Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 976
Hallo!

I den siste episoden av podcasten Hennings Verden fikk jeg besøk av psykologen Ivar Goksøyr. Ivar er psykolog og spesialist i intensiv psykodynamisk korttidsterapi. Han er tilknyttet enheten Psykforsk – Innovativ Behandlingsforskning, ved Sykehuset i Østfold. Han arbeider i internasjonale behandlingsstudier med psykedeliske stoffer i tillegg til og drive med kunnskapsformidling.

Han er en av to Norske psykologer som har har utført trening for å lære MDMA terapi på MAPS i USA. For å bli trent til å kunne gjøre dette, måtte han også selv ta MDMA. Dette syntes jeg var interessant, og han mente det var essensielt for at han selv skal kunne gjøre det på andre.

Vi snakket om potensiale til MDMA mot PTSD, depresjon, traumer, angst, og mer.

Hva tror dere om dette? Har dere prøvd MDMA og fått noe terapautisk ut av det?

Episoden kan høres på Apple, Spotify, og i alle andre podcast apper

Fortell meg gjerne hva dere syntes om podcasten.
Neste runde burde dere ta opp psilocybin og det mulige enda større potensiale der
Sitat av revo85 Vis innlegg
Neste runde burde dere ta opp psilocybin og det mulige enda større potensiale der
Vis hele sitatet...
det er på planen! men vi tenkte det var fint å dele temaene i to episoder
Før jeg hadde lest alt så fikk jeg lyst til å spørre om behandlerens personlige erfaring med mdma, om han hadde tatt det selv eller bare lært om virkningen på papiret. Jeg vet ikke hva jeg forventa men det var hvertfall positivt å høre at de måtte gjennom eget bruk for å få godkjent treningen.

Sikkert et spennende intervjuobjekt! Veldig relevant nå når sykehuset i Østfold akuratt har startet opp med bruk av psykedelika i offisiell behandling. Skal ta å få hørt på intervjuet i kveld!
Vi avtalte på forhånd at han ikke ønsket å gå inn på erfaringen med MDMA hos Maps i USA. Så dette var så langt han kunne strekke seg og fortelle om ting