Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 8518
Vurderer å kjøpe meg en laptop på elkjøp, men lurer på om noen vet om det med returrett på 50dager gjelder pc'er også?

Det elkjøp skriver er:

Returrett i forbindelse med åpent kjøp
I de tilfeller hvor varene kjøpes fra våre Partnere tilbys ikke 50 dagers returrett slik denne fremkommer på elkjop.no. Ved retur av varer fra Partner må Partner kontaktes for vilkår og for nærmere beskrivelse av hvordan retur skal gjennomføres.

For kjøp hvor Elkjøp Norge AS er selger tilbys 50 dagers returrett med de begrensninger som følger av Elkjøps 100 % fornøyd-garanti. Ta med produktet, kvittering og eventuell emballasje til butikk innen 50 dager, så får du enkelt og greit pengene for kjøpet tilbake.
Det gjelder for nesten alle produkter, men ikke hygieneprodukter (elektrisk tannbørste, ørepropper) og om jeg ikke husker feil heller ikke mobiltelefoner. Kravet er at butikken skal kunne pakke produktet ned igjen og selge det ut som B-vare til en nedsatt pris. Altså må produktet være i lik stand som når du fikk det, og du må ha med all orginal embalasje.
Trådstarter
Så ta vare på eska å kjør en recovery. ^^ er da en flott måte å ha gratis ny laptop i 50dager det. Hørte ei venninne si at det var mange som kjøpte tv til OL for så å levere tilbake når det er ferdig sleipt men man må jo benytte seg av sånne smutthull ^^
Sist endret av Sondre; 31. januar 2018 kl. 19:29.
Sitat av Sondre Vis innlegg
Så ta vare på eska å kjør en recovery. ^^ er da en flott måte å ha gratis ny laptop i 50dager det. Hørte ei venninne si at det var mange som kjøpte tv til OL for så å levere tilbake når det er ferdig sleipt men man må jo benytte seg av sånne smutthull ^^
Vis hele sitatet...
Andre ting enn PC du tenker på? Er jo faktisk ganskje kjekt om det er null stress å sende tilbake. NB: konsoll spill kan vel funke om du runder det fort? Selvom butikken VET at du har spillt det om du kontakter de etter 30 dager og vil returnere det.
Trådstarter
Nei spill og filmer kan ikke returneres når forseglingen er brukt leste jeg på elkjop.no når det skal sies har jeg lenge tenkt på å kjøpe en ps4 for å runde noen PS exclusive spill som Horizon zero Dawn. Jeg kan gjerne betale spillene og selge dem senere for så å levere tilbake konsollen ^^
Sitat av Sondre Vis innlegg
Så ta vare på eska å kjør en recovery. ^^ er da en flott måte å ha gratis ny laptop i 50dager det. Hørte ei venninne si at det var mange som kjøpte tv til OL for så å levere tilbake når det er ferdig sleipt men man må jo benytte seg av sånne smutthull ^^
Vis hele sitatet...
Ja du kan jo gjøre det om du ønsker det. Ulempen er vel at dersom for mange begynner å misbruke en slik ordning blir butikken nødt til å avvikle den eller begrense den mer. Det er ingen returrett for ting kjøpt i fysisk butikk, kun nettbutikk, så det er noe butikkene gjør som god service.

Sitat av Shredded Vis innlegg
Andre ting enn PC du tenker på? Er jo faktisk ganskje kjekt om det er null stress å sende tilbake. NB: konsoll spill kan vel funke om du runder det fort? Selvom butikken VET at du har spillt det om du kontakter de etter 30 dager og vil returnere det.
Vis hele sitatet...
Tror spill også ikke går under denne løsningen, med mindre coveret er uåpna. Det samme gjelder selvsagt også alt som bruker en cd-key, altså der du bruker nøkkelen slik at butikken ikke kan selge det videre etterpå.
Det er 50 dagers åpent kjøp både i butikk og på nett. Det eneste det ikke er åpent kjøp på er mobiltelefoner. Hygieneprodukter o.l kan returneres uten problemer (Power har ikke returrett på dette). Det er også prisgaranti i disse 50 dagene (dette inkluderer mobiler), dvs at dersom du kjøper en TV hos oss og finner den billigere på f.eks komplett, så matcher vi prisen hele perioden. Ganske sikker på at det ikke er åpent kjøp på nyinnførte "marketplace" hvor det selges bestikk, kopper og lignende fordi dette selges fra en tredjepart. Såvidt meg bekjent skal ting returneres uten altfor mye spørsmål om hvorfor du ønsker å returnere varen, så ja, det er fullt mulig å ordne seg en skriver og bruke all blekket for så å kommet tilbake med den og få hele summen tilbake på konto.

