Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1037
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opera slapp i går sin ukentlige snapshot av utviklernes Opera-build for browseren med samme navn, denne gangen med støtte for Acid2, samt en hel liste over andre koselige finesser.

Sjekk ut selv: http://my.opera.com/desktopteam/blog/show.dml/172375

Take that, world!
Opera <3

Er liksom noe med den browsern som gjør at jeg ikke klarer å bytte
Endelig Nå er opera blitt en enda sikrere nettlesere å teste websidene sine i. Kanskje vi snart kan droppe å teste sidene i IE også, siden det snart kommer store nye oppdateringer fra den fronten også?

In opera we trust.
Firefox ftw!!!
Skal mye til for at jeg skal prøve opera igjen etter jeg fant firefox
Min rangering:
Konqueror
Opera
Firefox
Dette høres interresant ut! Opera the one and only!
Er det bare med meg den blir slik?
Litt irriterende å lese når det er slik.
Tja. Opera er bra, men hvorfor viser det ikke alt-tekster? Og hvorfor støtter det ikke Gmail (eller det greiene man må ha for å kjøre fullversjonen av gmail)?

Og er det mulig å lagre søketekster?
En viktig ting å notere seg er at acid2-testen ikke validerer. Det er fordi de vil teste browsernes fallback i forbindelse med dårlig kode, som det også finnes dokumenterte standarder for. Helst burde ikke browsere rendret kode som ikke validerer (det hadde hindret ni av ti selvmord hos utviklere av embedded browsers), men at de i det minste hadde rendret feil kode likt, hadde vært en god start.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av mxyzptlk
Tja. Opera er bra, men hvorfor viser det ikke alt-tekster? Og hvorfor støtter det ikke Gmail (eller det greiene man må ha for å kjøre fullversjonen av gmail)?

Og er det mulig å lagre søketekster?
Vis hele sitatet...
Fordi alt-tekster er ment som alternativ tekst; en beskrivelse av bildet dersom man av en eller annen grunn ikke kan/vil se bilder. Om du savner teksten som kommer opp når man holder musa over et bilde er det title="" som skal brukes.

Grunnen til de mange Gmail-problemene er at Google har tatt i bruk en del funksjoner som tidligere ikke har vært mye brukt i ulike tjenester på nettet. Opera samarbeider dog med Google for å komme frem til løsninger som også fungerer i Opera, samtidig som begge parter retter opp i problemer så fort de blir kjent. Gled deg til Opera 9 -- der vil støtten være noe helt annet enn i 8.x.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det sagt noe om når v.9 kommer, fiks ferdig? Jeg vet at betaen er ute.