Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2694
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så, jeg ble spurt av noen som var nysgjerrige på å prøve ketamin om hva skadepotensialet er. Selv har jeg aldri prøvd det eller lest noe særlig om det, så da spør jeg her inne. Svar taes imot med takk og en knippe salt
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og hva er effekten? Er det som lsd eller/ og mdma?
Lavt skadepotensiale, virkninger og varighet kan du lese på denne siden;

https://psychonautwiki.org/wiki/Ketamine
Sist endret av Marriese; 5. april 2019 kl. 21:11.
Som med alt annet har det skadepotensiale hvis du misbruker det veldig. Ved sjelden og smart bruk er risikoen veldig liten. Vær obs på stoffer som ikke bør brukes samtidig også f.eks.
Ganske tunge kognitive problemer er typisk ved de som har brukt stoffet tungt og hyppig. Urinveis-problemer er også en rapportert bivirkning. Så en engelsk dokumentar på misbruk av stoffet og problematikken til de som hadde misbrukt stoffet festet seg en del kan man si. Er en sjeldenhet da som sagt.
Anonym bruker
"Digital Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Min erfaring med virkning lav og middels dose: Feelgood, smelter i stolen, flower og flyter, tidvis ubehagelig men mest digg, ikke intenst og det er jeg glad for. Setting vors med en kompis og et par øl, tror ikke jeg hadde likt det på nattklubb det skjedde mye rundt meg på.
Skadepotensiale: Har egentlig ikke peiling men dette er jo medisiner for store dyr så det umulig være bra. Har lest det med urinveisproblemer og. 8-10 år sida jeg tok det noen ganger og har nok ikke tenkt til å gjøre det igjen, ikke fordi det var negativ opplevelse men fordi jeg har blitt mer fornuftig mtp netopp potensielle skadevirkninger.
Hvis du ikke knuser det godt(forutsatt at det er rent) så kan krystallene hærje insiden av nesa di ganske godt. Etter et par kvelder så kan du blåse noen røde buser. Men fortsatt, du kan legge deg om kvelden og tenke at fy faen har jeg ødelagt nesa for godt, og i løpet av natta er den fiksa. Magi?!
Vil ikke si det er noe partydop hvis du ikke blander det med noe uppers. For min del er det knapt noe vits å gjøre det sammen med andre da du får mer effekt jo mer du isolerer deg. Mer introspektivt stoff enn sosialt slik som mdma og stimulanter.

Effekten er litt som sopp bare kaldere og mer stabilt. Mye mer adskilt fra degselv (hence dissosiativ) Du får ikke kasta etter deg noen merkelige Freud komplekser og nedgravde underbeviste mareritt slik som psykedelika kan gjøre. Såfremt du kontrollerer settingen selvfølgelig. Noen åpenbaringer kan fremkomme, føle seg ett med universet o.l. Nytes best en mørk natt utendørs mens du ser på stjernene, kanskje med noe chill musikk på ørene. Syntes personlig synthwave passer veldig bra, men smaken er som baken. Plutselig sier det *poff* så blir "du" borte i noen minutter.

Urinveisproblemer forekommer etter lang tids hard misbruk. Det er lite til ingen fysiske avhengigheter, men du kan få ganske dilla på å gjøre det igjen hvis du syntes det er kult. Som med alt annet som er kult. Burde vente minst noen dager mellom hver tur, du vil bygge opp en toleranse. I forhold til mange andre stoffer så syntes jeg det virker ganske harmløst. Ingen søvnproblemer, som ofte fører til bad trips, psykoser og paranoia. Bare pass på hvor du gjør det. Kanskje ikke på nash med masse fulle folk du ikke kjenner, men smaken igjen. Som baken.

anonym Digital Hærorm det brukes også som medisin til små barn, så jeg tror ikke det faktum at det brukes på dyr burde være en avgjørende faktor
Sist endret av Bothrops; 6. april 2019 kl. 08:07.
Barna som satt fast i en gruve i Thailand fikk en grei dose ketamin før de ble hentet ut. Ikke at det i det hele tatt er relevant til tråden her, da, men sånn generelt så er ketamin ganske lavt hva vedrører skadepotensiale sammenlignet med andre droger.
fantastisk stoff, men egner seg best og ta aleine på rommet sitt med musikk på.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Når K-toget kommer er det bare å sitte heeeeeeeeeeelt stille.

Ketamin har transportert meg ut av solsystemet.
Først satt jeg i stolen. Så satt jeg i hjørnet av taket og så ned på meg selv sittende på stolen! Zapp!
Så fløt jeg over hustaket til borettslaget. Zapp!
Blunket og svevde ute i verdensrommet med jorda rett "under" meg. Så..zapp!.....forsvant universet. Bare mørke.

Jeg kom til meg selv dekket av svette, sittende i lotus-stiling. Spesiell opplevelse, så mye mer direkte og obvious esoterisk i sitt språk enn mye annen tripping jeg har opplevd.

En annen gang jeg tok det alene, ble jeg en del av en kommunistisk svart/hvitt propaganda film som drønnet avgårde med barokk språk og kommunistiske megastrukturer og bilder.
Den så ut til å reklamere for ideologisk felleskap på et helt annet nivå, hehe.

Ketamin virker som å potensielt ha evnen til å alvorlige hjerneskader ved gjentatt/avhengig bruk. Men hvor farlig er det å konsumere 1 gram med noen venner i løpet av en kveld..? Hvem vet.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3713393/
Sist endret av meaculpaUIO; 8. april 2019 kl. 13:08.
Så å si ingenting ved moderat bruk. Man kan bruke det over lengre perioder før man møter på fysiske problemer. Selv kunne jeg bruke ketamin nesten daglig i et års tid før jeg opplevde nor form for slitasje på kropp.
Er noen dokumentarer på youtube hvor er fyr fra england forteller at han fikk utlagt blære fordi han tok så mye ketamin. Han sa han tok striper på 1-2g, det høres jo helt sykt ut.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ettersom det omtrent daglig brukes som anestesi ved operasjoner og akutt smertestillende (fordi det påvirker pust og puls mindre enn opiater?) regner jeg med at det fysiske skadepotensialet er relativt lavt. I disse situasjonene brukes relativt store/jevnlige doser, gjerne i kombinasjon med benzodiazepiner for å kverke det psykedeliske aspektet, i tillegg til noe som forhindrer at man spyr, som er ganske vanlig ved rekreasjonelle "overdoser". Har dog aldri vært så borte at det har vært noe problem, ved at man f.eks. havner i koma som på GHB. Som dere kan se nevnes ikke nyrestein som en bivirkning ved medisinsk bruk. Aner ikke om racemisk ketamin, som etter min erfaring oftere dukker opp fra det svarte markedet er mer eller mindre skadelig. Rent subjektivt føles hvertfall ketamin mindre tungt for kroppen min enn. stimulanter, fentylaminer eller opiater, og jeg får det motsatte av nedtur i et par uker etterpå. Undervurdert stoff, men det asosiale og "rare" aspektet har kanskje begrenset appell.
Tidvis greit, daglig teit veldig kort forklart ;P Nyrene dine bruker mye energi på å bearbeide det og du kan se en dokuementar på youtube hvor folk har fått nyresvikt som har brukt det daglig over 1 år