Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1136
Hey freaks,
Jeg har et problem med mitt logitech z506 anlegg. Problemet er at lyden kommer ut av noen av bare noen av høyttalerne mine. Jeg vet at jeg har alt riktig koblet opp etc, så det er ikke feilen.
Bak er den koblet opp Grønn, svart også gul. I pc'en har jeg koblet opp på samme måten, da funker 4 av høyttalerne+ bassen, ikke den 5, som har 2 høyttalere på en, men hvis jeg kobler opp helt motsatt, altså gul svart også grønn i pc'en så funker den med 2 høyttalere i en og 2 vanlige, men ikke den jeg stiller lyd på høyttaleren med.
Jeg har ingen anelse hvorfor dette skjer, så takk for all hjelp.
Sist endret av annern55; 23. april 2013 kl. 19:08.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
control panel -> Hardware and sound -> manage audo devices -> høyreklikk på høytaleren og velg configure speakers. Der tar du og sjekker at du har valgt rett instilling med antall høytalere. Dette funket ivertfall for meg, men har ikke samme høytalere.
Trådstarter
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
control panel -> Hardware and sound -> manage audo devices -> høyreklikk på høytaleren og velg configure speakers. Der tar du og sjekker at du har valgt rett instilling med antall høytalere. Dette funket ivertfall for meg, men har ikke samme høytalere.
Vis hele sitatet...
Jeg finner ikke høyttaleren min :s http://puu.sh/2FFjZ.png
Sist endret av annern55; 23. april 2013 kl. 19:26.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Nei det er du ikke skal se mer ut som dette: http://i.imgur.com/ymfjAtq.png
Sitat av annern55 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
du velger 5.1....
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Om du velger 5.1, kommer alle høytalerne dine med? Jeg har også 7.1 på min liste og der er det enda flere.
Trådstarter
Ja, også trykka jeg test, V og H funka men ingen andre, det kom ingen lyd i de. :/
Sist endret av annern55; 23. april 2013 kl. 19:47.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Følgte det med noen drivere? Kanskje du må installere noen drivere, enten fra en cd som følgte med eller fra nettsiden. For at du skal få 7.1 muligheten.
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Følgte det med noen drivere? Kanskje du må installere noen drivere, enten fra en cd som følgte med eller fra nettsiden. For at du skal få 7.1 muligheten.
Vis hele sitatet...
har ikkje driverer på eit analogt lyd system.

TS: Uansett, kva lydkort bruker du?
Sist endret av R0flcopter; 23. april 2013 kl. 19:54.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
har ikkje driverer på eit analogt lyd system.
Vis hele sitatet...
Åja, beklager.
Hvordan har du koblet til anlegget til pcn din?
Sist endret av Prehol; 23. april 2013 kl. 20:02. Grunn: skriveleif
Trådstarter
Ehm, nå har jeg koblet det grønn, svart også gul/orange
Hva slags lydkort jeg bruker? Har det noe med hvordan et anlegg fungerer?
Jeg er ikke helt sikker, hvordan sjekker jeg det?
Sist endret av annern55; 23. april 2013 kl. 20:11.
Trådstarter
Hva slags manager for lydkortet ditt har du? Jeg har Dell audio by Realtek og jeg kan ikke finne noe Speaker fill option på min

Nå funker 4 av mine når jeg trykker på denne: http://puu.sh/2FInO.png Det er front left som ikke funker nå :/
Jeg har Realtek HD Audio Manager. Det er bare å rote litt rundt der, jeg fant det under kartet over høytalerne etter at jeg hadde valgt 5.1 instillingen. Strømforsyningen på subben har kræsja, så jeg bruker ikke anlegget lenger. Bare husk å ta vare på kviteringen, for jeg tror dette er et vanlig problem med Z506
Trådstarter
Sitat av ZooFuZ Vis innlegg
Jeg har Realtek HD Audio Manager. Det er bare å rote litt rundt der, jeg fant det under kartet over høytalerne etter at jeg hadde valgt 5.1 instillingen. Strømforsyningen på subben har kræsja, så jeg bruker ikke anlegget lenger. Bare husk å ta vare på kviteringen, for jeg tror dette er et vanlig problem med Z506
Vis hele sitatet...
Ahh, ok. Dette er alle mulighetene jeg har: http://puu.sh/2FNgt.jpg Finner ikke noe av det der :/ Uansett takk for hjelpen! Jeg finner det nok ut.