Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2205
Hei,

Skal ned for første dose metadon i dag. Lurer på om det er sånn at jeg må lyge og si jeg er nykter for å få det jeg skal ha? Eller spiller det ingen trille?

Hater å lyge. Særlig sånne lyge-for-at-systemet-skal-godta piss som etter min mening er selve roten til de personlighetstrekkene vi i ilegger søppelnarkiser. Moralsk fordervelse, som Aristoteles kalte fenomenet.

Kanskje unngå å nevne downers, men nevne krystallene og kokainen?

Eller så kan jeg jo så klart forfalske et skriv som sier at jeg konstant ser instenst overstimulert ut og at dette ikke betyr atnjeg er påvirket??

Men så klart, da blir jo moralen min jævlig fordervert av det da... Faen. Catch22!!!

Nei jeg bare sier det som det er. Hvis det er noen som vet at dette blir et problem så MÅ vedkommende gi meg et pling!!
Sist endret av Tøffetom; 20. januar 2020 kl. 09:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hei,

Skal ned for første dose metadon i dag. Lurer på om det er sånn at jeg må lyge og si jeg er nykter for å få det jeg skal ha? Eller spiller det ingen trille?

Hater å lyge. Særlig sånne lyge-for-at-systemet-skal-godta piss som etter min mening er selve roten til de personlighetstrekkene vi i ilegger søppelnarkiser. Moralsk fordervelse, som Aristoteles kalte fenomenet.

Kanskje unngå å nevne downers, men nevne krystallene og kokainen?

Eller så kan jeg jo så klart forfalske et skriv som sier at jeg konstant ser instenst overstimulert ut og at dette ikke betyr atnjeg er påvirket??

Men så klart, da blir jo moralen min jævlig fordervert av det da... Faen. Catch22!!!

Nei jeg bare sier det som det er. Hvis det er noen som vet at dette blir et problem så MÅ vedkommende gi meg et pling!!
Vis hele sitatet...
Ikke vær ærlig om rusbruken din til de på Lar. Er lar du skal begynne i regner jeg med?

Det slår KUN tilbake på deg senere, det er akkurat det de vil at brukerne skal gjøre, fortelle de hva de bruker og være ærlig med de.

Bare ikke si noe om rusbruken din. Da må du hente daglig istedenfor en gang i uken feks.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Ikke vær ærlig om rusbruken din til de på Lar. Er lar du skal begynne i regner jeg med?

Det slår KUN tilbake på deg senere, det er akkurat det de vil at brukerne skal gjøre, fortelle de hva de bruker og være ærlig med de.

Bare ikke si noe om rusbruken din. Da må du hente daglig istedenfor en gang i uken feks.
Vis hele sitatet...
Ble heldigvis ikke noe tema. Så nå sitter jeg her og venter på at timen skal gå før jeg har vist at en 95 kg tung fyr med 7 års heroinavhengighet under beltet ikke overdoser av 30 mg metadon
Bra tiltak Tom. Heier på deg!
Gratulerer tom! Heier på deg herifra også.
Hvordan var første dosen med Metadon? Fikk du roen? Ble du kvitt suget etter dop og speed?

Håper det, i så fall er det nok godt for kropp og sjel å stabilisere seg på en dose Metadon av farmasøytisk kvalitet, tatt oralt. Fremfor speed eller dop injisert Bedre for helsen er det jeg prøver å si, hehe.

Lykke til mann.
Sist endret av krystallkongen; 20. januar 2020 kl. 21:48.
Sitat av Mia123 Vis innlegg
Ikke vær ærlig om rusbruken din til de på Lar. Er lar du skal begynne i regner jeg med?

Det slår KUN tilbake på deg senere, det er akkurat det de vil at brukerne skal gjøre, fortelle de hva de bruker og være ærlig med de.

