Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 6206
halla, vet det er mange tråder om d her men det er så mye forskjellig, hva skal jeg tro på?

på nett, aka youtube etc. så er alle oppskrifter på hasj smør jævlig avansert. (synes nå jeg) å da innebærer det å "aktivere" hasjen. dette har jeg ikke lest noe om i freak-tråder før. ER dette nødvendig når du skal mekke smør med brunings? blir det mer potent?

har 6 g liggende som jeg tenkte å lage kake av, så nå står jeg å lurer på om jeg skal "aktivere" dette først. ved å varme det opp i ovnen visst nok, deretter lage smør. ELLER, bare mikse smør å brunings i en potte med varmt vann, som det står i andre tråder.

++bor hos fattern, han er borte i en uke eller no, så håper ikke dette stinker ned huset permanent? derfor jeg er skeptisk til denne "aktiveringen"
Sist endret av LilleJ; 22. juli 2019 kl. 19:43.
Kjør det I vannbad som du sier selv. Eller i ovnen 140-180 grader. Vannbad, I ei egen skål stående i vannbad i en kasserolle på plata med svak varme. Typ 120-180 grader.

Lager meg kapsler selv med kokosfett hver 14 dag. Begge måter fungerer utmerket med 45-60 min varmebehandling.

Sett vinduet på kjøkkenet på gløtt. La det sta med gjennomtrekk noen timer så er lukta long gone
Sist endret av Tilbaketrukket.; 22. juli 2019 kl. 19:52.
Trådstarter
7 1
@Tilbaketrukket.
takker og bukker, nå blir det årnings

Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Kjør det I vannbad som du sier selv. Eller i ovnen 140-180 grader. Vannbad, I ei egen skål stående i vannbad i en kasserolle på plata med svak varme. Typ 120-180 grader.

Lager meg kapsler selv med kokosfett hver 14 dag. Begge måter fungerer utmerket med 45-60 min varmebehandling.

Sett vinduet på kjøkkenet på gløtt. La det sta med gjennomtrekk noen timer så er lukta long gone
Vis hele sitatet...
btw, nå som jeg fant noen med peiling
skal jeg ha smør i vannbadet sammen med hasjen, isåfall hvor mye ca.
og hvis jeg skulle brukt ovn metoden, hvordan skulle jeg gått fram? lagt 6 g opphakket brunings på en matte bakepapir på et stekebrett bare?
lukten setter seg vel ikke noe mer i ovnen?
Sist endret av LilleJ; 22. juli 2019 kl. 20:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Plata på 100 grader, vannbad.
Du vet hvor mye hasj du trenger iforhold til din egen toleranse(0.1 til 1-2gram etc), du kan evnt "decarbe".
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nederlanske forskere kom til 110 grader i 110 minutter:

https://hightimes.com/edibles/edible...carboxylation/
Trådstarter
7 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Plata på 100 grader, vannbad.
Du vet hvor mye hasj du trenger iforhold til din egen toleranse(0.1 til 1-2gram etc), du kan evnt "decarbe".
Vis hele sitatet...
Så vannbad blir ikke det samme som å decarbe? og skal hasjen ligge i vannbad sammen med smør eller for seg selv?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nederlanske forskere kom til 110 grader i 110 minutter:

https://hightimes.com/edibles/edible...carboxylation/
Vis hele sitatet...
vannet koker jo på 100 grader, hvordan skal jeg få til å ha en bolle oppi en kjele med kokende vann uten å fucke opp helt
Sist endret av LilleJ; 22. juli 2019 kl. 22:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av LilleJ Vis innlegg
Så vannbad blir ikke det samme som å decarbe? og skal hasjen ligge i vannbad sammen med smør eller for seg selv?



vannet koker jo på 100 grader, hvordan skal jeg få til å ha en bolle oppi en kjele med kokende vann uten å fucke opp helt
Vis hele sitatet...


Du trenger ikke decarbe hasj somregel, når vannet koker er det 100 grader. så tar du en kjele med smør oppi vannet også sørger det for at det ikke blir for varmt pga du har kjelen oppi vannbad. deretter tar du hasjen i småbiter oppi kjelen med smør, også rører forsiktig av og til, la det stå å putre så lenge du føler for.

