Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2570
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Scamma 1 fyr ifjor, ble anmeldt.
Fikk 2 års prøvetid. Skal betale 8500 i erstatning til han.

Hvordan? Må jeg selv ta kontakt med han eller får jeg regning i posten? Noen med erfaring?
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du får nok et krav i posten vil jeg tro. Fikk selv erstatningskrav på 20.000 kroner til to personer etter en uheldig episode i fylla og benzorus for 6 år siden, dette kom i posten. Men ting kan jo ha forandret seg siden den gang. Du kan jo alltids spørre politiet?
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Så det går via statens innkrevningssentral?
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
I brevet står det kun at jeg har 1mnd betale, kun navn på personen, ingen adresse eller telefonnummer
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
1mnd på å betale*
Det går via statens innkrevingssentral. Jeg fikk noe tilsvarende, har et krav mot meg på 20k+ som jeg fikk for 1-2 år siden.

Statens innkrevingssentral kontaktet han, men de mottok aldri svar fra han, så de avsluttet saken. Om han tar den opp igjen vil jeg måtte betale.

Jeg hadde frist, fristen gikk ut, de prøvde få tak i han uten hell. Derfor de avsluttet. Heldig kan man si men plutselig tar han den opp igjen så.
Sist endret av Bankrollcunt; 3. juni 2020 kl. 22:23.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da ville jeg ringt dit brevet kom fra å hørt med dem hvordan du skal gå frem.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bankrollcunt Vis innlegg
Det går via statens innkrevingssentral. Jeg fikk noe tilsvarende, har et krav mot meg på 20k+ som jeg fikk for 1-2 år siden.

Statens innkrevingssentral kontaktet han, men de mottok aldri svar fra han, så de avsluttet saken. Om han tar den opp igjen vil jeg måtte betale.

Jeg hadde frist, fristen gikk ut, de prøvde få tak i han uten hell. Derfor de avsluttet. Heldig kan man si men plutselig tar han den opp igjen så.
Vis hele sitatet...
Takk for svar!
Dumt spm, men hvorfor scammet du han? En ting er å scamme, men en annen er å scamme for småpenger som 8000,-.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av fuckouttahere Vis innlegg
Dumt spm, men hvorfor scammet du han? En ting er å scamme, men en annen er å scamme for småpenger som 8000,-.
Vis hele sitatet...

Er mange ting samlet på dommen. Ikke kun en scam.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er mange ting samlet på dommen. Ikke kun en scam.
Vis hele sitatet...
Gir mer mening.

Men er det så lett å scamme på finn som folk sier? Polisen tar vel sjeldent slike ting seriøst når folk anmelder folk for finn scam uansett.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av fuckouttahere Vis innlegg
Gir mer mening.

Men er det så lett å scamme på finn som folk sier? Polisen tar vel sjeldent slike ting seriøst når folk anmelder folk for finn scam uansett.
Vis hele sitatet...
Dette er en stor misforståelse for begge parter.
Eneste grunnen for at jeg betaler er for å slippe fengsel og kun få 2 års prøvetid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er en stor misforståelse for begge parter.
Vis hele sitatet...
Så du sier at du ikke scamma han? Hvordan foregår det? Å bli dømt uskyldig til å betale tilbake pengene du aldri har fått? Vanligvis må man ikke betale noe tilbake om den andre parten ikke har gjeldsbrev eller bevis på at det er gjort en avtale og penger er overført.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folkens, tråden handler ikke om hvorfor han svindlet noen. La være å spørre. Han har fått svar på det han lurte på. Tråden er ferdig. Han har lært av sine feil. Ha en fin dag, folkens.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Så du sier at du ikke scamma han? Hvordan foregår det? Å bli dømt uskyldig til å betale tilbake pengene du aldri har fått? Vanligvis må man ikke betale noe tilbake om den andre parten ikke har gjeldsbrev eller bevis på at det er gjort en avtale og penger er overført.
Vis hele sitatet...
Her er mitt kontonummer misbrukt, bankkort mistet og en annen har da tatt ut beløpet når andre parten har betalt postoppkravet, om du absolutt lurer.
Ja, jeg lurte. Og grunnen til at jeg spurte var at tråden heter finn scam. I første post sier du rett ut at du scammet han. Er det så farlig at jeg spør da? Når man går under anonym og sier at man har scammet noen, for så å si at alt er missforståelser begynner jo folk å lure.

Hadde du f.eks sagt du scamma han, eller kommet med ordentlig forklaring på hvordan det skjedde først, så slipper du masse antagelser i hvert fall. Da må han ha hatt kortet ditt + pin? Er vanligvis kameraer i minibank, så da burde det vel være mulig å finne ut hvem det er?

Om det ble overført via nettbank er det mulig å se hvor det gikk? Høres fortsatt bare rart ut for meg at du skal straffes for det noen andre har gjort, når de umulig kan ta ut eller overføre fra konto uten å lage spor?

Er selvsagt opp til deg hva du velger å dele og ikke, men er naturlig at man får mere spørsmål når ting forandres under veis og man ikke helt klarer å se hvordan noen i det heletatt kan slippe unna straff når det svindles via banken. Er bare det som høres så utrolig spesielt ut.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Ja, jeg lurte. Og grunnen til at jeg spurte var at tråden heter finn scam. I første post sier du rett ut at du scammet han. Er det så farlig at jeg spør da? Når man går under anonym og sier at man har scammet noen, for så å si at alt er missforståelser begynner jo folk å lure.

Hadde du f.eks sagt du scamma han, eller kommet med ordentlig forklaring på hvordan det skjedde først, så slipper du masse antagelser i hvert fall. Da må han ha hatt kortet ditt + pin? Er vanligvis kameraer i minibank, så da burde det vel være mulig å finne ut hvem det er?

Om det ble overført via nettbank er det mulig å se hvor det gikk? Høres fortsatt bare rart ut for meg at du skal straffes for det noen andre har gjort, når de umulig kan ta ut eller overføre fra konto uten å lage spor?

Er selvsagt opp til deg hva du velger å dele og ikke, men er naturlig at man får mere spørsmål når ting forandres under veis og man ikke helt klarer å se hvordan noen i det heletatt kan slippe unna straff når det svindles via banken. Er bare det som høres så utrolig spesielt ut.
Vis hele sitatet...
Dette skjedde ifjor. Politiet sier alt bevis peker på meg når det er mitt kontonummer.
Jeg betaler fyren for å få saken ut av verden.
Jeg skriver at jeg scamma han fordi jeg ikke gidder å skrive en hel novelle om hva og hvordan. Takk