Bare ikke si noe om rusbruken din. Da må du hente daglig istedenfor en gang i uken feks.
Vis hele sitatet...
Nå har vel spørsmålet om ærlighet i forhold til bruk mest med om man vil ha utbytte av Lar eller ikke. Hvis planen er å bare få seg en liten pause for så å fortsette som før etterpå så holder man kjeft.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare nysgjerrig her men hvorfor fikk du oppstart på metadon med en gang? Vanligvis er subutex førstevalget når en starter opp i LAR
Dette er supert tom! Og ja jeg veit det er litt et nederlag å måtte krype til korset og innse at det vi har prøvd på selv ikke har funket. Men nå har vel du også fightet denne jævla kampen mange nok ganger å iritert deg grønn på deg selv. å at du ikke overvinner denne demonen av en avhengigheten. sitat av deg selv Som jeg tenker du kunne sagt om deg selv. Jeg er en selvopptatt ubrukelig kåt drittstøvel som unytter alt å alle for egen vinning. Men disse tingene er du faktisk ikke du er en jævel på å forklare di mest håpløse og umulige situasjoner vi menesker kan komme oppi. Jeg kjenner meg så igjen i dine kamper å elsker å bli påminnet disse tingen fra det livet.

Jeg tror du nå vil få overskuddet du trenger til å overvinne dine kamper å jeg unner deg dette så mye tom vær så snill å hold liv i tråden din så vi kan slåfølge med deg på veien gjennom denne kampen!
Sitat av BAN Vis innlegg
Nå har vel spørsmålet om ærlighet i forhold til bruk mest med om man vil ha utbytte av Lar eller ikke. Hvis planen er å bare få seg en liten pause for så å fortsette som før etterpå så holder man kjeft.
Vis hele sitatet...
Jeg gjør ikke dette for en pause.

Eneste spørsmålet er om jeg gjør det for å slutte helt i overskuelig fremtid, eller om jeg kommer til å innfinne meg med å ha blitt det som en gang var mitt verste mareritt. Nå derimot er det det beste som har skjedd meg på mange år; første gang siden 2016 at jeg føler jeg trår i rett retning..

Sitat av Ex-opiat Vis innlegg
Dette er supert tom! Og ja jeg veit det er litt et nederlag å måtte krype til korset og innse at det vi har prøvd på selv ikke har funket. Men nå har vel du også fightet denne jævla kampen mange nok ganger å iritert deg grønn på deg selv. å at du ikke overvinner denne demonen av en avhengigheten. sitat av deg selv Som jeg tenker du kunne sagt om deg selv. Jeg er en selvopptatt ubrukelig kåt drittstøvel som unytter alt å alle for egen vinning. Men disse tingene er du faktisk ikke du er en jævel på å forklare di mest håpløse og umulige situasjoner vi menesker kan komme oppi. Jeg kjenner meg så igjen i dine kamper å elsker å bli påminnet disse tingen fra det livet.

Jeg tror du nå vil få overskuddet du trenger til å overvinne dine kamper å jeg unner deg dette så mye tom vær så snill å hold liv i tråden din så vi kan slåfølge med deg på veien gjennom denne kampen!
Vis hele sitatet...
Bra med litt selvkritisk hat.

Med det sagt så tror jeg ikke min evne til å beskrive elendigheten unnskylder tingene jeg ender opp med å gjøre som følge av den. Prøver virkelig av hele mitt hjerte å ikke utnytte eller manipulere, men jeg er en jævel på å få viljen min og jeg har nok gjort meg skyldig i mange av de samme syndene som deg. Det høtres bare mye bedre ut fordi jeg kan snakke for meg.
Sist endret av Tøffetom; 21. januar 2020 kl. 01:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Jeg gjør ikke dette for en pause.

Eneste spørsmålet er om jeg gjør det for å slutte helt i overskuelig fremtid, eller om jeg kommer til å innfinne meg med å ha blitt det som en gang var mitt verste mareritt. Nå derimot er det det beste som har skjedd meg på mange år; første gang siden 2016 at jeg føler jeg trår i rett retning..



Bra med litt selvkritisk hat.

Med det sagt så tror jeg ikke min evne til å beskrive elendigheten unnskylder tingene jeg ender opp med å gjøre som følge av den. Prøver virkelig av hele mitt hjerte å ikke utnytte eller manipulere, men jeg er en jævel på å få viljen min og jeg har nok gjort meg skyldig i mange av de samme syndene som deg. Det høtres bare mye bedre ut fordi jeg kan snakke for meg.
Vis hele sitatet...
Innerst inne regner jeg med at du vet hvor vanskelig du gjør det for deg selv om du fortsetter å kjøre på med pluss samtidig som du skal av minus. Det går noen uker eller måneder og så tabber du deg ut igjen.

