Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1409
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Hei, freak'a syklist her. Jeg har satt sammen en video av freeride på lokale stier med en 1000w elsykkel.
Forbanna morsomt.
Alt opptaket er fra en session, eller, et batteri på 5ah. Dette er tredje gangen jeg prøver meg på og lage en video, og synes selv resultatet ble ganske bra. Innholdet er nok noe bedre enn selve redigeringen.

Carbonfiber E-bike E3 fast freeriding BBSHD final edit
Spol til ca. 1 min om du er av den utålmodige sorten.

Filmet med en gopro hero 3+ black, så kvaliteten du ser på videoen står ikke i stil med rå materialet jeg har, men jeg får ikke til og eksportere noe bedre..

Hvis noen andre skulle finne på og prøve seg på noe lignende har jeg bare en ting og si. Møter du turgåere, brems ned til gangfart eller saktere om det er trangt. Det siste jeg ønsker er masse leserinnlegg i aviser osv.

Tar også imot kritikk med takk
Kul video. Vector sykkel også . Hva slags batteri og kontroller har du på sykkelen? Er det et "kit" du har du har kjøpt eller har du kjøpt delene individuelt?

For de som er interessert i å bygge om til elektrisk sykkel, er 11/11 er den store handledagen for Alibaba, og man kan spare en del hvis man handler ombyggingssett fra f.eks Aliexpress.com.
http://tinyurl.com/okk3b85
Bruk gjerne enn add-on til Chrome som heter "Aliexpress Shopping Assistant". Den viser om selger har skrudd opp prisen før 11.11.

Det er mulig å få tak i gimbal til GoPro som du kan feste på f.eks brystet. Man kan øke videokvaliteten betraktelig. https://www.youtube.com/watch?v=QDiP...ature=youtu.be
Sist endret av Oddish; 8. november 2016 kl. 21:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Trådstarter
Kul gopro video du lenket til, trodde ikke en gimbal ville tåle all ristingen. Har en billig gimbal liggende, så dette må testes! Har planer om og prøve og ha kameraet på brystet, synes jeg får med for lite av styret på sykkelen.
Litt om begge syklene:
Den lette sykkelen er av merket ghost, kostet noe slik som 30k ny, men jeg fikk den for 7k et par år gammel. Med alt montert veier den ikke mer enn en normal MTB med stålramme. Motoren er et BBSHD kit, anbefales på det varmeste. Om du har tatt i et skrujern før, så installerer du den på en halvtime. Det er ikke enorme krefter i den, men mer enn nok til og ha det gøy. Den klatrer opp hvilken som helst bakke, dessuten spinner man ikke stiene i stykker. I videoen brukter jeg to 24v 5ah lipo batterier. Senere har jeg oppgradert til en 17ah batteripakke som jeg brukte i sommer. Den er laget av 65 Sanyo GA 18650 batterier 13s5p. 3.3ah(3.5ah) og 10A discharge. Dette er cellene som gir deg mest kapasitet/volum til dags dato. Latterlig liten pakke. Dessverre klarte jeg og bulke cellene under all herjingen min og batteripakken har avgått med døden. Jobber med og finne/lage en erstatning.

Vector sykkelen min kategoriserer jeg som uregistrert lettmotorsykkel, som det er lettere og komme unna med og bruke på veien. Politiet er dog ikke overbegeistret for denne kreasjonen. Ligger sjelden i mer enn 30 hvis jeg ikke er på en øde landevei eller grus/skogsveier. MXUS 3000 V3 motor, Adaptto 8kW kontroller, er vel noe sånn som 14kW peak. Batteriet er 220 samsung 20r 18650 celler 22s10p, dvs 20ah, 200A discharge på 85 volt. BMS´en(Battery murdering system) fikk fuktighet på seg, og jeg må fjerne noen celler så batteriet blir 18s10p. Jobber med saken. Har ikke testet topfart på den nye kontrolleren, men med den gamle 4kW enheten toppa jeg ut på 85km/t. Regner med jeg kunne klart ca. 110-130km/t med den nye kontrolleren. Men disse hastighetene er galskap, spesiellt med tanke på at jeg har sykkelbremser og dekk, 70km/t er mer enn nok. Med lavere fart klarte jeg vel 5-6 mil før batteriet måtte lades. Har en 2kW lader til denne, så det går relativt fort. Adaptto kontrolleren jeg bruker på denne har morsome funksjoner som regen, cruise controll og traction controll, kjekt på vinteren. Bruker også kontrolleren for og lade batteriet. Smiler fra øre til øre hver gang jeg sykler forbi de lokale trimmede mopedene med en hånd på styret

Ville mye heller handlet fra em3ev.com, enn alibaba...
Har du også elsykkel?
Sitat av Nemizz Vis innlegg
Tar også imot kritikk med takk
Vis hele sitatet...
Ok, here it goes. Dropp hjelmkamera og være mer kreativ med filminga. Youtube er forlengst fylt opp med denslags.

For at hjelmkamera skal funke bør du jo helst ha noe mer å vise enn å loffe rundt på lokale stier. Som f.eks klippet over, selvom jeg syns det også er lite givende. Fikk jo knapt inntrykk av at du var på elsykkel, ikke at det gjør noe.

Jeg skal prøve huske å poste noen eksempler når jeg kommer over de, akkurat nå er det "off-season".

Keep ridin' det er det viktigste. Kjører selv sti og enduro uten motor.