Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 726
Hey, Freaks!

Ok, nå er jeg nesten helt ferdig med å konfigurere min nye PC og alt fungerer fint hittil. Bortsett fra 1 ting. Og det er at jeg fikk mitt Skjermkort i dag(hadde så langt brukt det som var innebygget i PC'en) og jeg installerte det med driver og den funker helt fint.

MEN - Problemet er: Det er en slags svart ramme rundt skjermen(well doh, men på innsiden av den igjen, på selve skjermen) og så er vinduet med programmer og slikt inni. Prøvde å gå inn på instillinger på skjermen siden dette så ut til å være et drøyt tilfelle av unøyaktig skjerm som skjedde på sånne kasse-skjermer før, men setupen på skjermen ville ikke la meg fikse noe.

Har skjermkortet: AMD Radeon HD 7900 Series, og oppdaterte til dems nyeste driver. Men fortsatt ingen hell.
Hmm, sånt skjer alltid med meg om driveren er feil eller noe slikt. sjekk hvor du har koblet skjermen i skjermkortet og prøv de andre plugsene
Er koblet til via HDMI fra skjerm til kortet. Er ikke så interessert i å koble den i feks DVI da jeg har siklet på HDMI i flere år :P
hmm, rart. Bruker du VGA tilkobling? Det kan hende at skjermen ikke motar informasjon om hvilken oppløsning bildet er i,og dermed bommer en anelse, dette er kun en hypotese da jeg aldri har opplevd dette problemet.

Har du prøvd å leke med "Scaling Options" under "My Digital Flat-Panels"? Jeg husker at jeg lekte med den da jeg brukte TVen som monitor en stund.
CCC -> my digital flat panels -> scaling options -> 0%
Nei, bruker HDMI. Jeg rotet litt på Catalyst Control Center og fant ut at jeg kunne endre oppløsningen der også. Kunnde endre Hz, og oppløsninger som bra resultat og fyllte skjermen helt ut, menne... Ikke så høyt som 1920X1080(Som både skjermen og kortet støtter) Så jeg lurte på om kanskje den HDMI-kabelen er litt gammel?

Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
CCC -> my digital flat panels -> scaling options -> 0%
Vis hele sitatet...
Weee, det funka! Takk skal du ha! Og takk til alle som viste interesse i denne tråden!