Du kan ikke stole på din egen vurderingsevne. Du vil lyve for deg selv og andre om at du har kontroll. Alle med et stort avhengighetsproblem gjør det samme.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare nysgjerrig her men hvorfor fikk du oppstart på metadon med en gang? Vanligvis er subutex førstevalget når en starter opp i LAR
Vis hele sitatet...
Når man søker lar opptak. Så skal pasientens eget medisin ønske veie vesentlig tyngst. Om det ikke foreligger noe som tilsier at pasieten ikke kan bruke eget ønsket medisin. Eller lar og andre behandlere ser på det som et ugunstig valg for pasientens situasjon.

Men jeg har hørtom mange som har ved hjelp av lege/psykisk-team/komunen og andre instanser som har hjulpet pasienten med søknaden. Hvor søkeren ikke har spurt pasienten om hvilken medisin han ønsker å gå på. Dette er noe som skal stå på LAR søknaden ved innsending.

Jeg har søkt inn megselv. Og i ettertid hjulpet kjæresten med innsøkning til LAR behandling med henvisning fra fastlege. Og på begge disse søknadene har jeg lagt ved egen søknad. Med info om rusfortid og livssituasjon og ønske jeg har med behandlingen.
Og til slutt vilket medikament som jeg ilag med lege har settpå som mest hensiktsmessig i min behandling. Og fått ønsket medisin begge gangene.

Jeg har i etter tid byttet fra første valget metadon til subotex. 6år

Mens kjæresten står på sitt førstevalg enda (subotex) 5år
Hva er fordelene og ulempene ved de forskjellige stoffene? (metadon vs buprenorfin)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare nysgjerrig her men hvorfor fikk du oppstart på metadon med en gang? Vanligvis er subutex førstevalget når en starter opp i LAR
Vis hele sitatet...
Ps det er suboxone med naloxone som er første valge i LAR. Grunnen til det er at naloxone gjør suboxone mindre verdifult i rusmiljøet. Og det er mindre fare for overdose med naloxone. Naloxone blokkerer noe av opiat effekten om den injiseres.

Og det er skjeldent pasietene i lar ønsker soboxone. Når di kan få subotex eller metadon som ikke inne holder motgift.

Ps sorry for å skippe tråden din tøffetom men fakta er viktig
Sist endret av Ex-opiat; 21. januar 2020 kl. 03:00.
Sitat av Alge Vis innlegg
Hva er fordelene og ulempene ved de forskjellige stoffene? (metadon vs buprenorfin)
Vis hele sitatet...
Suboxone. Buprenorphine og naloxone er det preperate lar ønsker flest skal bruke.
På grunnav at det inneholder naloxone. Naloxone blokkerer andre opiater. Så om man tar heroin vil den ikke ha noe effekt. Og suboxone ble egentlig laget for og motvirke misbruk (injeksjoner).men alle som har skutt suboxone vet man blir ruset av det. Så det har ikke effekten di ønsket. Di trudde også at suboxone ikke kom til å bli like attraktivt for andre rusmisbrukere På svartemarkede. Å at vist di satte brukerne over på suboxone så ville det bli mindre vidresalg. Feil igjen!

Fordelene med buprenorphine er at det ikke er like hardt for kroppen som metadonen. Og brukerene er er ofte mer oppegående og står i noe størregrad lengere i behandlingen. Og overdoser er omtrent fraværende blandt buprenorphine brukere. Mens metadon er ansvarlig for en titalls overdoser årlig i norge.

Man ser noen fordeler med metadon også som at brukerene har mindre angst. Og føler seg bedre dekket av metadonen. Men det er ekstremt hardt for kroppen. Veske annsamlinger/ ned brytning av muskler og kjeelet og lignede. Men nå kan man også velge metadon piller også i lar noe som har mindre skadelige effekter en safta.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ex-opiat Vis innlegg
Når man søker lar opptak. Så skal pasientens eget medisin ønske veie vesentlig tyngst. Om det ikke foreligger noe som tilsier at pasieten ikke kan bruke eget ønsket medisin. Eller lar og andre behandlere ser på det som et ugunstig valg for pasientens situasjon.

