Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1505
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei dere!

Pågrunn av egen interesse og nysgjerrighet så er jeg ute etter å vite ettervirkninger av alle typer rus. Trenger 100% ærlige svar her. Alle kan svare her! Uansett hvor lenge dere har tatt og hva dere har tatt, så lenge dere har noe å fortelle om dette. Vil ikke ha svar som ikke har ettervirkninger. Tenker at for å få en oversikt som er enkel for meg å lese så vil jeg at dere skriver det slikt(kopier gjerne og lim):

Hva har du tatt? Hvor lenge har du brukt dette? Bruker du enda eller har du sluttet?

Negativ virkning

Positiv virkning



Takk på forhånd! Hilsen en nysgjerrig en.
Hasj
- røyket fra 2016 til 2020
- blir lat og sliter med motivasjon
- bra som sovemedisin og koble av om kvelden
Hasj, røyka så og si hver dag i 2015 til litt ut i 2016. Har slutta nå.
- Negativ virkning var at jeg ble veldig slapp og tung i kroppen hele tiden.
- Positiv virkning var at jeg fikk betraktelig mindre sosial angst, så klarte å fungere bedre i sosiale sammenhenger. Det ga meg også mer matlyst og det var positivt for min del som prøvde å bli frisk fra en spiseforstyrrelse.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hasj røyka ca 13 år -
midlertidig positiv virkning.
langvarig negativ virkning fastlåst i depresjon, hekta meg på de villeste konspirasjonsteorier i en fase, syns alt var kjedelig, fikk dame som også røyka og tenkte livet var perfekt men vi røyka hele tida nesten så ble paranoid og vrangforestilt som tvang meg til å slutte til slutt. Innser i ettertid hvor mye hasj ødela for meg selv de mange gode åra jeg bare brukte det som "kveldskos" uten noe jeg på den tiden registrerte som negative bivirkninger. Og jeg kan ikke annet enn å le av hvor gæren man ser ut fra utsiden når man tror på de konspirasjonsteoriene jeg gjorde (og ser stonere i dag fortsatt tro på).
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er full av angst i dag selvom det er flere år siden jeg slutta. Hadde aldri det før men noe endra seg plutselig pga hasjen
Hasj
Røyket fra 2014-2019 hver dag 2-3gramish de siste årene. Røyker visst jeg har lyst, gått 3mnd uten noe røyking nå da
kort tids problemer: dårlig kortids minne heftige søvn problemer.
Langtids problemer: Vanskelig å finne morro i daglidagse ting siden alt blir bedre under thc rusen, tatt meg nesten 1år å finne gleden i ting som mat, film og gaming. Føler at multi taskingen evnen min har gått i dass jeg klarer bare å fokusere på en ting av gangen.
positve virkninger: Bra social lubricant, hjalp med søvn i starten, hadde mye morro da

Benzoer 2018-2019 heilt stoppa med det du kunne ikke betalt meg for å ta en pille.
postive virkinger: Ingenting positivt kom ut av det, glattcella en gang, ble så rusa på skolen at mor mi måtte hente meg engang, smadra alt i huset til en som holdt en fest etc heilt mongo
Langvaring virking: har hatt ekstrem ekstensiell og sosial angst i ettertid, innimellom visst noen begynner å snakke med meg får jeg adrenalin, blitt noenlunde bedre da føler jeg har hatt mye framgang de siste mnd enda en motivasjon for å holde meg streit

Tramadol, oxy og cosylan 2018-2019 noen ganger sjeldent i helger fortsatt.
Postive: ganske chill rus, null hangover, relativt billig for hvor lenge rusen varer.
Kortids negative virkninger: døgnrytmen ble heilt ødelagt, kastet opp ofte, vanskelig å forklare hvorfor det var spy på plenen utenfor vinduet mitt flere kvelder på rad. Sov i ukomfortable posisjoner så hadde mye vondt i ledda mine som allerede er dårlige.
Langtids virkninger: jeg var aldri fysisk avhenging, men jeg sikler etter tanken å ta opiater heile tiden
Sist endret av lolaper; 5. september 2020 kl. 13:04.
Hva har du tatt? Hvor lenge har du brukt dette? Bruker du enda eller har du sluttet?

Bruker/brukt amfetamin, metamfetamin, kokain, benzo og hasj. Over ca 5-6 år, stigende forbruk hele veien og periodevis sprøyter.

Negativ virkning:

Kommer aldri til å ikke savne rus, selv om jeg har trappet ned mye og kan ha lengre opphold. Har forandret meg i en ganske stor grad, både positivt og negativt. Negativt på den måten at jeg har perioder jeg er super rusa og driter i det meste (heldigvis lenge siden sist nå). Samt tidvis svekket psyke og fysisk form (senebetennelser/vekttap)

Positiv virkning
Har blitt generelt flinkere til å gi faen i bagateller, noe som var en genuint problem for meg før. Har hatt det sinnsykt mye moro og kan sikkert fortelle 1000 historier bare fra de siste to årene.
Blitt kjent med mange likesinnede og bra mennesker, samt at jeg har blitt flinkere til å «se folk».

