Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1584
Hey freaks.
Det anlegget jeg har nå begynner å svikte, så jeg må vel kjøpe ett nytt.
Jeg har satt 5000 som maks budsjett. Jeg er ikke den som trenger det beste av det beste, men ser etter det anlegget som presterer best hvis skal bare bruke det til å høre på musikk.

Jeg er ganske opptatt av bass, så sub'en burde være ganske bra, som sagt, har ikke for store forhåpninger når jeg har under 5000 som prisklasse, men noe som funker ihvertfall.

Hilsen
annern55
Sist endret av annern55; 28. oktober 2013 kl. 18:26.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Hvordan musikk hører du på?
Igjen, som alltid, anbefaler jeg Audio Pro Blue Diamond

Siden busjettet ditt er på 5000, bør du se på bruktmarkedet, hender at de høyttalerne ligger ute til 3000. Disse høyttalerne har en super lydkvalitet, fin finish, bra sub, rask sub, dyp bass og presis bass. Blue Diamond trenger heller ingen superbra forsterker, holder med en decent receiver.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Hvordan musikk hører du på?
Vis hele sitatet...
Hører på det meste egentlig, men det jeg hører aller mest på er vel house.

Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Igjen, som alltid, anbefaler jeg Audio Pro Blue Diamond

Siden busjettet ditt er på 5000, bør du se på bruktmarkedet, hender at de høyttalerne ligger ute til 3000. Disse høyttalerne har en super lydkvalitet, fin finish, bra sub, rask sub, dyp bass og presis bass. Blue Diamond trenger heller ingen superbra forsterker, holder med en decent receiver.
Vis hele sitatet...
Det er som regel noe galt med brukte høyttalere, ingen som selger til 3000 når det er vært 10000 hvis det ikke er, eller har vært noe galt med det.

Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Igjen, som alltid, anbefaler jeg Audio Pro Blue Diamond

Siden busjettet ditt er på 5000, bør du se på bruktmarkedet, hender at de høyttalerne ligger ute til 3000. Disse høyttalerne har en super lydkvalitet, fin finish, bra sub, rask sub, dyp bass og presis bass. Blue Diamond trenger heller ingen superbra forsterker, holder med en decent receiver.
Vis hele sitatet...
Er det disse du snakker om? http://www.finn.no/finn/torget/annon...o+blue+diamond 2500 må jo være for godt til å være sant.
Vil anbefale aktive monitorer ( da må du bruke pcn som musikkavspiller).. for 5 lapper burde du få bra shit.. så trenger du bare ett lydkort og FLAC eller WAW house musikk for å få en helt ny lyd.. anbefales iallefall hvis du ike tenker å bruke det i stooore rom.. Har du et lite rom så vil lyden bli helt vill
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
Vil anbefale aktive monitorer ( da må du bruke pcn som musikkavspiller).. for 5 lapper burde du få bra shit.. så trenger du bare ett lydkort og FLAC eller WAW house musikk for å få en helt ny lyd.. anbefales iallefall hvis du ike tenker å bruke det i stooore rom.. Har du et lite rom så vil lyden bli helt vill
Vis hele sitatet...
Sitter i et rom på 45m2, så jeg tror ikke det er noe for meg.
Kanskje litt knapt hvis 5000,- skal dekke forsterker og cd/dvd spiller også. Men uansett, repetere meg selv fra en annen tråd, disse får mye skryt og vunnet tester: (Dynavoice Challenger M65)

http://surround.no/Produkter/H%C3%B8...000000008.aspx
monitorer til 5k klarer nok 45kvm vil jeg tro ^^ men seff du får mere trøkk med vanlig PA og forsterker.. Aktive er enklere og handtere da, og vil anbefale og f.eks sjekke ut: http://www.finn.no/finn/torget/annon...archQuery=adam

Eller nye Event 2030
Sitat av annern55 Vis innlegg

Det er som regel noe galt med brukte høyttalere, ingen som selger til 3000 når det er vært 10000 hvis det ikke er, eller har vært noe galt med det.



Er det disse du snakker om? http://www.finn.no/finn/torget/annon...o+blue+diamond 2500 må jo være for godt til å være sant.
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke og være noe galt med de forde, har selv kjøpt 6 slike for samme pris på Finn.no. Man må jo huske at disse høyttalerne er minst 5 år gamle. De som du linker til er i tilleg den første versjonen (V1), og husker jeg ikke helt feil er de opptil 12 år gamle, om ikke mer. Men lydmessig er de helt like de nye, bare utseende som er litt annerledes.

Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
monitorer til 5k klarer nok 45kvm vil jeg tro ^^ men seff du får mere trøkk med vanlig PA og forsterker.. Aktive er enklere og handtere da, og vil anbefale og f.eks sjekke ut: http://www.finn.no/finn/torget/annon...archQuery=adam

Eller nye Event 2030
Vis hele sitatet...
Hva enn du gjør, IKKE kjøp PA!

