Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 21029
Få en kode på pm ??
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Få en kode på pm ??
Vis hele sitatet...
Hoho, kan tenke meg at man kan tulle mye med dette. Om det er smart er en annen sak dog.. Haha...

Men så lenge det står fra en bestemt avsender, så er det mange som vil ta det for god fisk!

F.eks. om man er i jobbsammenheng på et møte f.eks, så sender man en melding til en dame under møtet, men meldingen kommer f.eks. fra en annen fyr på samme møte, som man ikke liker spesielt godt, og sier: "Du er så sexy, skal vi stikke på bakrommet etterpå? Jeg er god til å kna boller!"

Hoho, skulle gjerne vært flue på veggen og sett reaksjonen hennes.

Eller hva om det kom en melding fra en saksbehandler i NAV: "Ja, jeg skal vurdere å sende deg på attføring om du kan betale in naturalia på mitt kontor, tirsdag førstkommende kl 0900.

Eller hva om man så livesendt stortingsdebatt, og sendte en kåtmelding fra Erna til Per Kristian Foss. Hohoho..

Ps: Alt dette er selvsagt ulovlig, men tankespillet er morro. Så utrolig mye tull man kan gjøre om man faker avsender.
Artig liten greie du holder på med der, ja.

Holder faktisk på med en slik tjeneste selv for øyeblikket. Dog bare for venner og kjente. Helt gratis for meg, til alle mobiloperatører i Norge. Eneste drawback'n for meg er at man ikke kan ha nr som avsender. Men som sagt, artig greie. Jeg kan si at jeg kommer til å logge IP, avsender og mottaker. Ikke fordi jeg ønsker å være kjip, men fordi jeg ikke ønsker at dette skal misbrukes.
Jeg sendte melding til meg selv om 30 minutt siden, har ikke fått noe enda. Chess
Sitat av hotline Vis innlegg
Jeg sendte melding til meg selv om 30 minutt siden, har ikke fått noe enda. Chess
Vis hele sitatet...
Husket du +47 prefix foran nummeret?
Kodene er vel brukt opp nå?
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Husket du +47 prefix foran nummeret?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg husket +47, men jeg skrev et nummer (123) som avsender. Kan vell gjerne ha noe med dette å gjøre, det kom jeg ikke på.

Hvordan er det med privacyen på denne siden da? Hvis TS driver å lagrer forskjellige folks telefonnummer etc..
Sist endret av hotline; 21. desember 2012 kl. 02:59.
Sitat av hotline Vis innlegg
Ja, jeg husket +47, men jeg skrev et nummer (123) som avsender. Kan vell gjerne ha noe med dette å gjøre, det kom jeg ikke på.
Vis hele sitatet...
Meldingen ble ikke sendt fordi den ble fanget av filteret til gatewayen jeg bruker. Den filtrerer blant annet ut meldinger som kun inneholder "lol", meldinger med grov språkbruk osv. Jeg har ikke rukket å gjøre noe med dette filteret enda.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Meldingen ble ikke sendt fordi den ble fanget av filteret til gatewayen jeg bruker. Den filtrerer blant annet ut meldinger som kun inneholder "lol", meldinger med grov språkbruk osv. Jeg har ikke rukket å gjøre noe med dette filteret enda.
Vis hele sitatet...
Ok, så det har ikke noe å si at jeg skrev et nummer som avsender?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er det mulig å få en prøvekode?
Sitat av hotline Vis innlegg
Ok, så det har ikke noe å si at jeg skrev et nummer som avsender?
Vis hele sitatet...
Nei, det går helt fint om du bruker nummer.

Har ingen flere koder å gi ut akkurat nå, men regner med å ha kommet litt lengre med siden osv ganske snart, da vil jeg dele ut litt flere til de som vil prøve. Takk for hjelpen så langt til dere som har testet
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Nei, det går helt fint om du bruker nummer.

Har ingen flere koder å gi ut akkurat nå, men regner med å ha kommet litt lengre med siden osv ganske snart, da vil jeg dele ut litt flere til de som vil prøve. Takk for hjelpen så langt til dere som har testet
Vis hele sitatet...
Kan jeg bare spørre hvor mye du personlig betaler pr sms?
Jeg sendte til en kompis som bruker telenor, han fikk ikke en tekst som avsender, men han fikk et random nr.
Telenor fungerer ikke med gatewayen jeg bruker. De har sagt at de holder på å jobbe med det, så forhåpentligvis blir det fikset. Jeg har skaffet en annen gateway som burde fungere med Telenor i tillegg, men jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil gå over til den eller vente til den jeg bruker nå blir fikset.

