Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3364
Hei! Har gått på subutex, gjennom LAR i mange år(ca.8-9 år)!Har endelig trappet ned til O!Vært uten i 4 døgn og sliter noe jævlig! Kramper/kriblinger i bein og armer og søvnløs, som er verst!Har noe subutex liggende! Vil jeg måtte starte på nytt med abstinenser, om jeg tar en liten 0,5 f.eks?Andre gode råd og input,tas imot med takk
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke helt sikker på spørsmålet ditt, men vil bare si at jeg også ligger søvnløs med kramper og mange andre gøyale abstinenser. Det er definitivt veldig ubehagelig.. På en måte fikk jeg litt trøst i at det er flere der ute som går gjennom akkurat det samme.

Kanskje vi kommer oss gjennom dette uten å sprekke? Hadde ikke det vært knall?
Trådstarter
13 4
Hehe������ Joda, er heavy shit! Hvis jeg tar en bitte liten bit av subutex, vil jeg da måtte begynne fra scratch igjen? Nye 4 døgn+++!
Får vel bare holde ut! Hvilke stoffer vil ut av kroppen din?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sofine Vis innlegg
Hehe������ Joda, er heavy shit! Hvis jeg tar en bitte liten bit av subutex, vil jeg da måtte begynne fra scratch igjen? Nye 4 døgn+++!
Får vel bare holde ut! Hvilke stoffer vil ut av kroppen din?
Vis hele sitatet...
Definitivt, heavy shit! Vel, jeg bare tipper her. Du går nok ikke helt tilbake til scratch, men blir kanskje enklere å gå i samme fella igjen senere. Du vil få ro nå og søvn, men man angrer alltid dagen etterpå når det er på’n igjen.

Benzo og THC her. Er ekstremt kvalm for øyeblikket må gå å kaste opp innemellom. Angsten er i taket. Klarer vi dette er vi flinke.
Trådstarter
13 4
Benzo abs er noe dritt..... det også...Hehe!!Ja,målet er jo å bli helt nykter,så sikkert dumt å ta noe! Vi får holde ut!Tvi tvi
Hei Sofime , hvordan har det gått ? Trapper du ned i samråd med legene dine ?
Trådstarter
13 4
Hei.Kom meg gjennom denne nattaogså.I samråd med leger ja.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil utsette abstinensene dersom du tar noe nå ja. Subutex abstinenser er ganske langvarige ift til heroin. Jeg gikk på sub kun en mnd når jeg var innlagt på sykehus, og når jeg gikk av var jeg abstinent en god stund. slet med søvn i ca 4-6 uker, og svettet/frøys om hverandre rundt 2 1/2 mnd etterpå. Selv om du har trappet ned så må du igjennom en periode med abstinenser, det er like greit å bare komme seg gjennom det først som sist istedenfor å ta litt her og der for og få en pause også bare trekke ut abstinensene. Synes det er veldig godt gjort av deg og slutte etter så lang tid i LAR systemet. Kan jeg spørre om hvorfor du vil ut av det og av subutexen?
Trådstarter
13 4
Takk for svar! Får bare holde ut!Vil ut for jeg føler jeg ikke trenger den hjelpen mer.Best å leve et liv uten sub i kroppen konstant.
Det er bedre å gå på/trappe ned med noe mere kortidsvirkende opiat før cold turkey. Subutex har så lang virketid, abstinensene varer lenger. Hadde du tatt f.eks 5-10 MG oxynorm mot de verste krampene og slikt i kort tid / når høyst nødvendig i en periode, så er det bedre en å ta sub igjen. Lykke til med et liv uten opiater, og husk det tar tid før kroppens egenproduksjon av endorfiner tar seg opp igjen, trening hjelper. Mvh
Trådstarter
13 4
Takk for input.Tror jeg bare får stå i det.Kanskje heller fikse noe sovepiller.Imovane f.eks! Hvis det virker.Ikke alltid det heller.Litt søvn hadde gjort seg.
Anonym bruker
"Parallell Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan jo spørre om å få noe c preparater å sove på, queatepin, vallergan o.l?
Anbefaler Quetiapin / Seroquel. Har brukt det i flere år, det gir en hangover i starten, ihvertfall om du tar en større dose enn nødvendig for å få deg til å sovne. Jeg startet med 200 mg, å herrrrrrrrregud for en hangover... Har i den senere tid gått ned til 25 mg, som holder perfekt etter 30 min klarer jeg ikke holde meg våken.
Er nok bedre å prøve å klare seg uten kraftige antipsykotiske medisiner. De et langt ifra gunstig for kropp og sjel.
Trådstarter
13 4
Nå er jo målet mitt å bli medikamentfri!Men OK å ta en pille eller to, når man virkelig trenger det.Men poenget mitt er at jeg ikke vil gå på noen faste medisiner.Kan kanskje være at jeg hadde trengt å gå fast på antipsykotisk Hvem vet!
Anonym bruker
"Parallell Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
All ære for at du ønsker å være medikamenter, nå tenkte jeg kun som en løsning mens du er abstinent , greit å få sove så du slipper å bli så utslitt, det er lettere å sprekke da

Være medikamentFRI mente jeg
Sist endret av Veggen; 16. mai 2019 kl. 20:05. Grunn: slo sammen innlegg
Trådstarter
13 4
Jada,skjønner
Prøv å skaff deg noen 25mg tabs med Quetiapin for å sove på i starten. Bruk så kort og lite som mulig.

