Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1640
Hei!

Har et budsjett på en ca. 2000 kr og leter etter et godt headset. Vet at det er mange der ute med både mic og alt mulig, men jeg er ute etter et headset hvor alle pengene går mot selve klokkene og ikke noe mic eller denslags. Helst med kabel.

Er på utkikk etter et headset som spiller god og klar lyd, men også isolerer lyder utenfra. Feks som et hørselvern, men som også spiller lyd. Er det noen som har anbefalinger eller lignende?


Bonus:

Jeg bruker en AT2020+ USB mic og sliter med litt mye støy i bakgrunnen. Bruker et program som fjerner støyen, men på bekostning av lydkvalitet på mic'en. Er på utkikk etter "radiostemmen" som er høy, klar, og litt "crisp". Er det noen som har et program å anbefale, kanskje bruker et selv og kan evt sende over en profil etc?

Tusen takk for all hjelp på forhånd.
Har du ett dedikert lydkort i PCen? Og, skal du bruke de sammen med en telefon også?

Hvis du ikke har ett lydkort, og skal bruke de i sammen med en telefon også.
Kan jeg anbefale Beyerdynamic DT 770 Pro. (32 Ohm, lettdrevne.)
Har selv hørt de, og de isolerer nesten som hørselvern. De låter veldig bra også!

https://www.komplett.no/product/4991...2-hodetelefon#
Sist endret av Brofist; 10. mars 2016 kl. 20:00.
Trådstarter
Aye, har eget lydkort også. Med tanke på at 2 stk anbefalte samme headset, vel.. Virker lovende!
Skal ikke bruke de sammen med en telefon, men driver med en del lydopptak, så det er grunnen til jeg hadde bonus-spørsmålet også ;P
Er 'nesten' samme headset, forkjellige impedans. Dvs, hvis du ikke har en forsterker vil de med 32 ohm låte høyere, og muligens bedre : )

Hvilket lydkort har du?
Sist endret av Brofist; 10. mars 2016 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Har et slikt ASUS Zonar DX Audio Device kort. Ganske fornøyd med det. Forsåvidt standard sak, menne.. ja. Litt usikker på hvilket som hadde passet meg best. Har ikke noe konkret forsterker i tillegg til softwaren.
Da ville jeg gått for headsettet FlowerExploder linket, med 80 Ohm : )

http://www.head-fi.org/t/606826/asus...dphone-amp-dac
Sist endret av Brofist; 10. mars 2016 kl. 20:29.
Trådstarter
Ok, awesome Blir Beyerdynamic DT770 Pro 80 Hodetelefon da!
Kjøpte disse for 2-3 måneder siden, og er veldig veldig fornøyd.

http://www.audio-technica.com/cms/he...ff89488ddd6b1/

Ser du bort ifra "biltema-navnet" på merket, så er det et fantastisk lydbilde der du virkelig hører alle lydene separat. Samtidig er det utrolig god lyddemping. Hører ingenting annet enn musikken, når du vandrer gatelangs med headsettet på.

Eneste minuset med headsettet er at det er en veldig lang (men tykk) ledning. Sikkert 3 meter. Men det er jo bare å bytte kabel.
Har selv Bose Quietcomfort 25 og lydisoleringen der er upåklagelig, det er klasseledende på støydemping. Jeg har feks en bråkete vifte som varme på rommet, og duren til dette forsvinner helt. Lyden er og veldig bra!
Samboeren min har DT 770 pro. Fantastisk headset med god lydkvalitet. En annen kamerat av meg har Bose Quietcomfort 25, og de har tilsvarende (men ikke like god) lydkvalitet, men er mindre, mer praktisk og har lydisolering av en annen dimensjon. Altså et bedre valg om du reiser eller bruker det på et bibliotek.

Jeg har selv ATH m50x og er svært fornøyd med disse. Lydkvaliteten er omtrent like god som dt 770, men bassen er noe mykere. Liker m50x bedre til hiphop, jazz og untz untz-musikk, DT til det meste annet.
Har selv Audio Technica ATH-M50x de er utrolig gode, både mtp lydkvalitet, comfort og generell materialekvalitet.

Har testet DT770 og de er også sinnsykt gode, muligens litt bedre enn ATH-M50x

Har i tillegg Bose Quietcomfort 25, disse bruker jeg bare til reise på fly, buss osv. Lyden er dårligere enn både DT770 og M50x, men lydisolasjonen er sinnssyk. I tillegg er de mye mindre og lettere.
Sist endret av iColdman; 10. mars 2016 kl. 22:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.