Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  140 21034
Hei.

Har sett sider som f.eks luresms.com som tilbyr SMS hvor man sende anonym sms og velge avsender selv. Problemet med alle disse sidene er at man må registrere seg med et eget telefonnummer, og får da med et hyggelig abonnement som gjerne koster 70kr uken. Jeg har derfor tenkt litt på å sette opp en lignende tjeneste, men uten alt det ekstra tullet man ikke er interessert i. Jeg har allerede fungerende kode som lar deg sende anonym SMS til de fleste land i verden, så det å sette opp en slik tjeneste vil ikke være så vanskelig. Slik jeg tenker å gjennomføre det er isåfall slik:

Det er ingen registrering nødvendig. Du trenger altså ikke å oppgi ditt tlf nr i det hele tatt. Foreløpig fungerer det slik at man betaler for f.eks. 10 koder, og hver kode gir deg mulighet til å sende én SMS med valgfri avsender. Noe i denne duren.

Det jeg lurer på er, hva tenker dere om å gjøre det på denne måten? Selvfølgelig, det er jo en ganske barnslig tjeneste, men jeg har allerede et fungerende script og kan ikke se noen grunn til at jeg ikke skal slenge den inn på en nettside. Finnes det noen lover mot slike tjenester som dette, noen restriksjoner eller lignende?
Har du tenkt på robotsikring og sånt?

Altså, at nettroboter prøver ut alle forskjellige koder og bruker tjenesten din gratis...
Ja, det blir nok en grense på hvor ofte man kan sende skjemaet. I tillegg vil jeg tro kodene er rimelig vanskelig å gjette, da de inneholder 30+ tegn. Tenker også litt på å at man kan lage en bruker hvor man kjøper kreditt i stedet, som man deretter kan bruke til å sende sms (10 kreditt = 10 sms). Da slipper man å holde styr på kodene selv, da kreditt vil være assosiert med brukeren din. Dette er likevel ikke noe jeg vil sette opp i første omgang, ihvertfall.
30+ tegn?! Får brukeren koden på sms eller epost? Om det skjer via sms bør du seriøst vurdere å korte ned kodene, ingen som gidder å knote med å skrive inn 30+ tegn fra mobilen.
Foreløpig holder jeg på med å implementere Paypal IPN, da får man kodene via epost med en gang. Tenker på SMS-betaling, men har ikke kommet over noen enkel løsning på det enda. Kodene kan selvsagt kortes ned ved at jeg endrer på algoritmen som brukes for å generere koder. Som sagt, dersom dette fungerer som det skal vil jeg sannsynligvis gjøre slik at man lager en bruker hvor man legger til kreditt, slik at man slipper disse kodene.

Jeg har forøvrig satt opp en veldig enkel test-versjon: http://fakesms.site50.net/

Her er noen koder slik at dere kan prøve:
a5f41a668151dc867604dc5570fd1632
f550bf1b44ef7468f2662cde555f10f0
ebff95e4f286384ac750981ca0478ac7

Vennligst gi en tilbakemelding om det fungerer som det skal hvis dere bruker kodene, og ikke bruk mer enn én, vil helst ha input fra flere.

Som avsender kan dere skrive inn et nummer, eller valgfri tekst (som foreløpig har en grense på 11 tegn). Husk å legge til +47 før telefonnummer på mottaker. Skal ikke ta lengre enn 1 minutt før man mottar meldingen.
Sist endret av Misoxeny; 20. desember 2012 kl. 17:34.
Får bare melding om å shorten teksten, hvor lang kan den være?

EDIT: fjernet ett punktum og det funket er spent på om sms'n kommer fram.
Sist endret av Executer; 20. desember 2012 kl. 17:48.
Glemte +47 så min kom ikke frem, selv om det stod sent
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Feil PIN
Vis hele sitatet...
Da er det noen som har brukt dem, sender deg en PIN å PM hosjmeister.

@jpano: Ja, du må bruke +47 ettersom man kan sende til hvilket som helst land. Kommer til å fikse litt på dette slik at man ikke ender opp med å bruke kodene når meldingen ikke blir levert.