Men jeg har hørtom mange som har ved hjelp av lege/psykisk-team/komunen og andre instanser som har hjulpet pasienten med søknaden. Hvor søkeren ikke har spurt pasienten om hvilken medisin han ønsker å gå på. Dette er noe som skal stå på LAR søknaden ved innsending.

Jeg har søkt inn megselv. Og i ettertid hjulpet kjæresten med innsøkning til LAR behandling med henvisning fra fastlege. Og på begge disse søknadene har jeg lagt ved egen søknad. Med info om rusfortid og livssituasjon og ønske jeg har med behandlingen.
Og til slutt vilket medikament som jeg ilag med lege har settpå som mest hensiktsmessig i min behandling. Og fått ønsket medisin begge gangene.

Jeg har i etter tid byttet fra første valget metadon til subotex. 6år

Mens kjæresten står på sitt førstevalg enda (subotex) 5år
Vis hele sitatet...
Jeg trenger ikke innføring i fakta og retningslinjer angående medikamenter og medikamentvalg LAR. Jeg har god kjennskap til disse fra før av.

Jeg var mer nysgjerrig på de individuelle omstendighetene til TT som førte til at det ble Metadon som førstevalg.
Sist endret av Veggen; 23. januar 2020 kl. 13:50. Grunn: Sitatfiks
Har du vært på m31?
Sitat av BergenXsmekk Vis innlegg
Har du vært på m31?
Vis hele sitatet...
Jepp. Sees i morgen? hehe

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg trenger ikke innføring i fakta og retningslinjer angående medikamenter og medikamentvalg LAR. Jeg har god kjennskap til disse fra før av.

Jeg var mer nysgjerrig på de individuelle omstendighetene til TT som førte til at det ble Metadon som førstevalg.
Vis hele sitatet...
Jeg liker ikke subutex. Særlig grunnet dosene som gis. Jeg trenger å kunne ta meg en dag uten opiater, i tilfellet det blir en liten fuckfest Gidder ikke være nummen i dicken 3 døgn fra siste inntak.

Mine refleksjoner rundt sub vs metadon er selvagt litt dypere enn som så.

Kort oppsummert så har jeg konkludert med at lavdose metadon er det som er best egnet for meg. Jeg sikter på 60-70mg pr døgn, noe som er veldig lavt relativt til min kroppsvekt. Mitt inntrykk er at de fleste som går for metadon gjør det for rusen det unektelig gir. Hadde det ikke vært for bivirkningene hadde jeg selv gått for sub, men ja, jeg trenger å kunne gå i abstinens innimellom. Er så sykt mye diggere med pulings da.
Sist endret av Tøffetom; 23. januar 2020 kl. 15:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg leste bare littegrann av tråden, men jeg vile bare si jeg er glad for deg. Du har vært en stor mann her på forumet har jeg sett, spesielt skrev du mye før. Jeg går på metadon selv, skal ikke lyge å si det er lett eller at jeg er rusfri, men jag har ikke rørt en poaralgin forte engang, og langt indre heroin etter påbegynt lar metadon for snart femten år siden.

Tiden flyr, nå står jeg på 130mg og er endlig noenlunde frisk etter jeg fikk ny sovemedsin, etter doseøkning nr to på metadon ikke tok natteproblemene helt, qutiapin, jeg tar bare 50mg qutiapin depot hver natt og sammen med de andre(mange) medisinene mine er jeg en ny mann, sover til etter fem hver mrogen så jeg slipper å sitte å se på klokken å vente på metadon kl fem lenger. Jeg får det på døren dagen før jeg tar det, så jeg kan begynne dagen kl fem eller om jeg klarer det sover jeg til sju.

I natt blir det ikke søvn takket være et gram med fart og noen rivotriler. God natt tøffetom, ikke gå høyere i dose en du føler er levelig i starten, pga du angrer på å begynne på nitti mg når du er 35år på 130mg og har abstinenser om antten og morgenen likevel. Jeg får ikke mer før om ti femten år, men til da håper jeg på heroin i regi av lar som rpøves ut nå. Jeg trenger litt livskvalitet, to fine doser helt rein heroin om dagen, og kutte benzo, sovemedsiner, c preparater og metadon og alt sammen.

Jeg er bare sjeleglad jeg ikke drikker, har ikke druket på minst femten år nå.

Peace.

s