Få i deg ZMA, magnesium, zink og B6. Hjelper mye mot spasmer og rykninger mm, kan virke søvndyssende.

Benzo kan gi deg litt ro på dagtid, samt roe ned kroppen. Ikke erstatt dette med sub, bruk en kort periode da ting er verst!

Hold deg unna dritt som lyrica og vær forsiktig med Quetiapin, er vanskelig å sove uten.

Du kan jo evt. fyre en liten rev om det er et alternativ.

Mvh Kar som har gådd av sub!
Bit tenna sammen evt et par tre dager med Seroquel hvis det er oppdrive, de 25mg gir ikke så særlig hangover da de har kortere virketid. Men ikke ta mer sub, da bare utsetter du det. Noe jeg regner med du ikke har lyst til når du allerede er basicly halveis ferdig med de verste abstinensene
Trådstarter
13 4
Rev er ikke noe alternativ! Må nok bare bite tenna sammen!Får ikke tak i noe medisiner nå i helga uansett!Krysser fingra for at det begynner å bedre seg litt om 2-3 dager! Hvor lenge varte dine abstinenser?

Takk for oppmuntring,Coffern
Sist endret av Sofine; 17. mai 2019 kl. 00:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Subutexen varier veldig fra person til person, og selvfølgelig mengde bruk og tid. 14dager må du nok regne med før det værste gir seg, ikke noe værre en en influensa. Kan være greit å kjøpe noe mot løs mage og som nevnt tidligere få i deg rette mineralene i starten. Mat er ikke noe must, klarer du å drikke nok vann kan du få ut mye drit og avfallstoffer ved å vannfaste. Det er tungt men det funker.

Få i deg mat etter et parr dager om du holder ut så kan jeg love deg du glemmer fort andre ting når du er så sulten. Euforien du får etterpå er også magisk!

Det er ikke farlig å slutte med Subutex, men det kan være noe ekke abstinenser. Hver dag blir lettere, og over kneika er det mye lettere å sove, spise og alt det der. Tøft å gjøre dette alene, jeg måtte ha pro-hjelp!

Er bare å bestemme seg! Lykke til
Sitat av Sofine Vis innlegg
Rev er ikke noe alternativ! Må nok bare bite tenna sammen!Får ikke tak i noe medisiner nå i helga uansett!Krysser fingra for at det begynner å bedre seg litt om 2-3 dager! Hvor lenge varte dine abstinenser?

Takk for oppmuntring,Coffern
Vis hele sitatet...
De verste er over på 7-10 men det skal begynne å roe seg i den forstand at maten begynner å ligge litt og søvnen begynner å melde seg på dag 4-5. Bare hyggelig, bare tenkt så stolt du kan være når det er over Slippe å være avhengig av noe for å fungere i hverdagen er det beste som finnes.

Lykke til, dette klarer du!
Anonym bruker
"Hylende Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Prøver å slutte selv. Tøft å se at flere prøver. Hva vil dere si er fordelene ved å slutte på subutex? Jeg mangler litt motivasjon her
Hvis jeg skal snakke for meg selv er fordelene at følelsene kommer tilbake, slipper bivirkninger som lite energi, dårlig matlyst, dårlig sexlyst og en merkelig form for mild angst jeg alltid har fått av buprenorfin. I tillegg har tennene fått gjennomgå, men det kan ha flere årsaker.

Noe av det beste vil være å ikke ha Sub i bakhodet konstant. Hele tiden sørge for å dukke opp til pisse prøver, inntak under tilsyn, helligdager, ferieturer med sine utfordringer etc. Slippe LAR-regimet som jeg personlig syns svært lite om etter å ha vært klient i 8 år. Videre føler jeg fremdeles at jeg må ha et slags narkotikum for å fungere og kan ikke kalle meg selv rusfri så lenge jeg må ha mitt daglige inntak av et A-preparat.

Jeg synes ikke Sub bidrar til noe positivt i det hele tatt lengre. Suget etter opiatrusen er der like fullt så hadde det ikke vært for pågående tannbehandling, litt potensielle utfordringer med barnevern og det faktum at jeg sannsynligvis kommer til å bli ganske sjuk og sårbar i 2-4 uker hadde jeg sluttet tvert.
Anonym bruker
"Hylende Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er dere andres motivasjon for å slutte? Jeg har nok brukt det mye for å dempe følelser jeg ikke orker kjenne på har slitt en del med psyken. Håper ikke det blir mye verre igjen når jeg har seponert suben. Er ikke meninga å kuppe tråden.