Her er noen flere koder, ettersom de andre er brukt opp. Fint om dere gir en tilbakemelding, som f.eks hvor lang tid det tok før meldingen ble levert, evt. feilmeldinger osv.

086803f4cdbc3f9f3d18ab0889bdc4cf
2b3d0db55326b99debc66dcfa6398e01
fc08a16bdc8fcffa115bdaf4ea9bc6e1
Sist endret av Misoxeny; 20. desember 2012 kl. 17:54.
Jeg sendte til en kompis, så regner med jeg hører fra han i løpet av kvelden.

Men ellers så virket systemet ganske greit, men jeg ville vurdert et annet tema og fått fikset det Ø problemet i kjøp
Sitat av Executer Vis innlegg
Jeg sendte til en kompis, så regner med jeg hører fra han i løpet av kvelden.

Men ellers så virket systemet ganske greit, men jeg ville vurdert et annet tema og fått fikset det Ø problemet i kjøp
Vis hele sitatet...
Hehe

Ja, dette er en demo hvor jeg bare vil teste funksjonaliteten. Kommer til å endre på utseende osv etterhvert.
Virket helt utmerket med +47 . Tok under ett minutt!
test code plz?

husker jeg brukte en lignende tjeneste der jeg skrev at det var fra tannlegen

også skrev jeg

"Hei, ****** minner om time den osv..

Du kan ikke svare på denne meldingen"

også viste jeg den bare til læreren også har man gyldig fravær!
Dette virket veldig bra Smsen kom frem nesten med en gang. Men, jeg tror kanske at det var en feil? Jeg skrev inn "fc08a16bdc8fcffa115bdaf4ea9bc6e1" valgte avsender, mottaker og skrev smsen og da kom "Feil PIN", men det som var feil var at smsen kom frem.
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Dette virket veldig bra Smsen kom frem nesten med en gang. Men, jeg tror kanske at det var en feil? Jeg skrev inn "fc08a16bdc8fcffa115bdaf4ea9bc6e1" valgte avsender, mottaker og skrev smsen og da kom "Feil PIN", men det som var feil var at smsen kom frem.
Vis hele sitatet...
Ok, man skal få opp "Sendt!" dersom PIN stemmer og feltene er fylt ut. Kan hende skjemaet ble sendt to ganger og derfor fikk du opp feil PIN ettersom PIN ikke lenger eksisterte etter første sending. Skal ta en titt på det.
det fungerte både og :P Kameraten min fikk fra et +44 tlf nummer... :S
Sitat av visualn00b Vis innlegg
det fungerte både og :P Kameraten min fikk fra et +44 tlf nummer... :S
Vis hele sitatet...
Hva skrev du som avsender?
et hus nummer: +4735590322
ikke mitt :P
Ok, føyer det til listen over bugs. Jeg prøvde nettopp med samme avsender, og det fungerte fint. Vet du hvilken tlf han bruker?
iPhone 3Gs .. iOS 3.1.2 - gammel, hehe :P
Leier du denne tjenesten,og betaler selv pr sms,av en isp - eller har du funnet en gratis sms utsender ett sted?
Sitat av Java Vis innlegg
Leier du denne tjenesten,og betaler selv pr sms,av en isp - eller har du funnet en gratis sms utsender ett sted?
Vis hele sitatet...
Jeg betaler selv per sms, ja.

Sitat av ghettokid Vis innlegg
Test kode plz?!
Vis hele sitatet...
Sender en på PM.
Jeg likte denne tjenesten, eneste var at designet så ut til å være fra 1991.

Jeg har ikkje fått testet denne tjenesten siden ingen av kodene fungerer, men hadde vært fint om man kunne bruke strings også som avsender, f.eks som posten bruker, når man mottar melding fra dem så står det bare "Posten" som avsender.