Ikke la det fosskoke, det skal koke akkuratt 100 grader. Kjøp varme termometer eller kokeplate med termometer.


Som regel er 5-6 på vanlige plateovner 100 grader etter egen erfaring.
Sitat av LilleJ Vis innlegg
vannet koker jo på 100 grader, hvordan skal jeg få til å ha en bolle oppi en kjele med kokende vann uten å fucke opp helt
Vis hele sitatet...
Vannbad er en matlagingsmetode som innebærer at en kasserolle fylt omtrent halvt opp med vann varmes så vannet koker. Vanndampen varmer så i sin tur opp for eksempel en tallerken eller en mindre kasserolle som dermed aldri kan oppnå en temperatur som gjør at det som skal tilberedes eller smeltes brenner seg fast.

Metoden benyttes innen matlaging av mange slag, som for eksempel for å smelte kokesjokolade eller til smelting av såpe.

Altså du tar en kjele med vann, koker det opp også plasserer du en mindre kjele, glassbolle (som tåler varme) eller lignende oppi kjelen for å så legge oppi hasjen med noe smør.
Anonym bruker
"Viss Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av LilleJ Vis innlegg
Så vannbad blir ikke det samme som å decarbe? og skal hasjen ligge i vannbad sammen med smør eller for seg selv?



vannet koker jo på 100 grader, hvordan skal jeg få til å ha en bolle oppi en kjele med kokende vann uten å fucke opp helt
Vis hele sitatet...
110 grader i nesten 2 timer høres ekstremt ut.
Annen forskning jeg har sett viser at du mister enorme mengder cannabioder selv ved 50 grader i kortere tidsrom.
Jeg har plata på hakk 3 uten lokk. Glassbolle med 27 gram kokosfett. 5 gram mørk god Bruning.

Lar det stå ganske nøyaktig en time. Rører ca hvert 5 min.

Kosa meg på de kapslene daglig siste 4 mnd. Ikke gjør det så komplisert.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
110 grader i nesten 2 timer høres ekstremt ut.
Annen forskning jeg har sett viser at du mister enorme mengder cannabioder selv ved 50 grader i kortere tidsrom.
Vis hele sitatet...


Hei!

Se innlegget mitt i denne tråden, der finner du oppskrift: https://freak.no/forum/showthread.php?t=311876
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
110 grader i nesten 2 timer høres ekstremt ut.
Annen forskning jeg har sett viser at du mister enorme mengder cannabioder selv ved 50 grader i kortere tidsrom.
Vis hele sitatet...
Hvilken forskning?

En mister cannabinoider kontinuerlig etter at man har høstet planten. Det blir likevel et spørsmål om hvor mye THC man ønsker i forhold til THCA.
Anonym bruker
"Viss Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Hvilken forskning?

En mister cannabinoider kontinuerlig etter at man har høstet planten. Det blir likevel et spørsmål om hvor mye THC man ønsker i forhold til THCA.
Vis hele sitatet...
http://www.cannabis-med.org/data/pdf/en_2013_01_1.pdf

Det er så mye mer enn bare thc....
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
TS kan vel bli høy hvis han vil det?

Har du sett øverst på side 6? Og resultatet hadde blitt enda bedre hvis de hadde valgt å senke varmen ned mot 100 grader.
Trådstarter
7 1
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
TS kan vel bli høy hvis han vil det?

Har du sett øverst på side 6? Og resultatet hadde blitt enda bedre hvis de hadde valgt å senke varmen ned mot 100 grader.
Vis hele sitatet...
Men på side 6 står det at det blir et mye høyere nivå med THC når du decarber i ovnen på 145? å det er jo THC du blir høy av? ikke THCA?
@LilleJ
Slik oppfatter jeg deg også.