Hvis noen med Telenor kunne sendt meg en PM med sitt tlfnr slik at jeg kan teste den nye gatewayen hadde det vært fint. Du kan få noen koder i gjengjeld som du kan bruke selv.
hvis du vil, kan jeg prøve med mitt Network Norway abonement ? så kan du se om det funker også.
mulig å få en prøvekode?
Ja, dersom du har Telenor kan du sende meg en PM.

En liten oppdatering:

Holder nå på å teste ut de to forskjellige gatewayene for å finne ut hvilken jeg skal bruke. Foreløpig er det fortsatt den som ikke fungerer så bra med Telenor som er oppe og går, men jeg jobber også med en som så langt fungerer uavhengig av operatør. Har også endret på designet på siden til et som ser litt bedre ut. Fortsatt mye igjen å gjøre på den fronten, men det gir ihvertfall en liten indikasjon på hvordan det muligens blir seende ut. Navnet er også midlertidig, har ikke bestemt dette enda.

Ang priser så har jeg funnet ut at det sannsynligvis vil bli billigere med Paypal enn med mobilbetaling. Dette fordi Fortumo (som leverer løsningen for mobilbetaling) skal ha mellom 40-60% av inntektene, samtidig som jeg også må betale litt for å sende SMSene. Derfor blir jeg selv sittende igjen med svært lite per SMS. Paypal derimot krever en mye mindre bit av kaka. Jeg tenker noe sånn som 2 kr/sms ved mobilbetaling, og rundt 1,5 kr/sms med Paypal. Det er likevel ikke bestemt enda, men slik som ting ser ut nå så må det bli noe i den duren. Hva tenker dere, hvor billig må det være for at dere hadde brukt en slik tjeneste? Og hva er viktigst, pris eller lettvinthet når det kommer til betaling?

Setter pris på alle innspill. Når det gjelder koder, så er jeg fortsatt interessert i å teste telefoner med Telenor som operatør. Utover dette har jeg ikke så mye koder å dele ut akkurat nå, da jeg allerede vet at tjenesten fungerer med de andre operatørene.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Jeg tenker noe sånn som 2 kr/sms ved mobilbetaling, og rundt 1,5 kr/sms med Paypal. Det er likevel ikke bestemt enda, men slik som ting ser ut nå så må det bli noe i den duren. Hva tenker dere, hvor billig må det være for at dere hadde brukt en slik tjeneste? Og hva er viktigst, pris eller lettvinthet når det kommer til betaling?
Vis hele sitatet...
Beste er jo om prisen er lav, kanskje rundt 1 krone pr sms.
Ja, med Paypal trenger det ikke bli så mye dyrere enn det, men for mange er det jo gjerne litt mer stress enn å bare betale via mobilen.
Synes egentlig ikke at 2,- per melding er så mye.. Kommer jo ann på hvor mye en skal bruke tjenesten da. Har sett andre som tar mye høyere betalt.
Jeg våknet for 1 time siden og fikk ikkje sove mer, så jeg tok meg den friheten til å lage et utkast til design.

http://img41.imageshack.us/img41/1432/fakesms.png


Designet som jeg har laget må definitivt forbedres en del, men dette tror jeg at jeg skal overlate til de som kan faget.

TS: Hvis du ønsker å bruke dette designet, så har du min tillatelse til både å bruke det og til å endre det.

EDIT: kildekoden finnes som zip fil i vedlegget.
Sist endret av 0xFF; 22. desember 2012 kl. 06:15.
Da har jeg endelig fått byttet gateway, og forhåpentligvis fungerer den som den skal. Jeg har vært ganske opptatt, og har ikke fått gjort noe videre med selve nettsiden enda, der er det en del som gjenstår.

Den nye gatewayen er på mange måter bedre enn den forrige, hovedsaklig fordi den skal fungere med Telenor og alle andre operatører. Jeg kan nå dele ut koder til de som vil teste, så gi meg en lyd enten her eller via PM. Ønsker å få testet alle de forskjellige operatørene, så husk å si hvilken operatør du bruker.

Den midlertidige nettsiden ligger for øyeblikket her: http://tullesms.comuv.com/

Jeg trenger også et navn på tjenesten. Det bør helst være norsk og kort, men samtidig fortelle hva slags tjeneste det er (nettopp at man kan sende falske SMSer). Et eksempel er tullesms.com. Bare å komme med forslag. Dersom jeg ender opp med å bruke ditt forslag, vil du få 50 koder som du kan bruke akkurat som du vil.

