Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1536
Noen som vet om klinikker her i Kristiansand som tilbyr mixturer og eller lystgass?

Jeg må nærmest bli mongoloid for å klare tannbehandling.

Må ha hastetime i morgen, fordi en visdomstann med hull i er på vei inn i kjevebeinet og verker...

Auuuuu

Og siden jeg går på pissing kan jeg ikke ta saken i egne hender........
Sist endret av AliceWonderland; 16. juli 2020 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spør om å få angstdempende kanskje
Prøv å google "tannlege kristiansand", så sjekker de 3-4 forskjellige treff om de tilbyr det du etterspør.
Vi har flere medarbeidere kurset innen tannlegeskrekk som kan hjelpe deg litt ekstra. Ved akutt behov får du alltid hjelp på dagen.
Vis hele sitatet...
https://colosseumklinikken.no/coloss...ansand-nordmo/

Om de har lystgass eller heftig bedøvelse må du nesten spørre om når du ringer.
Sist endret av Grimdoc; 16. juli 2020 kl. 21:01.
Rinkebysvorska‘n
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
https://colosseumklinikken.no/coloss...ansand-nordmo/

Om de har lystgass eller heftig bedøvelse må du nesten spørre om når du ringer.
Vis hele sitatet...
Er samme som deg TS, har veldig tannlegeskrekk.

Jeg var hos Colosseum-klinikken for et par år siden, da fikk jeg lystgass. Det var i Oslo riktignok men de har det sikkert i Kristiansand og.

Anbefaler dem på det sterkeste, kjente ingenting og var såvidt jeg fikk med meg at de fiksa tennene mine. Ble helt borte av lystgassen.
Crimea River
Alec's Avatar
Jeg var av typen som sovnet i tannlegestolen fordi hodet og kropp rett og slett var helt utslitt av angsten og frykten for å dra og være hos tannlegen.
Jeg kan også gå god for Colosseum Tannlege, de har mer eller mindre kurert skrekken eller ihvertfall klart å gjøre så jeg takler det mye lettere. Jeg har vært hos klinikken de har i Lillestrøm.

Har trukket alle visdomstennene der og et tips fra meg er å komme 30 min før og be om beroligende. Når de setter bedøvelse, pust rolig og godt og slapp av i alle muskler slik at bedøvelsen setter seg ordentlig.

En liten historie:
Jeg dro til tannlegen for å trekke en problematisk visdomstann. Kirurgen spurte meg om vi ikke bare skulle ta begge på den ene siden når vi først er i gang, noe jeg ikke ønsket. Kirurgen sa at det var helt greit, men han spør meg uansett igjen når den første er trukket.
Til min overraskelse gikk trekkingen helt knirkefritt. Fikk ikke vondt i det heletatt(!). Var så glad at jeg lå der og nesten gråt i glede. Så han spurte meg igjen om vi skulle ta den andre også, og jeg sa det bare var å kjøre på. Gjorde ikke vondt det heller.

Tannlegeskrekken min kom fra noen uheldige episoder hos Eurodent Oslo, og etter å ha fortalt min nye tannlege om dem så ble han helt sjokkert.
Gjør som jeg sier du også, så kommer alt til å gå veldig bra. Si ifra først om skrekken din og be dem ta ting rolig og forsiktig.
* Kom litt før og få beroligende
* Slapp av i musklene når sprøyta settes og pust rolig og godt.

Lykke til
Lystgass har forøvrig aldri hatt noen serlig effekt på meg
Jeg får rohypnol av tannlegen mot tannlegeskrekk. De er de eneste som enda skriver det ut. Det funker bra.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva er det som skremmer deg mest? Sprøyte, borringen eller begge deler?

Har også hatt en voldsomm frykt for tannlege tidligere grunnet en grusom episode, men har med tiden komt meg over dette.
Vet hvor ille det er, og er forsåvidt kjemperedd for spøryter alle andre plasser på kroppen utenom i kjeften.