson eller bedrift?
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Sjekket nettopp transjaksjonene mine i nettbanken. Gjorde 2 overøringer av relativt store beløp samme dag. Den ene overføringen kan jeg kun se kontonr, men på den andre får jeg fullt navn.

Alle parter har ulik bank.

Nå fant jeg en transaksjon til som jeg får fullt navn på. Så, hva er det du snakker om?
Vis hele sitatet...
Er det betaling med KID så stiller det seg annerledes, men det er uten betydning her. Og om du har betalt til en privatperson så har du sikkert skrevet navnet inn i "mottaker" når du la inn betalingen. Sjekk mottakerlisten din.

Det er ikke forskjellig fra bank til bank nei.
Sitat av dvs Vis innlegg
Er det betaling med KID så stiller det seg annerledes, men det er uten betydning her. Og om du har betalt til en privatperson så har du sikkert skrevet navnet inn i "mottaker" når du la inn betalingen. Sjekk mottakerlisten din.

Det er ikke forskjellig fra bank til bank nei.
Vis hele sitatet...
Den ene betalingen jeg kan se navnet på er med KID. Den andre er huseieren min som jeg ikke skrev noenting på.

Har selvsagt ikke skrevet inn navnet selv.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Navnet ditt vises på PayPal for den som sender penger.
Liberty Reserve er veldig populært for å holde transaksjoner anonyme.
Vis hele sitatet...

*opprettet konto no*

er konto nummeret der det står acount nr ? er jo bare 22222222 så langt...
er det d man skal brure å overføre til ?

var så kort antall tall :P
Sitat av pentagram Vis innlegg
*opprettet konto no*

er konto nummeret der det står acount nr ? er jo bare 22222222 så langt...
er det d man skal brure å overføre til ?

var så kort antall tall :P
Vis hele sitatet...
PayPal eller Liberty Reserve?
PayPal bruker du emailn din for å overføre, f.eks be Per sende til (om det er email du registrerte deg med).
Liberty Reserve får du et kontonummer du bruker for å overføre.
Paypal, har selv betalt noe gjennom der, funker bra. Ganske sikkert også.
laget en fake paypal.
har en fyr som skal kjøpe noe av meg uten å få noe.
kan jeg bli busta å få straff for dette ?
det han skal kjøpe er ikke lovlig å koster endel penger.

når han har betalt til min paypal, og jeg overfører de til min egen konto, vil han kunne annmelde meg ? lixm lurer på hva som kan gå galt ?
kan han spore meg .
kan han anmelde , når det er noe ulovlig
*trenger bare gi han grønt lys så overfører han de*

noen som virkelig har peiling på mulige utfall dette kan få ?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av pentagram Vis innlegg
laget en fake paypal.
har en fyr som skal kjøpe noe av meg uten å få noe.
kan jeg bli busta å få straff for dette ?
det han skal kjøpe er ikke lovlig å koster endel penger.

når han har betalt til min paypal, og jeg overfører de til min egen konto, vil han kunne annmelde meg ? lixm lurer på hva som kan gå galt ?
kan han spore meg .
kan han anmelde , når det er noe ulovlig
*trenger bare gi han grønt lys så overfører han de*

noen som virkelig har peiling på mulige utfall dette kan få ?
Vis hele sitatet...
Hei.

Jeg synes det er idiotisk å svindle.

Når det er sagt er det tryggere med vanlig bank konto da ingen kan se hvem som eier en bank konto på noen måte. Uten om banken selv.

Ble selv svindlet for 3500,- å kunne ikke hente ut noen informasjon fra bank konto nummeret uten om att de 4 første sifferene sier hvilken bank kjede den som eier bank kontoen har.

Så med mindre du har noe prekært bank konto som kun finnes i ditt distrikt er det fint lite kjøper kan gjøre. Da hadde han kanskje funnet ut hvilket distrikt du bor i.

................

Med denne fake paypal dritten din kan han ta cashback fordi han ikke fikk varen sin å jeg er ganske sikker på att du må ha riktig navn samt adresse for uttak. En annen ting er att de kanskje har lettere for å gi ut slik informasjon da de sikkert ikke opererer under samme lovverk som bankene i norge.

Da jeg ble svindlet ringte jeg banken hans men de ville ikke gi med noe navn.


Forresten fuck deg.
Sist endret av Alphanio; 3. desember 2012 kl. 22:56.