Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1267
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Det er sikkert ikke bare jeg som skal skrive særemne dette halvåret.. men uanz.. jeg går og filosoferer hva jeg skal skrive om.. noen som har noen ideer?

har vurdert å skrive om internett reklame.. men er ikke det litt kjipt å finne nok stoff om? kanskje noen som vil samarbeide med meg om et emne/ei problemstilling?

har ikke tenkt til å ta ned noe fra nettet, vil gjøre tinga skikkelig.. produktet skal være muntlig med en liten txt-del som beskriver hvordan jeg legger opp fremføringa + konklusjon og bok/kildeliste

vil helst gjøre noe spesielt som ikke er så jævlig firkanta
Er du interresert i Linux, så har du jo et emne der som du lett finner MYE stoff om.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Skjønner deg, læreren min ga meg ikke lov til å gjøre noe sånt Så det ble stil-studie av Krim sjanger sammen med ei jente i klassen. Greit nok, må lese tre bøker, to av de må jeg lese nøye, den siste må jeg skumme igjennom. Er noe dritt! men blir glad når det er overstått...
Når det er snakk om internet reklame så tror jeg at Metz skrev om noe sånt i fjor...
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Xtrax
Er du interresert i Linux, så har du jo et emne der som du lett finner MYE stoff om.
Vis hele sitatet...
særemnet må være relatert til norskfaget.. internett reklame er det i og med at internett er et massemedium og reklamene er noe av hva de bruker for å spre et budskap
W00t?!? Får dere velge særoppgave?
Herre***, vi må jo lese første bind av Kristin Lavransdatter og en nesten valgfri bok fra realismen... Som vi må ha enten en prøve om eller en temakveld eller begge deler. *hulk*
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
wiz: trodde ALLE fikk velge særemne jeg, stakkars mann. Vi har en litt "fri" norsklærer, han sier at vi egentlig skal lese to eller tre bøker i løpet av året, står i pensum, så vi skal se filmene istedet Han tar ting med ro, digg det. Men særemne er 3 uker frem i tid, og jeg må lese hvertfall en bok på de tre ukene, bør jo funke.... også skal jeg ta lappen, og jeg jobber, og vi har andre prøver og vi har lekser og...
Faen, det gikk ikke så bra likvel... Får prøve å fikse det
Valgfri bok fra realismen hørtes kos ut...

Jeg har nå 3-4 uker på meg til å skrive en av disse oppgavene som særemne:

1. Presenter de islandske sogene som en egen litterær sjanger med gode eksempler fra alle sogene som vi har lest.

2. Presenter ett høydepunkt fra hver av de tre sogene i en oppgave

Soger: Egil Skallagrimson, Gisle Sursson og Gunnlaug Ormstunge.

Sogene leste vi sist skoleår, ergo jeg må lese de på ny fordi jeg ikke husker veldig mye fra de :/
Soger ? Er det samme som sagaer?
Opprinnelig postet av wiz
Soger ? Er det samme som sagaer?
Vis hele sitatet...
Ja det er det, soger er det nynorske ordet for sagaer
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
norsk suger virkelig hesteballe..

er det INGEN som er keen på å hjelpe meg?
mongob0ffel, chill, er ikke det lenge til den problemstillingen skal være ferdig!?
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
Trådstarter
problemstillinga skulle egentlig ha vært ferdig i dag.. men nei..

*über desp*
Sist endret av mongob0ffel; 22. august 2002 kl. 20:27.
bare bla i norskbøkene dine, finn noe som kanskje er interessant, glo litt på internett, og skriv. skriv, skriv, skriv.
Herregud mongob0ffel, 4 poster har du brukt på å mase.
2 av dem er slettet. Det hjelper ikke å poste post etter post å mase.
Hva med å skrive om tegneserie(r)? Jeg skrev om Pondus. Da slipper du alt stresset med å lese så mange bøker osv.. helt kurant spør du meg..
Skriv om kvinnegruppa Ottar og korleis dei framfører sitt bodskap.