Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1280
Dama mi driver en liten "buisniss" på facebook. I det siste har flere andre lagt til både 50, 100 og 200 medlemmer på gruppen hennes, men medlemstallet på siden hennes beveger seg såvidt. Kanskje 10-20 i døgnet.

Hvordan kan dette ha seg?

Hun har til og med sett folk bli lagt til i gruppen for så å sjekke om de er medlemmer, men det er de ikke. Det står jo "lagt til" når man legger dem til.

Flytt gjerne posten om den er misplassert
fb regulerer alt mulig tenkelig inkludert det å kunne legge til ubegrenset med nye medlemmer til grupper.
Min erfaring er noen titalls nye medlemmer pr 12 timer e.l.
Jo men andre som jar grupper legger jo til medlemmer i fleng på gruppene sine. Så hvorfor skal akkurat hennes gruppe bare få 10-20 stykker i døgnet?
Er dette et så stort problem da? Enkelt svar her; ikke populær nok
Hun selger kosmetikk og tjener en liten sum på det. Klart hun ønsker flere medlemmer og eventuelle kunder. Derfor får hun veninner til å legge til veninner av seg igjen, men det lar seg ikke gjøre. Bare noen få. 33stykker de siste 7dagene.

Det handler ikke om å være populær
Sitat av Sondre Vis innlegg

Det handler ikke om å være populær
Vis hele sitatet...
Kall det hva du vil, men det er jo helt klart for å begrense spredning av invitasjoner til mindre "populære" grupper, arrangementer osv.

Bare se her hva de skriver om arrangementer:

Arrangementer med lange invitasjonslister rapporteres ofte som spam, så vi begrenser hvor mange gjester én enkelt person kan invitere, til 500 invitasjoner per arrangement.
Hvis du sender et stort antall invitasjoner som folk ikke svarer på, begrenser vi antall invitasjoner ytterligere i en kort periode.
Vis hele sitatet...
Nå var det ikke arrangement men grupper du lurte på men hvis du har en verifisert gruppe:

Merk: Du kan invitere opptil 1000 kontakter per uke. Hvis du har invitert en person tidligere, kan du ikke invitere vedkommende på nytt.
Vis hele sitatet...
Lett å tenke seg til at det bare er strengere for å få hjelp av venninner av venninner til å spre kosmetikkspam.

Dette er bare flere eksempler på hvordan fb regulerer invitasjoner. Det jeg kunne finne på fb help.
Da tenker jeg, at de tallene burde bli korrigert etter en stund. Si du melder inn 250 stk da, og 200 melder seg ut etter 5 timer for eks, så mener jeg at da har gruppen fått 50 medlemmer og ikke 250
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nå skal jeg være litt forsiktig i antagelsene, for alt jeg vet kan det hende dama di selger egne håndlagde produkter.
Men, jeg lukter litt Multi Level Marketing, om du er ukjent for konseptet så kan du lese mer her (og det er en egen subreddit for det), men i bunn og grunn er det firmaer som f.eks HerbalLife, der man må kjøpe seg inn og ta inn et visst antall produkter i måneden og så må man selge dette videre med fortjeneste. Oftest kan man ikke tjene nok på dette alene og her viser det seg at mange MLM konsepter er forkledde pyramidespill, der eneste måte å få fortjeneste er å verve nye selgere under seg, men nok om det.

Det har vært tendenser mot dette (i statene er situasjonen helt horribel, folk har ingen skam og prøver å pushe produktene sine i alle tenkelige uegnede steder) så det kan hende det er noen rapporter mot gruppen e.l. som gjør at de følger med mer og begrenser rekrutteringen til slike grupper.
Man blir vel ikke meldt inn i en gruppe før man godtar invitasjonen til å bli meldt inn i gruppa? Selv om man legger til hundrevis av brukere, er det bare de som sier ja til å bli medlem som faktisk blir lagt til. Skal ikke påberope meg noen ekspertise om dette.
Folk har en tendens til å bli forbanna av å bli lagt til i grupper de ikke vil være i, så dette kan fort skaffe henne mye dritt også.
For min egen del så er det svært sjelden jeg takker ja til sånne invitasjoner. Hater også når jeg plutselig blir oversvømt med innlegg fra sider andre har lagt meg til i. Melder meg av i 99% av tilfellene.