Angrer jeg? Ja og nei. Ville ikke vært foruten opplevelsene, men kunne ønske man kunne fjerne minnet om hvordan rus er fra hjernen.
Sist endret av LuciferMorningz; 5. september 2020 kl. 15:05. Grunn: Edit
Alkohol fra 13års alderen.
Amfetamin og benzo fra 18års alderen.
Opiater, heroin, amfetamin fra 25års alderen.

Er nå i LAR og rusfri i ett år.

Livet har vert og er preget av angst, depresjoner og psykoser.

Har vert inn og ut av hjelpeapparatet i 15år og er begynt å bli møkk lei for å si det mildt.

Jeg klarer ikke å slå meg til ro med at subutex ikke skal defineres som rus. Jeg blir ikke ruset, men det er noe jeg må ta for å holde meg frisk. Kontrasten fra å gå fra syk til frisk hver morgen gjør att junkie mønsteret blir opprettholdt. Føler det er falskt og bivirkningene kommer i form av døsighet, tiltaksløshet og generell følelse av å være fengslet.

Jeg må si at det desidert verste stoffet jeg har vert avhengig av er alkohol og benzo.
Konsekvensene av disse stoffene har ødelagt livet mitt i form av totalt kontrolltap.

Amfetaminen ødela hjernen min og har sendt meg inn i tunge psykoser der resultatet har blitt psykiatriske innleggelser og selvmordsforsøk.

Heroin og opiater begynte jeg med for å roe angst, depresjon og den generelle raske veien mot graven. Dette skapte en avhengighet fra andre dimensjoner der hvert sekund av min definert våkne tilstand blir dedikert til å ordne meg tilstrekkelig med friskemelding. Jeg ble en klipsposehore som kunne selge hver en løgn og hvert ett lemm for litt sympati.

Nå er jeg 36år gammel men føler meg 100, og gleder meg til oppgjørets time. Framtidsutsikten har altid vert blokkert av en usunn avhengighet eller en psykisk tilstand.

Vi alle oksiderer mot graven.
Noen raskere en andre
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hasj:

Brukt som somemedisin siden 2018 i ny og ne (1-2 ganger imåneden)

Blir også jævla kåt.

MDMA:

Partydop. Alt blir bare perfekt og tipp topp stemning. Ingen bekymringer og bare vennskap. 1 gang i måneden.

Ingen bivirknikger so far (er flink med htp og magnesium)

LSD:

Intensiv "learning mode", helst alene. Denne kan være litt jævlig. 2 ganger i måneden ca. 140 ug. Bruker også mikrodoser i selskap /møter etc der jeg må være nykter. Stresser ikke så mye å er mer kreativ/bedre til å være interessant.




Har ikke sluttet med noen av disse. Er ikke avhengig av LSD eller emma det har blitt den nye energidrikken jeg alltid har litt lyst på

Weed suger, som nevnt, kun til søvn / ekstra god runk.
Mdma: 2019-2020
Tatt på en del fester, alltid like god stemning, utrolig vanskelig å ikke kose seg, dagen etter er som regel litt kjip med smerter i tenner og litt depressiv tanke gang, men utrolig kjekt, noe jeg kommer til å forsette med en god stund
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Positive: fravær av kjipe symptomer, glede, utvidet bevissthet
Negative: økonomisk kostnad, mulig helsemessig kostnad pga. usikkert innhold, stigmatisering av dumme og firkanta mennesker (ikke veldig merkbart)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva har du tatt? Hvor lenge har du brukt dette? Bruker du enda eller har du sluttet?
Negativ virkning
Positiv virkning

Takk på forhånd! Hilsen en nysgjerrig en.
Vis hele sitatet...
MDMA - høst 2018 til høst 2019 - sluttet.
- MDMA er bare positivt, så positivt at det blir negativt. Dette setter en ny standard på hva som er gøy, som betyr at "vanlige" ting blir bare kjedelig i forhold. Man sitter å venter på at man kan ta en ny kveld med MDMA dersom man ikke har det så bra ellers. Ellers er knissing i tennene, forstoppelse, umulige å komme og anspente muskler kjipe bivirkninger.
- Jeg har vært en asosial person hele livet mitt. På MDMA åpner jeg opp på en måte som ikke kan beskrives. MDMA er på en måte løsningen for alt. Der og da. Man kan også bruke MDMA som et verktøy for å håndtere diverse problemer og utfordringer i ettertid, men dette er periodevis ganske vanskelig.

Amfetamin - samme periode - sluttet.
Mye av det samme som MDMA, men den største endringen er at jeg bare blir mer pratsom og ikke like empatisk som på mdma. En positiv ting med amfetamin er at jeg fungerer bedre på en lav dose. MDMA i forhold er 100% rus. Amfetamin er mere effektivitet på diverse arbeidsoppgaver. På høyere doser blir det mer ruskos.
Sist endret av Superspurv; 6. september 2020 kl. 14:06.