Ellers er det bare å komme med andre innspill osv hvis dere har noen forslag/idéer osv.

@0xFF, takk! Godt mulig jeg ender opp med å bruke noe derfra, likte godt selve skjemaet.

Husk dette når du fyller ut skjemaet:

- Maks 11 bokstaver som avsender. Bruker du tall kan du ha maks 19.
- Husk 47 foran telefonnummer (ikke ta med +)
- Maks 160 tegn i meldingen.
Sist endret av Misoxeny; 23. desember 2012 kl. 16:50.
Navn til tjenesten "Sms fra meg? Nei!"
Det funket til en telenor mobil med et nummer som avsender
Funka med network Norway også !
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
tar gjerne en kode for å få sendt
Tar gjerne en kode jeg og.. Hadde vært skøy å fått kjerringen til tannlegen i morgen
Når det kommer til betalingmetode, så ser jeg for meg følgene:

Brukermassen av denne tjenesten, kommer til å være 12-17 år gammel. Om man ser bort fra de over 18 som føler for å tulle med kompiser o.l, da gjerne i fylla.

Så hvis man tar utgangspunkt i alderen på brukermassen, så må du fraskrive deg ansvaret for all kjøp og bruk av nettsiden, og at man trenger de foresattes tillatelse til å bruke den.
Pga alderen, så må man også regne med at flertallet ikke har tilgang til en paypal konto med penger på seg. Og mobil-betaling blir eneste løsning som er lønnsom.

For at du igjen skal gå i 0 eller tjene noen kroner på dette, så burde det da ikke være mulig å kjøpe færre enn 5 eller 10 SMS ved bruk av mobil.
Via paypal, så burde man gå ned på pris, siden det er billigere å benytte seg av for din del. Og det da er lurest mtp profitt, at flest mulig personer benytter dette.



Du burde også kreve at man registrerer en bruker på nettsiden, da med vertifisering via SMS. Om det oppstår terror o.l mot en person, og saken blir anmeldt. Så må du kunne dokumentere hvem som står bak.
Det igjen fører til at du burde legge inn en begrensning på antall sms man kan sende til et bestemt nummer ila 24 timer. Grensen burde settes til 1, max 2.

Så avtalevilkår som man må godta, burde komme på plass ved registrering av brukeren.



Ellers et flott konsept mtp at det å ikke loppe folk, står i fokus. Sammenlignet med andre nettsider som helst vil loppe alle andre.

Håper et sikkelig design kommer på plass etterhvert.
Kanskje også et lite forum, der man kan diskutere hva som er kult å lure andre med, og ferdigskrevne tekster står.



Ta gjerne kontakt om du vil teste dette opp mot Tele2.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Tar gjerne en kode jeg og.. Hadde vært skøy å fått kjerringen til tannlegen i morgen
Vis hele sitatet...
Haha.. Tenkte og skrive at strømmen ville bli stengt her noen timer imorgen
Sist endret av Quakecry; 23. desember 2012 kl. 21:08.
Takk for flott innspill Blackkoz, jeg er forsåvidt enig med alt du sier. Ved SMS-betaling sitter jeg igjen med halvparten av det jeg gjør ved bruk av Paypal, derfor er jeg vil jeg nok sette en nedre grense på antall SMS man kan kjøpe ja. Denne ser jeg for øyeblikket for meg vil være 10 SMS for 20 kroner. Ang Paypal så tenker jeg 1.50 per SMS, og muligens krav om å kjøpe minst 5 stk. Jeg vil som du sier fraskrive meg ansvar ved bruk, og alle SMSer og transaksjoner blir logget. Dersom noen misbruker tjenesten, vil jeg altså kunne se hvilken PIN-kode som ble brukt, og hvem som kjøpte denne.

Sender ut PIN til dere som har spurt. Fint om dere gir en liten tilbakemelding på hvorvidt det fungerte og evt om det tok lang tid før du mottok SMSen.
Kan jeg også få noen PIN's til å prøve?

Men hvor får du tak i PIN'sa?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Kan jeg også få noen PIN's til å prøve?

Men hvor får du tak i PIN'sa?
Vis hele sitatet...
Ja, kan sende deg en.