Med tanke på at kodene bare fungerer engang, så er ikkje det bedre at de brukerne som ønsker å teste koden sender en PM til TS, så for dem EN kode i retur som dem kan bruke, da vil det også være mulig for TS å se at brukeren ikkje har fått kode før, samt at alle som vil teste for muligheten til det. Disse kodene som legges ut her brukes jo sikkert opp på 3 sek.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
designet så ut til å være fra 1991.
Vis hele sitatet...
Sitat av Misoxeny
Jeg har forøvrig satt opp en veldig enkel test-versjon
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]................[/COLOR]
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg likte denne tjenesten, eneste var at designet så ut til å være fra 1991.

Jeg har ikkje fått testet denne tjenesten siden ingen av kodene fungerer, men hadde vært fint om man kunne bruke strings også som avsender, f.eks som posten bruker, når man mottar melding fra dem så står det bare "Posten" som avsender.

Med tanke på at kodene bare fungerer engang, så er ikkje det bedre at de brukerne som ønsker å teste koden sender en PM til TS, så for dem EN kode i retur som dem kan bruke, da vil det også være mulig for TS å se at brukeren ikkje har fått kode før, samt at alle som vil teste for muligheten til det. Disse kodene som legges ut her brukes jo sikkert opp på 3 sek.
Vis hele sitatet...
Helt enig, designet er midlertidig og blir endret snart.

Det er fullt mulig det du snakker om, du kan bruke valgfri tekst opp til 11 symboler. Jeg sendte faktisk akkurat en "hentemelding" fra Posten til en kamerat, så det skal fungere fint.

Ang. kodene, så har du rett. Ettersom det virker som en del uregistrerte har brukt kodene uten å gi tilbakemelding, vil jeg heller sende via PM i fremtiden. Takk til dere som har prøvd så langt.
Jeg tok akkurat å sendte en melding fra en kompis til meg, men kompisen mitt sitt nummer kom ikkje frem, selv om jeg brukte +47 prefix både på mottaker og avsender. I steden for så fikk jeg meldingen fra et 13 sifret nummer ( 5902 **** **** * ).
Hvilken operatør bruker du?
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Hvilken operatør bruker du?
Vis hele sitatet...
Telenor. *titegn*
Ok, takk. Det eneste jeg kommer på i farten er om Telenor bruker CDMA framfor GSM. Hvis det er noen andre med Telenor som vil prøve, send meg en PM.
Jeg har 3 stk telefoner i huset med telenor abonement, så hvis du sender 2 koder til, så kan du få tilbake melding på det.

Nå har jeg testet telenor -> Telenor å nå kommer avsenderen fra +44 2881 **** *.
Og har også testet en string som avsender, da for man +44 4004 **** * som avsender.


Mens den i sted var fra Netcom -> Telenor. Avsender: ( 5902 **** **** * ).

Så det ser ut som det er et problem med telenor, hvis du ønsker mer detaljert informasjon, så kan jeg sende det på PM.
Takk for hjelpen. Ser ut som det er Telenor som skaper problemene, og såvidt jeg vet er dette noe det ikke går an å gjøre noe med. Skal ta en nærmere titt på det ihvertfall.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Ok, takk. Det eneste jeg kommer på i farten er om Telenor bruker CDMA framfor GSM. Hvis det er noen andre med Telenor som vil prøve, send meg en PM.
Vis hele sitatet...
har telenor, send meg kode på pm så skal jeg teste
Hjelper deg gjerne om det skulle være noe du trenger hjelp til. Klart for testinger og tilbakemeldinger.
dette er hva jeg skrev (har telenor som sagt)
http://puu.sh/1Dbox

