Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 10797
kjedelig streiting
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Lappen er et veldig norsk fenomen.

Ta et konsept som er en veldig god ide, så i streben etter å gjøre det perfekt og minimere all risiko; sett så høye minstekrav og gjør det så unødvendig dyrt at den delen av befolkninga som ikke er 100% besteborgelig og kua mister respekten for hele greia.
Vis hele sitatet...
Norsk fenomen? Man har vel førerkort i de fleste land? Hvor høye krav det er vet jeg ikke helt.. Noen kjøretimer, teori, mørkekjøring, glattkjøring og landeveiskjøring? Det er ikke akkurat høye krav for å kjøre en bil. At det koster litt er en ting, men i et høykostland som Norge er det bare noe en må regne med. At noen tåper ikke har respekt for loven er ikke noe argument for å lempe på den. Ser alt for mange "ikke besteborgelige" som blir stoppa på veien eller uti grøfta da de har drukket, røyka eller poppa noen piller før de hadde tenkt seg ut på veien.
Trådstarter
Fint at du er informativ legalize_it . Men dette er litt uten for hva saken omhandler

ArtOfHacking: Sier jo nesten seg selv at det hadde gått. Har man det er det jo bare å kjøre på, men forutsett at du kan kjøre da :P

Men føler jeg har fått svar på tanken min, så da er det opp til hver enkelt å tolke teorien individuelt
▼ ... over et år senere ... ▼
Da kan det vel avkreftes at denne teorien ikke lenger fungerer.

Nå vet jeg ikke om det er et skille mellom det å bruke bilde, og det å bruke fingeravtrykk. Men jeg har opplevd at politiet søkte meg opp på en ipad i bilen, i forbindelse med vanlig kontroll hvor jeg ikke hadde id på meg. Jeg spurte hvordan de hadde bilde av meg, og han svarte at de brukte passregisteret for å identifisere meg.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=283327
skal man kjøre uten lappen er vel det beste å bare unngå å bli stoppet i det hele tatt. var uten lappen i 5 mnd. tidligere i år, det gikk helt knirkefritt.
sørg for at alle lys på bilen funker, ha alltid på setebeltet, kjør fartsgrensa og hold deg oppdatert på kontroller ved hjelp av f.eks facebookgrupper eller smstjenester.

de ti årene jeg har kjørt bil så har jeg aldri blitt stoppet uten at jeg har gitt dem en grunn til det.