Men personlig ville jeg gått for 110 grader eller kanskje litt mindre og heller økt tiden.
Nysgjerrig
Jacobpk's Avatar
62 8
Dette er cannabutter oppskriften min

1. Smuldre opp hasjen
2. Kok opp 2 dl vann i en kjele
3. Smelt 150 gram smør oppi kjelen med det kokende vannet
4. Tilsett hasjen og rør til smøret er brunt og klumpefritt
5. La blandingen stå å småputre i 60 min. Rør med jevne mellomrom
6. Hell blandingen i en lufttett boks og la den stå i kjøleskapet i minst 2 timer til smøret er stivnet
8. Ta ut boksen av kjøleskapet og skill det harde smøret fra vannet

Edit: har aldri hørt om folk som aktiverer/ decarber hasj i ovn. Jeg gjør dette kun når jeg lager edibles med marihuana.
Sist endret av Jacobpk; 24. juli 2019 kl. 14:47.
Anonym bruker
"Viss Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av LilleJ Vis innlegg
Men på side 6 står det at det blir et mye høyere nivå med THC når du decarber i ovnen på 145? å det er jo THC du blir høy av? ikke THCA?
Vis hele sitatet...
Men ser dere ikke alle andre stoffene som forsvinner?
Og selvsagt stiger thc verdiene fordi det er ingenting fra før.
Konklusjonen er at du mister en del virkestoff ved decarbing og at det behøves mer forskning og fokus på dette når man lager ekstrakt som er aktivert.

Uansett så ser dere på preheating på side 6,som ikke blir anbefalt.

Dere må lese teksten å ikke dra bildene ut av kontekst.

Les fra siste avsnitt på side 4 som omhandler grafenee på side 6.
These data indicate that significant decarboxylation of
the major cannabinoid acids occurs only by exposure to
higher temperatures for extended time (oven at 145°C
for 30 min), which is in agreement with previous stud-
ies [18,22]. However, under these conditions all major
terpenes present were affected by significant evapora-
tion. Although milder decarboxylation using a boiling
water bath may be efficient when applied for longer
time [22], the terpene profile already changes signifi-
cantly after only 5 min of treatment. For this reason, all
further experiments were carried out without applica-
tion of a preheating step.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er dette viktig spør du?

Terpenes play a key role in differentiating the effects of various cannabis strains. Some terpenes promote relaxation and stress-relief, while others promote focus and acuity.
Vis hele sitatet...

https://www.leafly.com/news/cannabis...s-aromatherapy

Det ser forøvrig ut som om olivenolje er det beste å bruke, og husk at dersom du lager kake som skal stekes i tillegg må du ikke decarbe først, for da blir det dobbelt opp.
Anonym bruker
"Viss Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ang det siste om du behøver å decarbe først eller ikke, så avhenger det selvsagt av hvor varmt og hvor lenge du skal steke bakverket.
Anonym bruker
"Viss Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du ser også i preheating grafen på side 6 at all thc-a er borte fra cannabisen som ble puttet i ovnen på 145 grader (den sorte søylen er ikke en gang synlig) , men bare halvparten av det ble gjort om til thc som du se rpå grafen. Så i mine øyne sier det meg at du faktisk mister nesten halvparten av thc-en.
@Fri Knølhval
Du må lese flere sånne undersøkelser så ser du hvor teit den blekka der er. 145 grader i bakerovn i 30 min er en idiotisk referanse. Det samme er vannbad i 5 min.

Andre virkestoffer er kjempebra men vi vil ha de i synergi med THC. Hvis du tar deg bryet med å lete litt på nettet vil du finne ut at man kan få 80% THC fra THCA hvis man gjør det riktig.
Sist endret av KnutAnkhAton; 24. juli 2019 kl. 15:48.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du ser også i preheating grafen på side 6 at all thc-a er borte fra cannabisen som ble puttet i ovnen på 145 grader (den sorte søylen er ikke en gang synlig) , men bare halvparten av det ble gjort om til thc som du se rpå grafen. Så i mine øyne sier det meg at du faktisk mister nesten halvparten av thc-en.
Vis hele sitatet...
Om folk hadde mista halvparten av thcen ved dette så hadde det ikke vært folk som vaper weed, konsentrater, olje, hasj og what ever da dette varmes i alt ifra 100 grader til 220 grader...
Tror du skal gjøre litt bedre research på dette feltet altså.
Dine øyne kan ikke se hvor mye thc som er borte eller ikke kan de vel?
Anonym bruker
"Viss Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Om folk hadde mista halvparten av thcen ved dette så hadde det ikke vært folk som vaper weed, konsentrater, olje, hasj og what ever da dette varmes i alt ifra 100 grader til 220 grader...
Tror du skal gjøre litt bedre research på dette feltet altså.
Dine øyne kan ikke se hvor mye thc som er borte eller ikke kan de vel?
Vis hele sitatet...
Nei mine øyne kan ikke, men om du ikke har noe bedre enn artikkelen jeg har referert til så er du vel like langt? En ganske spydig tone forresten, jeg viser til en forskningsartikler og du påstår dette er min egen synsing.
Kanskje DU burde lese litt?