OBS: Vi matcher ikke alltid sider som proshop.no og multicom da _noen_ av varene er gråimport og ikke har norsk garanti. Det er alltid best å snakke med en serviceansatt/kassemedarbeider om prismatch og returer, da selgerne ikke er så happy med å ta tapet og noen kan bli kranglete.

Hilsen Elkjøp-ansatt

PS: Jeg selger heldigvis bare mobiler og trenger derfor ikke stresse med å selge ut dusinvis av brukte TVer til redusert pris, takk gud for det! Hvis Ola Nordmann bare hadde visst hvor skviste marginene er i tech-bransjen, ville de fått sjokk.
Sist endret av bfasunder; 31. januar 2018 kl. 21:30. Grunn: fiks2
Sitat av bfasunder Vis innlegg
Det er 50 dagers åpent kjøp både i butikk og på nett. Det eneste det ikke er åpent kjøp på er mobiltelefoner. Hygieneprodukter o.l kan returneres uten problemer (Power har ikke returrett på dette).

PS: Jeg selger heldigvis bare mobiler og trenger derfor ikke stresse med å selge ut dusinvis av brukte TVer til redusert pris, takk gud for det! Hvis Ola Nordmann bare hadde visst hvor skviste marginene er i tech-bransjen, ville de fått sjokk.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk alltid beskjed om at hygieneprodukter ikke var greit, mtp. at det naturligvis ikke kan brukes igjen av andre. Man kan jo for eksempel ikke selge ut ørepropper som noen allerede har hatt i ørene. Jeg har en følelse av at dette varierer fra butikk til butikk, det var ikke akkurat mye system på ting der jeg jobba i hvert fall.

Vær glad for at du ikke jobber i KnowHow, da blir du fort satt til å klaregjøre både PC, mobil, TV, spillkonsoller, DAB-radio, GPS, smartklokker, faenmeg alt... Ikke akkurat lite av det heller, du pusher sikkert tjenestene selv.
Sitat av hippitus Vis innlegg
Jeg fikk alltid beskjed om at hygieneprodukter ikke var greit........

Vær glad for at du ikke jobber i KnowHow, da blir du fort satt til å klaregjøre både PC, mobil, TV, spillkonsoller, DAB-radio, GPS, smartklokker, faenmeg alt... Ikke akkurat lite av det heller, du pusher sikkert tjenestene selv.
Vis hele sitatet...
Alle butikker har et "scrap-budsjett" hvor det tas i betrakning at noen varer, som f.eks øreplugger, destrueres hvis det blir returnert. Andre ganger blir produktene desinfisert og solgt med redusert pris. Mindre butikker er kanskje ikke like gode på rutinene, men det MÅ tas retur på varen dersom det er innenfor 50 dager.

KnowHow er et morsomt kapittel. Jeg hadde ikke klart å jobbe der lenge. Må være forferdelig å måtte stå å forklare hun gamle dama hva som er forskjellen på Wifi og 4G dag ut og dag inn!
Sist endret av bfasunder; 31. januar 2018 kl. 22:30. Grunn: typos
Sitat av bfasunder Vis innlegg
Alle butikker har et "scrap-budsjett" hvor det tas i betrakning at noen varer, som f.eks øreplugger, destrueres hvis det blir returnert. Andre ganger blir produktene desinfisert og solgt med redusert pris. Mindre butikker er kanskje ikke like gode på rutinene, men det MÅ tas retur på varen dersom det er innenfor 50 dager.

KnowHow er et morsomt kapittel. Jeg hadde ikke klart å jobbe der lenge. Må være forferdelig å måtte stå å forklare hun gamle dama hva som er forskjellen på Wifi og 4G dag ut og dag inn!
Vis hele sitatet...
Da er det nok ikke umulig at den lokale butikken jeg jobba på hadde litt egne rutiner.

Jeg er glad jeg kom meg videre for å si det sån...