Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3227
Er det mulig for en person å ha mer enn 1 konto på Finn? Hvordan skal man evt. gå fram for å lage en ny?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Bruk en annen e-postadresse og benytt samme navn?
Hva er formålet med å ha fler? Dårlig feedback?
Sitat av Erchar9699 Vis innlegg
Hva er formålet med å ha fler? Dårlig feedback?
Vis hele sitatet...
Det kan jo være mange grunner til dette.

Noen jeg kommer på i farta er svindel, juks, lurendreieri, skurkestreker, tyveri, scamming, taskenspill, snylting, bedrageri eller vinningskriminalitet.

Sikkert mye annet en trenger flere FINN-kontoer til også.
Sitat av Svartbak Vis innlegg
Det kan jo være mange grunner til dette.

Noen jeg kommer på i farta er svindel, juks, lurendreieri, skurkestreker, tyveri, scamming, taskenspill, snylting, bedrageri eller vinningskriminalitet.

Sikkert mye annet en trenger flere FINN-kontoer til også.
Vis hele sitatet...
Ja ikkesant, derfor burde det vert ett krav med bank ID for å opprette finnkonto
Jeg driver ikke med svindel. Men det kan virke støtende på enkelte kunder dersom man selger religiøse gjenstander på samme konto som man selger andre ting og av den grunn kan man miste kunder.
Sist endret av seriouslowitch; 14. juni 2020 kl. 20:28.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg driver ikke med svindel. Men det kan virke støtende på enkelte kunder dersom man selger religiøse gjenstander på samme konto som man selger andre ting og av den grunn kan man miste kunder.
Vis hele sitatet...
Den forklaringa var like tynn som safta jeg fikk med til lunsjen på barneskolen
Aha. På en måte tviler jeg på at seriøst salg av religiøre artefakter foregår på finn.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av Erchar9699 Vis innlegg
Den forklaringa var like tynn som safta jeg fikk med til lunsjen på barneskolen
Vis hele sitatet...
Det virker som en perfekt 1 del saft og 5 deler vann for meg. Hadde han gjort det med hensikt for å svindle hadde nok tråden vært opprettet på undergrunn med anonym bruker.
Hvordan kan man evt. drive svindel med 2 konti som man ikke klarer med 1? Mye dødfødt argumentasjon her..
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Hvordan kan man evt. drive svindel med 2 konti som man ikke klarer med 1? Mye dødfødt argumentasjon her..
Vis hele sitatet...
For å ikke få dårlig feedback på den "serriøse" kontoen?
Sitat av Erchar9699 Vis innlegg
For å ikke få dårlig feedback på den "serriøse" kontoen?
Vis hele sitatet...
I såfall kunne jeg bare slettet den kontoen med dårlige feedback og startet på nytt.
Sist endret av seriouslowitch; 14. juni 2020 kl. 22:51.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg driver ikke med svindel. Men det kan virke støtende på enkelte kunder dersom man selger religiøse gjenstander på samme konto som man selger andre ting og av den grunn kan man miste kunder.
Vis hele sitatet...
Den må du lengre ut på landet med
Tyver tror at alle stjeler. Skjønner nå at jeg valgte feil forum.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Tyver tror at alle stjeler. Skjønner nå at jeg valgte feil forum.
Vis hele sitatet...
Er vi tyver fordi vi viser en viss skepsis til at du har ett behov for 2 finn kontoer?
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg driver ikke med svindel. Men det kan virke støtende på enkelte kunder dersom man selger religiøse gjenstander på samme konto som man selger andre ting og av den grunn kan man miste kunder.
Vis hele sitatet...
Lol det høres ut som religiøs paranoia. Faktisk så er det de færreste som sjekker de andre annonsene linka til selgeren som har annonse med noe du vil kjøpe, de fleste sender bare melding i den annonsen de vil ha noe og søker i kategoriene, ikke profilene om de ser etter noe mer. Og om de sjekker resten av annonsene dine så bryr de seg virkelig ikke om hva annet sqvip du selger. Da sjekker de isåfall bare etter reviews og om du tilfeldigvis har andre ting de vil ha.
Sitat av Erchar9699 Vis innlegg
Er vi tyver fordi vi viser en viss skepsis til at du har ett behov for 2 finn kontoer?
Vis hele sitatet...
Som jeg skrev tidligere, så kunne jeg da bare slettet kontoen med dårlige feedback og startet en ny. Man trenger ikke 2 konti for å drive svindel på Finn.
Hvis du har annonser du vil gjemme fra profilen din så bare trykk på den boksen helt nederst som heter "Skjul profilbilde og link til profilen" der hvor du lager eller redigerer annonsen. Har gjort dette med ymse ganja greier og diverse og da synes det ikke på profilsiden din om andre trykker seg inn der via andre streite annonser.
Sist endret av Mefibon; 15. juni 2020 kl. 03:04.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Som jeg skrev tidligere, så kunne jeg da bare slettet kontoen med dårlige feedback og startet en ny. Man trenger ikke 2 konti for å drive svindel på Finn.
Vis hele sitatet...
Men det et vel en grunn til at du har dårlig feedback?
At en sumpnisse kan gi lav score fordi han er litt misfornøyd iblant hender, men om det påvirker den totale scoren din nevneverdig, så er det kanskje du som gjør noe feil.
Du skal altså ha 2 kontoer fordi du selger religiøse ting fra den ene kontoen og mener det at du mister kunder pga det fordi kundene opplever det som støtende at du har solgt slike ting?
Får ikke det helt til å gi mening..

Hvor mange kunder har du mistet da?
Hvordan vet du at de opplever det som støtende?
Sikker på at det ikke bare er produktet som ikke finnes interessant da?
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Men det et vel en grunn til at du har dårlig feedback?
At en sumpnisse kan gi lav score fordi han er litt misfornøyd iblant hender, men om det påvirker den totale scoren din nevneverdig, så er det kanskje du som gjør noe feil.
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk topp score på feedbacken, men jeg nevnte det scenariet som et eksempel for de som påstod at det var mulig å svindle på den måten.
Sist endret av seriouslowitch; 15. juni 2020 kl. 11:15.
Å ha topp score på Finn.no betyr absolutt ingenting. De gangene jeg har handlet fra folk som ikke fortjener 10/10 så har de alle valgt å ikke tagge meg som kjøper, slik at jeg ikke får anledning til å skrive ærlig i anmeldelsen at de f.eks. brukte 2 uker på å sende varen de lovde å sende så fort den var betalt..

Når det er opp til selger å velge hvem han skal vurderes av, så blir det deretter.
Lurer på pm TS har spurt finn om dette ?
Virker som den enkleste måten å finne det ut på.
Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Jeg har faktisk topp score på feedbacken
Vis hele sitatet...
Kanskje derfor du ikke vil ødelegge den gode feedbacken med å svindle, å derfor trenger en annen bruker du bare kan slette om du skulle få dårlig, og fremdeles beholde den med god