Grunnen til at tapet av thc ikke merkes er jo at du bare bruker mer konsentrat.
Men så fremt varene ikke er shitt så er det bare waste å lage edibles.

Skjønner ikke hva du ramser opp, decarbing gjelder kun når du skal spise det.
Har lite med hasj, vaping og whatever å gjøre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei mine øyne kan ikke, men om du ikke har noe bedre enn artikkelen jeg har referert til så er du vel like langt? En ganske spydig tone forresten, jeg viser til en forskningsartikler og du påstår dette er min egen synsing.
Kanskje DU burde lese litt?

Grunnen til at tapet av thc ikke merkes er jo at du bare bruker mer konsentrat.
Men så fremt varene ikke er shitt så er det bare waste å lage edibles.

Skjønner ikke hva du ramser opp, decarbing gjelder kun når du skal spise det.
Har lite med hasj, vaping og whatever å gjøre.
Vis hele sitatet...
AVB (already vaped bud) er så og si akkurat det samme som decarbet pot, derfor blander jeg det inn.
Forskingartikkelen din er flere sider lang og jeg tviler på at du har lest den selv da den dreier seg om cannabis olje og ikke hasj/weed.
Skrev det lengre oppe...

Slutt gjøre det verre enn det er. Følg oppskrift ovenfor på svak varme over tid.

Inntok selv 5 kapsler (0,1 pr kapsel) for 7 timer siden. Er forsatt funksjon.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 24. juli 2019 kl. 19:16.
Anonym bruker
"Viss Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
AVB (already vaped bud) er så og si akkurat det samme som decarbet pot, derfor blander jeg det inn.
Forskingartikkelen din er flere sider lang og jeg tviler på at du har lest den selv da den dreier seg om cannabis olje og ikke hasj/weed.
Vis hele sitatet...
Den handler om beste metode for ekstrahere virkestoffene fra cannabis og går også inn på hva som skjer når cannabis er decarbet og viser testresultater som viser hva du mister ved varmebehandling.

Vapet cannabis er på ingen måte det samme decarbe cannabis. Når du vaper forbrenner du jo virkestoffene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Vapet cannabis er på ingen måte det samme decarbe cannabis. Når du vaper forbrenner du jo virkestoffene.
Vis hele sitatet...
https://www.leafly.com/news/cannabis...-avb-marijuana

https://www.vaporblog.co.uk/guides/t...-abv-cannabis/

https://www.mic.com/articles/174421/...ouble-the-high

https://www.google.com/amp/s/www.hig...v%3fformat=amp

virkestoffene forsvinner ja.... Yeah right. Er vel derfor folk bruker avb i mat, lager olje og slikt for å bli fjerne igjen med det noen av virkestoffene forsvinner, ikke alle. Varmen som blir brukt har også ekstremt mye å si da høyere varme resulterer i avb med lavere innhold av virkestoff.
Anonym bruker
"Viss Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
https://www.leafly.com/news/cannabis...-avb-marijuana

https://www.vaporblog.co.uk/guides/t...-abv-cannabis/

https://www.mic.com/articles/174421/...ouble-the-high

https://www.google.com/amp/s/www.hig...v%3fformat=amp

virkestoffene forsvinner ja.... Yeah right. Er vel derfor folk bruker avb i mat, lager olje og slikt for å bli fjerne igjen med det noen av virkestoffene forsvinner, ikke alle. Varmen som blir brukt har også ekstremt mye å si da høyere varme resulterer i avb med lavere innhold av virkestoff.
Vis hele sitatet...
Olje er ekstrakt.
Avb er rester.
Det er på ingen måte det samme og du forbrenner _nesten_ alle virkestoffene.
Hva tror du at du blir høy av når du vaper?