Lyden er ikke bra, de er bare lagd for og kunne spille høyt, lenge med bra trøkk. Lydkvaliteten på PA er som regel shit, vertfall på billig! De fleste PA høyttalere krever også alt for my kraft for og kunne duge til noe som helst, og da er de nesten garanter og begynne og sprake og lage masse rare ulyder etter hvert.
Sitat av OutOfOrder Vis innlegg
Kanskje litt knapt hvis 5000,- skal dekke forsterker og cd/dvd spiller også. Men uansett, repetere meg selv fra en annen tråd, disse får mye skryt og vunnet tester: (Dynavoice Challenger M65)

http://surround.no/Produkter/H%C3%B8...000000008.aspx
Vis hele sitatet...
Hmm, virker som et bra anlegg!
Hva med reciever da? Noen som har anbefalinger på en reciever til rundt 2k? Vurderer denne: http://www.lydogbilde.no/test/onkyo-tx-nr616

Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Det trenger ikke og være noe galt med de forde, har selv kjøpt 6 slike for samme pris på Finn.no. Man må jo huske at disse høyttalerne er minst 5 år gamle. De som du linker til er i tilleg den første versjonen (V1), og husker jeg ikke helt feil er de opptil 12 år gamle, om ikke mer. Men lydmessig er de helt like de nye, bare utseende som er litt annerledes.



Hva enn du gjør, IKKE kjøp PA!

Lyden er ikke bra, de er bare lagd for og kunne spille høyt, lenge med bra trøkk. Lydkvaliteten på PA er som regel shit, vertfall på billig! De fleste PA høyttalere krever også alt for my kraft for og kunne duge til noe som helst, og da er de nesten garanter og begynne og sprake og lage masse rare ulyder etter hvert.
Vis hele sitatet...
Nei det trenger ikke nei, men hvis det er tilfelle og du kjøper de, så er løpet kjørt.
Du tester jo såklart før du kjøper, ikke værre enn det. Du har jo også Finnt trygg betaling
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Du tester jo såklart før du kjøper, ikke værre enn det. Du har jo også Finnt trygg betaling
Vis hele sitatet...
Joa, men ettersom han bor 8 timer unna meg, syntes jeg det blir litt drøyt å kjøre 20 timer for å teste ett anlegg, og han er den eneste som selger Audio Pro Blue Diamond til 2500, hvis ikke må jeg opp i 4500+ receiver (2000-3000) noe som er en del over budsjettet mitt.
Sist endret av annern55; 28. oktober 2013 kl. 20:54.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Joa, men ettersom han bor 8 timer unna meg, syntes jeg det blir litt drøyt å kjøre 20 timer for å teste ett anlegg, og han er den eneste som selger Audio Pro Blue Diamond til 2500, hvis ikke må jeg opp i 4500+ receiver (2000-3000) noe som er en del over budsjettet mitt.
Vis hele sitatet...
Det er bare og følge med litt. Du trenger jo ikke og kjøpe Blue Diamond, Klipsch har bra høyttalere, men da må da ha sub utenom igjen.
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Det er bare og følge med litt. Du trenger jo ikke og kjøpe Blue Diamond, Klipsch har bra høyttalere, men da må da ha sub utenom igjen.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Men du anbefaler Blue Diamond, ikke sant? Tror jeg bare velger å følge med litt på finn jeg.
Sitat av PopeSweetJesu s Vis innlegg
,Klipsch har bra høyttalere, men da må da ha sub utenom igjen.
Vis hele sitatet...
Man må ikke på død og liv ha sub til høyttalere. De jeg linket til deg i en tidligere tråd klarer seg fint uten sub i et normalt hjem.

Både Klipsch og Blue Diamond er kraftige høyttalere. Klipsch uten innebygd sub.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Skjønner. Men du anbefaler Blue Diamond, ikke sant? Tror jeg bare velger å følge med litt på finn jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler Blue Diamond, men det er fordi det er de jeg har mest erfaring med. Det fine er at de har subwoofer og forsterker på rundt 170W innebyggd, samt at lydkvaliten er veldig bra. Kommer stadig ut noe på Finn

Men som sagt, vet at vertfall Klipsch har en del bra høyttalere, men da må du ha subwoofer utenom.

Sitat av shittrønder Vis innlegg
Man må ikke på død og liv ha sub til høyttalere. De jeg linket til deg i en tidligere tråd klarer seg fint uten sub i et normalt hjem.

Både Klipsch og Blue Diamond er kraftige høyttalere. Klipsch uten innebygd sub.
Vis hele sitatet...
Om man vil ha den ekstra dybden og kraften, er en subwoofer et must, om de så er innebydg, eller separat.