Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3261
Har funnet en gammel Cola-flaske på loftet, den ser ut til å være limited edition pga den unike formen og det faktum at jeg ikke har funnet den noe sted på nettet. Noen som vet hvilket år den er ifra og evt verdi? Har tenkt til å selge den
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Har du et større bilde?
Så vidt jeg ser er dette en gammel (riktignok ikke veldig gammel) glassflaske som er blitt formet og strekt etter oppvarming.. Den er totalt verdiløs for samlere, men du kan sikkert få en 10'er hvis du finner en som liker denslags..
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sexarz Vis innlegg
Har du et større bilde?
Vis hele sitatet...
Klart klart! Men det blir samme drittkvalitet da forumet kun tillater 100 kb, hvordan får jeg ordnet bedre kvalitet? (Jada, jeg suger hardt på IT)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av subscribe Vis innlegg
Klart klart! Men det blir samme drittkvalitet da forumet kun tillater 100 kb, hvordan får jeg ordnet bedre kvalitet? (Jada, jeg suger hardt på IT)
Vis hele sitatet...
Selv om forumet kun tillater 100kb var bildet du lastet opp 6.1kb, mao kan du øke kvaliteten \ størrelsen 16 ganger.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Last det opp på en bildeside og link det hit. (imgur f.eks)
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av woff Vis innlegg
Så vidt jeg ser er dette en gammel (riktignok ikke veldig gammel) glassflaske som er blitt formet og strekt etter oppvarming.. Den er totalt verdiløs for samlere, men du kan sikkert få en 10'er hvis du finner en som liker denslags..
Vis hele sitatet...
Den er minst 25 år gammel i allefall, for den har ligget på loftet såpass lenge! Men en glassflaske som har blitt varmet og stekt? Cola-flaska er jo original!

http://imgur.com/T7OVz

Stort bilde av flaska.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Klassisk raritet man kjøper på Syden-ferie. Jeg har sett flere før.
Sitat av woff Vis innlegg
Så vidt jeg ser er dette en gammel (riktignok ikke veldig gammel) glassflaske som er blitt formet og strekt etter oppvarming.. Den er totalt verdiløs for samlere, men du kan sikkert få en 10'er hvis du finner en som liker denslags..
Vis hele sitatet...
Jeg visste ikke at papiret rundt flaska også kan smeltes og bli strekt
Jeg tror ikke det er en antikk flaske siden
en venn av meg kjøpte denne på en butikk for noen år siden.
Men du kan jo se på best før dato ?
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av thomas23 Vis innlegg
Jeg tror ikke det er en antikk flaske siden
en venn av meg kjøpte denne på en butikk for noen år siden.
Men du kan jo se på best før dato ?
Vis hele sitatet...
Den har ligget på loftet mer enn 20 år, så den er da antikk da det kommer til cola-flasker?
Dette er som luni sier, typisk Syden-ferie ting. Der de varmer opp flaska, og tjener seg noen ekstra kroner på og selge en flaske vanlig cola.
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Incogn1to Vis innlegg
Dette er som luni sier, typisk Syden-ferie ting. Der de varmer opp flaska, og tjener seg noen ekstra kroner på og selge en flaske vanlig cola.
Vis hele sitatet...
Men for faen, det er jo en plastikk-etikett på flaska, den hadde jo blitt ødelagt under varming!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva med å..... kontakte Coca-cola for å høre hva slags informasjon de har ?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Du kan da prøve å sende en mail til Cola for å få litt mer informasjon om flasken? De vet helt sikkert årgang, o.l.

Syns forøvrig den var fet den. Tar den for en 50-lapp om du ikke finner noen andre!

Edit: Atxninja'd
Sist endret av Screwdriver; 18. juni 2012 kl. 15:44.
Lignende flasker har jo litt verdi: Bare se her
En glassflaske kan lett formes ved oppvarming. Etiketter kan lett flyttes.
Det var vel også en periode Cola brukte støpte etiketter som tålte disse høye temperaturene...
Dette var som nevnt før en gimmick som ble solgt i turistsjapper mm. Hvis TS sjekker innholdet vil du finne at dette IKKE er Cola men derimot farget vann.
Antikk i Cola-flaske sammenheng er nok LITT før Cola benyttet farger på glassflaskene! Men som sagt, finner du rette personen kan du sikkert få noen kroner. Prøv deg på en annonse på FINN?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Syns forøvrig den var fet den. Tar den for en 50-lapp om du ikke finner noen andre!
Vis hele sitatet...
Hvis du trenger en ny hobby kan du lese om hvordan man strekker flasker selv her.
Rimelig mye jobb, men ser litt morsomt ut.
http://mikegigi.com/bot-str0.jpg
DayZ Proff
Benjy's Avatar
Den var fet
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Sitat av mroj Vis innlegg
Lignende flasker har jo litt verdi: Bare se her
Vis hele sitatet...
Eller ikke? For alle fire flaskene betaler du 60$. Dvs 60/4=15$ for en.
Ergo, flasken din er sikkert ikke så mye verdt.
Er nok ikke fra syden når teksten er norsk da! Kan jo være noen som holder på med slikt her i norge og da
Sitat av subscribe Vis innlegg
Den er minst 25 år gammel i allefall, for den har ligget på loftet såpass lenge! Men en glassflaske som har blitt varmet og stekt? Cola-flaska er jo original!

http://imgur.com/T7OVz

Stort bilde av flaska.
Vis hele sitatet...
Har sitt det samme før, har nok ingen nevneverdig verdi, nei.

Beklager visst jeg reposter, har ikke lest tidligere kommentarer