At det går Ann å lage noe av restene er sikkert riktig men det er allikevel ikke sammenlignbart. I verstefall beviser det bare hva jeg sier.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Olje er ekstrakt.
Avb er rester.
Det er på ingen måte det samme og du forbrenner _nesten_ alle virkestoffene.
Hva tror du at du blir høy av når du vaper?

At det går Ann å lage noe av restene er sikkert riktig men det er allikevel ikke sammenlignbart. I verstefall beviser det bare hva jeg sier.
Vis hele sitatet...
Nå er det faktisk du som har kommet med påstand etter påstand uten å egentlig klare å vise til noe kilder.
Det eneste du har gjort er å linke til 1 artikkel.
Denne artikkelen igjen omhandler faktisk:
"Cannabis Oil: chemical evaluation of an upcoming
cannabis-based medicine"
Vis hele sitatet...
Og har ingen verdens ting med å lage hasjsmør eller decarbing til mat å gjøre.
Her er det faktisk snakk om å lage olje til medisinske formål.
Det er også brukt
ethanol, naphtha, petroleum ether, and olive oil
Vis hele sitatet...
i prosessen, noe som heller ikke er ett tema her, da det kun er snakk om smør/matolje eller (ikke og, men eller) fett.
Ingen her har nevnt noe om å fryse olje for å så skrape av det øverste laget noe sted har de vel?

Dette er fra denne artikkelen din, denne nevner forresten 98 grader i vannbad, ikke 50 slik du har påstått.

5g cannabis + 20 mL
olive oil + 50 mL water.
Heat in water bath
~98°C for 60 min.
•Before filtration, let it
stand to cool off.
•Filtrate by pressing (b)
•Rinse the plant
material with 20 mL of
hot water
•Filtrate by pressing (b)
•Combine extracts

Let the solution stand
to separate water and
oil. Put it in the freezer
(-20°C) overnight

Collect upper layer
(oil) by pouring it off
the frozen water layer
Vis hele sitatet...
Som sagt, du har ikke lest din egen kilde og det er du som har dratt ting ut av kontekst for denne artikkelen du har delt, ikke oss siden artikkelen din ikke har noe som helst med matlaging med cannabis å gjøre slik du påstår at den har.

Du påstår også at abv mister ALT virkestoff etter vaping, noe det ikke gjør, noe som er grunnen til at avb kan brukes videre.

Vaping = Heating up weed enough to vaporise the active cannabinoids inside without combusting it. This allows the user to get high/get medicated without smoking and is therefore much healthier. However, not all of the THC/CBD/ other cannabinoids get vaporised in any given bowl. Therefore, the AVB (already vaped bud) can be used in cooking as the heat has already decarboxylated it.

Decarboxylation: The conversion of THC-A (inactive) to THC (active) using heat. Although this is done naturally when smoked/vaporised, weed must first be decarbed in an oven before cooking so as to maximise the amount of THC absorbed into the butter/oil/alcohol.
Vis hele sitatet...
prosessen når det kommer til å vape og prosessen når det gjelder å decarbe er ganske så lik skjønner du.
Du varmer opp weeden først, for å så innhalere når du vaper.
Du varmer opp weeden først i ovn, før du blander det med whatever mat.
Eneste forskjellen er at ved å røyke den så er det "instant decarbing", som igjen er grunnen til at du blir fjern av å røyke.

Smoking and vaporizing will instantaneously decarboxylate cannabinoids due to the extremely high temperatures present, making them instantly available for absorption through inhalation.
Vis hele sitatet...
https://www.leafly.com/news/cannabis...ecarboxylation

Flere har laget vellykket mat og bakeverk ved å decarbe på temperaturene nevnt av andre her, så hvorfor skal ikke TS klare det med de samme temperaturene?
Hvorfor må han bruke 50 grader når ingen andre bruker 50 grader?
Just leave it dead man!
Sist endret av Flaffersen; 24. juli 2019 kl. 22:44.
Anonym bruker
"Viss Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Nå er det faktisk du som har kommet med påstand etter påstand uten å egentlig klare å vise til noe kilder.
Det eneste du har gjort er å linke til 1 artikkel.
Denne artikkelen igjen omhandler faktisk:

Og har ingen verdens ting med å lage hasjsmør eller decarbing til mat å gjøre.
Her er det faktisk snakk om å lage olje til medisinske formål.
Det er også brukt i prosessen, noe som heller ikke er ett tema her, da det kun er snakk om smør/matolje eller (ikke og, men eller) fett.
Ingen her har nevnt noe om å fryse olje for å så skrape av det øverste laget noe sted har de vel?

Dette er fra denne artikkelen din, denne nevner forresten 98 grader i vannbad, ikke 50 slik du har påstått.



Som sagt, du har ikke lest din egen kilde og det er du som har dratt ting ut av kontekst for denne artikkelen du har delt, ikke oss siden artikkelen din ikke har noe som helst med matlaging med cannabis å gjøre slik du påstår at den har.

Du påstår også at abv mister ALT virkestoff etter vaping, noe det ikke gjør, noe som er grunnen til at avb kan brukes videre.



prosessen når det kommer til å vape og prosessen når det gjelder å decarbe er ganske så lik skjønner du.
Du varmer opp weeden først, for å så innhalere når du vaper.
Du varmer opp weeden først i ovn, før du blander det med whatever mat.
Eneste forskjellen er at ved å røyke den så er det "instant decarbing", som igjen er grunnen til at du blir fjern av å røyke.



https://www.leafly.com/news/cannabis...ecarboxylation

Flere har laget vellykket mat og bakeverk ved å decarbe på temperaturene nevnt av andre her, så hvorfor skal ikke TS klare det med de samme temperaturene?
Hvorfor må han bruke 50 grader når ingen andre bruker 50 grader?
Just leave it dead man!
Vis hele sitatet...
Instant decarbing faktisk.
Du er jo helt på bærtur, artikkelen jeg linker til tar opp det som snakkes om i tråden her.
Den har analyser av innhold av virkestoffer før og etter varmebehandling. varmebehandlet cannabis gjør at du taper såpass mye virkestoffer at de i artikkelen ikke gjør dette steget først for de mistet for mye.

Når du vaper så skjer dette:
Du tilfører varme og canabiodene fordamper. THCA går til thc som går til lungene til den som røyker.
Avhengig av hvor høy varme og lengde så forbrennes/fordampes nesten alle virkestoffene og går i lungene til brukeren.

Når du decarber så skjer dette:
THCA går til thc og blir værende i materialet.
Avhengig av varme og lengde så begynner canabiodene å fordampe rett ut i luften.

Når du lager olje ekstrahere du virkestoffene (mfl.).
Om du gjør dette fra ubehandlet cannabis får du ett veldig godt resultat.

Når du gjør dette fra cannabis som har blitt vapet er det bare rester igjen, enkelte cannabioder vil være helt borte.

Hvordan kan du si at disse to tingene er like?

Du kan sammenligne det med trekull, om du fyrer opp litt fin ved, slukker bålet ditt før det brenner ut og sitter igjen med kullet, da kan du hive det på grillen din og få varme men det er jo ikke ved igjen bare fordi du kan få kullet til å gløde en liten periode.

Jeg sier ikke at det ikke går (?) men det er totalt waste og du brenner bort veldig mye av virkestoffene.

Du er vel enig i at dersom du fortsatt kan ruse deg på cannabisrester som har blitt røyket, så gjør du det feil?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Instant decarbing faktisk.
Du er jo helt på bærtur, artikkelen jeg linker til tar opp det som snakkes om i tråden her.
Vis hele sitatet...
Du har ikke forstått en eneste setning så jeg holder meg til forrige svar
Er det noen som er på bærtur så er det faktisk deg som ikke klarer å forstå at vaping blir så og si akkurat det samme som decarbing.
Linken du delte tar ikke opp en dritt av det som snakkes om her, isåfall så link gjerne til de spesifikke stedene i linken din, for jeg har lest ALT der og ikke 1 eneste liten ting har med matlaging av cannabis å gjøre.