Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1257
Leste nettop en fantastisk artikkel på db(til en forandring), en artikkel om trolling skrevet for å fremkalle nettop trolling! Skal medgå på at jeg fikk blandede følelser da jeg leste artikkelen, men etterhvert skjønte jeg hele stoffets hensikt. Og som forfatteren traff! Bare sjekk det kommentarfeltet, det er til å le seg til tårer av..

Hva syntes du om dette?
Det tristeste er at folk ikke klarer å skille "trolling" og satire. Trolling er som oftest begått av en tjukk fjortenåring som synes det er gøy å kalle en svart mann for nigger på 4chan mens satire krever en viss grad av intelligens og skriveevner. Artikkelen du linker til er satire.
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det tristeste er at folk ikke klarer å skille "trolling" og satire. Trolling er som oftest begått av en tjukk fjortenåring som synes det er gøy å kalle en svart mann for nigger på 4chan mens satire krever en viss grad av intelligens og skriveevner. Artikkelen du linker til er satire.
Vis hele sitatet...
Jeg sa aldri at artikkelen var trolling, jeg sa det var artikkel om trolling, noe den også er. Jeg ser også forskjell på satire og trolling, du bare misforstod meg.
Tja han bruker jo ironi og kreativitet til å vise frem en side av seg som er lik den han innledningsvis fordømmer. Ved å male med ord forsøker han på en måte å rose seg selv opp og frem ikke ulikt det vi ofte ser på forum. Ironi er jo ofte gøy.

Det er jo litt gøy men spesielt banebrytende var det nå ikke. Føler han var litt lite subtil i sitt forsøk og om han hadde tonet det litt ned så hadde det helt sikkert vært bedre.
Han burde jo gi ut bok så flink og barnevennlig som han var.
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Han burde jo gi ut bok så flink og barnevennlig som han var.
Vis hele sitatet...
Han var i overkant spiss, men tror det var for å fremme poenget sitt best mulig. Forfatter sitt mål er jo å bli feiltolket, så lenge han ikke blir feiltolket av en for stor andel. Håper denne artikkelen vekker en debatt, ikke hvorvidt denne artikkelen var for drøy eller ikke, men en artikkel om trolling. Nettforumer er ikke livsviktige å holde trollfrie, men det er alikevel en fjern drøm jeg har, i samme kategori som at Kubrick står opp fra det døde og kommer til meg for hjelp til neste film. Alikevel en drøm..
Noen få er jo mestere i å trolla på en underholdende måte. Og da kan det faktisk være god humor å lese.
Dessverre er den type trolling svært sjeldent, stort sett er trolling bare kleint og så lite underholdende at det egentlig forsøpler brukeropplevelsen.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Det tristeste er at folk ikke klarer å skille "trolling" og satire. Trolling er som oftest begått av en tjukk fjortenåring som synes det er gøy å kalle en svart mann for nigger på 4chan mens satire krever en viss grad av intelligens og skriveevner. Artikkelen du linker til er satire.
Vis hele sitatet...
Jeg er så fornærma
Sitat av Calvertron Vis innlegg
Han burde jo gi ut bok så flink og barnevennlig som han var.
Vis hele sitatet...
Han reklamerer for boken han holder på å gi ut. Den handler om sinne.