Kodene blir generert av meg via et adminpanel og lagret i en database, hvis det er det du mener?
Mulig jeg også kan prøve å se om dette er noe jeg kan få brukt for i fremtiden?
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Ja, kan sende deg en.

Kodene blir generert av meg via et adminpanel og lagret i en database, hvis det er det du mener?
Vis hele sitatet...
Men hva skal til for å få sånne koder? Har du brukt noe penger osv?
Testet den nå.

Det første jeg oppdaget, var om man skrev for mye tekst, og trolig om noe annet er galt, så får man opp at man må sjekke om alle felt var korrekt utfylt.

Problemet er at den ikke sier hva som var feil, og at alt man skrev inn, forsvant. (Dette løste seg da med å bare gå tilbake en side.)


Når det kommer til levering av SMS, så venter jeg ennå spent =) Gått 3 minutter nå.

Skrev tho ikke +47, men kun 47 (Som det sto en plass lengre bak her)
Venter spent jeg også.. Gått rundt 10 minutter Brukte 47XXXXXXXX jeg også..
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Men hva skal til for å få sånne koder? Har du brukt noe penger osv?
Vis hele sitatet...
Kodene gir deg kun tilgang til å bruke gatewayen som sender ut SMSene. Det skal ingenting annet til enn at jeg lager de. For at meldingene faktisk skal bli sendt derimot må jeg ha nok kreditt tilgjengelig på gateway-brukeren min. Så ja, jeg må betale for hver sendte SMS.


Det skal ikke gå mer enn maks et minutt å motta meldingene. Dere som ikke har fått den enda, dere sendte vel fra http://tullesms.comuv.com? Såvidt jeg kan se i loggen så er det kun én SMS fra avsender Rikstoto som av en eller annen grunn ikke har blitt sendt enda.
Fy faen så konge. Hadde LETT kjøpt MANGE pins. Dem lolz
Den fra Rikstoto er min... Må sjekke om denne legger seg inn ilag med andre sms fra Rikstoto, eller om den kommer inn som en egen sms.

Rart den ikke har gått igjennom? Er det pga manglende + tegn, eller en annen grunn?
@Blackkoz: Dette er ting jeg skal få fikset, vet at det er ganske irriterende sånn som det er nå. For det første skal jeg legge til tooltip som gjør at det kommer opp instruksjoner til hvert felt. I tillegg vil jeg legge inn en ordteller i meldingsfeltet, samt restriksjon slik at man ikke kan skrive mer enn antall tillate ord.

Jeg forsøkte nettopp å sende den på nytt, den går fremdeles ikke gjennom selvom du har fylt ut feltene riktig. Jeg forsøkte så å sende en SMS til meg selv med samme avsender og tekst som deg, og det fungerte. Kan det være at du skrev feil nummer?
Sist endret av Misoxeny; 23. desember 2012 kl. 21:49.
Prøvde først en gang, uten at det fungerte, men prøvde nå på nytt, med samme kode. Meldingen kom frem på 10 sekunder.
Operatør: OneCall
Min har ikke kommet fram enda.. Var riktig nummer hvertfall.. Mottaker er Netcom..
Nummeret jeg skrev, er korrekt.

Er heller mobilen min som ikke er helt korrekt. Den vil periodevis værken motta meldinger eller samtaler.
Så kjører en restart på den nå. Og håper på det beste =)
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Min har ikke kommet fram enda.. Var riktig nummer hvertfall.. Mottaker er Netcom..
Vis hele sitatet...
PIN-koden jeg sendte deg har ikke blitt brukt enda, så da må det ha vært feil i et av feltene (noe som skal gi deg en feilmelding).
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er det lov å spørre om du bruker ferdiglaget API eller kodet meste fra scratch?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Er det lov å spørre om du bruker ferdiglaget API eller kodet meste fra scratch?
Vis hele sitatet...
Det er kodet fra scratch, men med god hjelp fra leverandøren som har tilrettelagt systemet sitt for dette.
Fikk en PIN hos deg, men når jeg prøver og sende så kommer det - melding ble ikke sendt?
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Fikk en PIN hos deg, men når jeg prøver og sende så kommer det - melding ble ikke sendt?
Vis hele sitatet...
Sendte deg PM om det, men dette er fordi et av feltene ikke er korrekt utfylt. Skal få på plass et bedre system som gjør at man vet hva som er feil osv så snart jeg har tid.
Takk!! Funket fjell! Kommer til å kjøpe i framtiden
Trenger du Tele2 tester? Melder meg fult frivelig