dette er hva jeg fikk

http://puu.sh/1DbqK
Takk for tilbakemelding, har kontaktet leverandøren min angående problemet med Telenor.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Takk for tilbakemelding, har kontaktet leverandøren min angående problemet med Telenor.
Vis hele sitatet...
så om jeg hadde hatt chess eller lignende selskap så ville det stått at jeg fikk den fra tannlegen?
Ja, regner med det. Så langt er jeg bare sikker på at Netcom fungerer, ettersom det er det jeg har fått testet mest med. Telenor fungerer tydeligvis ikke som det skal, dette holder jeg på å undersøke nærmere. Hvis noen har Chess, OneCall eller andre operatører, send meg en PM så får dere kode.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Ja, regner med det. Så langt er jeg bare sikker på at Netcom fungerer, ettersom det er det jeg har fått testet mest med. Telenor fungerer tydeligvis ikke som det skal, dette holder jeg på å undersøke nærmere. Hvis noen har Chess, OneCall eller andre operatører, send meg en PM så får dere kode.
Vis hele sitatet...
broren min har chess så send meg en kode så skal jeg ta tlf hans
har en mobil med Network Norway.(Bedrifts. abo) kan skjekke der.

Tror de bruker telenor mastene, men i dont know..
Sist endret av visualn00b; 20. desember 2012 kl. 19:46.
Det funka på chess!
Jeg skrev at det var fra julenissen, når det kom på hans tlf sto det også at det var fra julenissen
Flott, da virker det som Netcom, One Call og Chess fungerer. Ettersom Telenor bruker CDMA-nettverk, tviler jeg på at det vil fungere med valgfri tekst som avsender når mottaker bruker Telenor som operatør. Skal likevel se om det er muligheter for å finne en løsning på dette.

Er det forresten noen som har noen forslag til navn? Helst et enkelt navn som gjør at man lett skjønner hva slags tjeneste dette er. Dersom jeg tar i bruk ditt forslag vil du få X antall koder som du kan bruke.
Det må jo finnes en løsning på dette problemet, jeg mottar jo ofte meldinger fra selskaper som bare bruker stringer som avsender, og har ikkje hatt noe problem med det tidligere.

Fikk forresten melding fra posten her i forrige uke, å da sto det "Posten" som avsender. Så det må jo finnes en løsning på det.
Det du snakker om med Posten som avsender fungerer fint med min tjeneste, med unntak av mottakere som har Telenor. Ja, det skal finnes en løsning, jeg må bare finne ut hvordan jeg kan få det til å fungere med den gatewayen jeg bruker.
Sist endret av Misoxeny; 20. desember 2012 kl. 21:03.
gleder meg til den blir helt ferdig! skal nok bruke den ganske ofte!


Hvor mye koster 1 kode? eller 10 koder? betaler jeg med paypal da?
Har ikke helt bestemt meg enda, men tenker rundt 2 kr per kode/sms. Paypal blir et alternativ, og jeg holder også på med mobilbetaling som sannsynligvis blir tilgjengelig samtidig som resten av tjenesten. Vet ikke helt når ting blir ferdig, med tanke på at jeg er ganske opptatt i julen. I tillegg hadde det vært fint å få ordnet dette med Telenor først, men vi får se hvordan det går.
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Har ikke helt bestemt meg enda, men tenker rundt 2 kr per kode/sms. Paypal blir et alternativ, og jeg holder også på med mobilbetaling som sannsynligvis blir tilgjengelig samtidig som resten av tjenesten. Vet ikke helt når ting blir ferdig, med tanke på at jeg er ganske opptatt i julen. I tillegg hadde det vært fint å få ordnet dette med Telenor først, men vi får se hvordan det går.
Vis hele sitatet...
2 kr syntes jeg var litt vel dyrt.. men du skal vel tjene på det så. men paypal er helt ok
Er egentlig ikke så viktig at jeg tjener så mye på det, så hvis folk mener 2,- er for mye er jeg åpen for å sette en lavere pris. Et alternativ er jo å gjøre det billigere per sms etter hvor mange koder man kjøper, slik at f.eks 1 kode koster 2 kroner mens 10 koster 15. Noe veldig lavere enn det kan jeg ikke gå, med tanke på at jeg må betale per SMS i tillegg til at de som setter opp mobilbetaling også skal ha sin del av kaka osv.
Så dette blir ikke gratis?
Sitat av annern55 Vis innlegg
Så dette blir ikke gratis?
Vis hele sitatet...

Når fyren faktisk må betale for å gi deg denne tjenesten sier det vel seg selv at det ikke kan være gratis?