Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3063
Hei.

Skal gå all-in med tanke på jobbing de neste to månedene.

Jeg har de siste månedene jobbet alt fra 6 til 12 timer, 5-7 dager.

Skal fyre det opp nå, og har egentlig lyst til å kunne ligge på ca 12t 7 dager i uken.

Noen tips?

Har du erfart dette selv? Hvordan la du ting til rette?

Jeg kan ligge på 6 timer søvn daglig.

Er fysisk jobbing.
Er dette hos en ordinær arbeidsgiver? Du vil jo få problemer med reglene rundt maks arbeidstid etterhvert.
Jeg jobber glatt 12 timers dager.

Har fastjobb og driver firma ved siden av. Pleier å ha en chilledag i uka ca. så jeg «har noe å se frem til»...

Ender som oftest med jobbe litt da også.

Heldigvis ikke fysisk arbeid, men mentalt krevende.

Hender jeg bruker modafinil, piracetam, Uridine eller andre nootropics som gir energi og motivasjon.

Microdoser lsd i perioder også.
Trådstarter
Sitat av 3mma Vis innlegg
Jeg jobber glatt 12 timers dager.

Har fastjobb og driver firma ved siden av. Pleier å ha en chilledag i uka ca. så jeg «har noe å se frem til»...

Ender som oftest med jobbe litt da også.

Heldigvis ikke fysisk arbeid, men mentalt krevende.

Hender jeg bruker modafinil, piracetam, Uridine eller andre nootropics som gir energi og motivasjon.

Microdoser lsd i perioder også.
Vis hele sitatet...
Nootropics og tilskudd er en god idé, takk.
Sist endret av tadada; 16. august 2020 kl. 00:55.
What goes up, must come down. Det er bie jeg har begynt å si.
Helt riktig det taxidriver skriver.

Det er individuelt hvor mye man kan gi, men alt man får av medikamenter er energi på kreditt, og en dag må du betale tilbake igjen.
Om regningen forfaller før du er ferdig er ikke godt å si, som sagt, folk er såpass forskjellige at ingen her kan vite hvor langt du kan pushe grensen med diverse stoffer.
Bare husk at turen ned går lenger enn turen opp.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
What goes up, must come down. Det er bie jeg har begynt å si.
Vis hele sitatet...
Bie=noe på taxi språket, glemte å informere om det
Det er vel ikke ofte en får jobbe helt så mye en vil og kanskje heller ikke alle ukens dager.
Men om du tenker at de neste 8 uker så skal du jobbe maks så er det jo ikke noe spesielt du må tenke på annet enn at du bør forsøke å få på plass en rutine som gjør at du faktisk får nok søvn slik at du får hentet deg inn igjen. I mange land ler de av norsk 37,5 timers uke og synes vi er blitt en gjeng oljesnobber. Ofte i andre land blir det støtt 60 timers uke og endel logger nok støtt også opp mot 80 timer uken.

Ikke noe hokus pokus, nok søvn. Og grei rutine på måltider, bra mat og ikke minst nok mat. Ikke potetgull og pommes men du trenger ikke bli veganer heller. Bare kroppen har stabil tilførsel på bra energi slik at det ikke blir energi underskudd og du får prioritert søvn fremfor masse sosiale greier, gaming eller netflix så går nok dette helt fint. 2 måneder er ingenting. Og du trenger ikke engang vurdere narkotika eller andre mystiske syntetiske stimulanter. Det er bare til å få nok søvn, og nok bra mat så går det som en lek.
Sist endret av _abc_; 16. august 2020 kl. 11:40.
Enig med _abc_ her, men ikke glem å få i deg nok drikke også, ellers så merker du det også.
Ikke noe problem og jobbe 12-17 timers dager i 2 måneder så lenge du har en arbeidsgiver som har så mye jobb til deg og tillater deg og kjøre på sånn i en kort periode.
Vi har perioder der vi er på jobb til langt på natt og drar hjem for og sove et par timer og påan igjen på morgen da arbeidsgiver ser en annen veg når det gjelder hvile regler og overtid osv når det er fullt kjør i produksjonen.
Anbefaler ikke og blande inn noe form for narkotika eller andre substanser da det fort kan klabbe til og det er lett og drite seg ut på den.
Prøvd den før og det endte med å stå i rett for sjefen og tilbud om acan og alt mulig styr da det ble litt overtenning et par ganger. Kaffe og litt mat og søvn kommer du langt med
Er det snakk om 12 timers dager maks så er jo ikke det så unormalt. Eks 07-19 det er jo plenty tid igjen til å slappe av å spise ordentlig mat/middag.
Trenger ikke noe foruten et normalt kosthold å godt med søvn.
Trådstarter
Vann, søvn, rutiner, kosthold.

Holde seg unna narkotika. Duh.

Jeg er gira.
Anbefaler ikke «narkotika»....

Men om du jobber med noe mentalt krevende, KAN det være interessant å se på Nootropics.

Det finnes faktisk kosttilskudd som er bra for deg og som gjør hverdagen bedre - særlig når man jobber hardt.
Jobbet selv 12 timer dag fra mai til august i år. Mandag til søndag. Gikk helt fint det. Viktigste er å sove nok, og såklart å få i seg sunn og god mat.
Holdt på med detta lenge, der er alltids noen arbeidshester igjen blandt oss

Har kjørt 14t dager på 11/10 rotasjon i nesten 5år, i hvileperioden jobber mitt eget foretak. Pr.dd etter ny fast jobb kjører jeg nå 8t vanlig jobb og 2-4t på foretaket etterpå.

Detta funker nydelig for meg, vedsiden av klarer jeg å putte inn trening, hunder&hest, dama (ikke nok etter hennes mening men..), gitarøving, noen lunde friskt kosthold, og cannabis bruk daglig. Har fri fra foretaket på onsdager og søndager, har ADHD/ADD umedisinert(bortsett fra cannabis).

Jeg er også en kvartalmessig intaker av psykadelika. Favoritten er sopp.

Naturlig nok, noen dager er bedre en andre og det kommer du sikkert til å merke selv TS, bare deal med det. Ta noen rolige oppgaver, sov en xtra time el. Ta vare på helsa er igrunn viktig, og det kan være greit å være trygg på begrensningene dine
Jobbet 10-15t daglig i flere år når jeg startet opp for megselv. Jobbet da alt av helger og røde dager.

Går greit det sålenge du er motivert og trives med det du gjør.

12t dager i 2måneder går greit, mat og søvn så går det sin gang.
Trådstarter
Sitat av Unsub Vis innlegg
Jobbet 10-15t daglig i flere år når jeg startet opp for megselv. Jobbet da alt av helger og røde dager.

Går greit det sålenge du er motivert og trives med det du gjør.

12t dager i 2måneder går greit, mat og søvn så går det sin gang.
Vis hele sitatet...
Hva motiverte deg?
Sitat av tadada Vis innlegg
Hva motiverte deg?
Vis hele sitatet...
Jeg vil tro motivasjonen er å lykkes. Hvis man jobber for seg selv så nytter det liksom ikke å sluntre unna eller ta seg en 3 dagers egenmelding.
Sitat av tadada Vis innlegg
Hva motiverte deg?
Vis hele sitatet...
Bommet endel med utdannelsen og begynte på bar bakke igjen etter universitetsutdannelse, hadde så noen år der jeg drev dank. Så når jeg begynte var ønsket å bygge opp noe som var mitt og som jeg kunne leve av.

Var et år der ferien var en langhelg i Danmark med familien og eneste fridag var julaften.

Jobber fortsatt mye, men har nå en trygg økonomi og er blitt flinkere til å prioritere familien.