Råd til Ts: folk her snakker om at quetapin/seroquel er et sterkt antipsykotikum osv, det er det i høye doser, men så lite som 25-50 mg kan gi deg god søvn med lite bivirkninger. De som tar dem for psykose kan ta 30 ganger mer, da fungerer det på en annen måte men tro meg jeg har prøvd alt av c-preparater å sove på og seroquel dunker best på meg og en rekke andre jeg vet om. Du trenger jo ikke bruke det i lange tider men i en overgang til du føler deg bedre.

Leste om en fyr som går på sub men trapper ned med temegesic. Noen som har noe peil eller erfaring? Det har visst og gjøre med at da kan man trappe ned i lavere doser eller noe så fysiske abstinenser blir mindre men har også hørt at man blir mer avhengig av temegesic fordi de er mer digg
Temgesic og Sub inneholder akkurat samme virkestoff, Buprenorfin. Tanken er vel at man ved bruk av Temgesic kan trappes ned utover de to milligrammene de minste Subbene kommer i.
Anonym bruker
"Hylende Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva er det med temgesic som gjør at folk syns de er bedre? Vet de blir brukt på sykehus som smertestillende og at det er noe buprenorfinklorid noe sånt er ikke helt sikker, bare vet at noe er noe annerledes ved temgesic og subutex
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Temgesic virker raskere hører jeg mange sier. de har alltid vært for svake så har ikke giddet å teste de. måtte da hatt 10-20 tabletter. Dagsavisen min hadde blitt 100 stykk 0,2mg så sier seg selv, men flere sier de funker raskere å går ut raskere. kanskje bare tull??
Trådstarter
13 4
Å slippe å være avhengig av sterke A-preparater for å fungere i hverdagen, er i hvert fall den største motivasjonen min.

temmere og subutex inneholder akkurat det samme virkestoffet.Så tror ikke det er noen forskjell.Annet at subutex er laget i høydose form, beregnet på opiatmisbrukere.
Sist endret av Sofine; 23. mai 2019 kl. 12:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
det er bra. er du klar og fått bearbeidet sårene dine imens du var på sub har du gode sjangrer å lykkes, men sørg for proff oppfølging. skal gjøre et samme i en 2-3år.
▼ ... flere år senere ... ▼
Skyter liv i en gammel tråd. Har spurt flere ganger om dette på forumet, men vil være sikker.
Hvor mye sub burde jeg ta for å ta oxy abstinensene mine? Har tatt 0.3 nå. Pleier å bruke 60-100mg oxy daglig. Har brukt hver dag i 3-4 mnd nå, og har også brukt i lange perioder før.
Kan jeg bruke sobril på toppen av sub eller er dette farlig for respirasjonen?
Papaver Somniferum
Skinny's Avatar
Sitat av easethepain Vis innlegg
Skyter liv i en gammel tråd. Har spurt flere ganger om dette på forumet, men vil være sikker.
Hvor mye sub burde jeg ta for å ta oxy abstinensene mine? Har tatt 0.3 nå. Pleier å bruke 60-100mg oxy daglig. Har brukt hver dag i 3-4 mnd nå, og har også brukt i lange perioder før.
Kan jeg bruke sobril på toppen av sub eller er dette farlig for respirasjonen?
Vis hele sitatet...
Som alltid må du bare finne ut av dosering på egenhånd, fordi det spørs på hvor mye du selv vil ta knekken på abstinensene. Det er et definisjonsspørsmål.
Du kan bruke sobril samtidig, i fornuftige mengder i alle fall.
Husk at sub tar en times tid, kanskje mer, før den er på topp. 0.3 burde ta knekken på de verste abstinensene, om ikke fullstendig.
Sist endret av Skinny; 13. mars 2023 kl. 20:59.
Sitat av Skinny Vis innlegg
Som alltid må du bare finne ut av dosering på egenhånd, fordi det spørs på hvor mye du selv vil ta knekken på abstinensene. Det er et definisjonsspørsmål.
Du kan bruke sobril samtidig, i fornuftige mengder i alle fall.
Husk at sub tar en times tid, kanskje mer, før den er på topp. 0.3 burde ta knekken på de verste abstinensene, om ikke fullstendig.
Vis hele sitatet...
Takk for kjapt svar Skinny. Ja, forrige gang ble jeg overrasket over at det tok faktisk 3 timer før jeg ble kvalm, da brukte jeg seriøst bare 0.15/0.2 mg. Har tatt 0.5 til nå, vil helst litt mere enn å knekke abstinensene, kommer rett fra sykehuset hvor jeg har vært med noen med pneumokokker/kraftig lungebetennelse. Så har feber og er ganske jævlig generelt i formen fra før.
Har 25mgs sobril, mtp min opiat toleranse fra før, er det trygt å ta en Sobril idag? Eller burde jeg heller ta en imorgen?
Selvfølgelig best å vente til i morgen, men hvis det var meg så hadde jeg tatt kjangsen. den dosen du bruker med oxy til vanlig er vell kraftigere enn den dosen med buprenorfin du har tatt nå?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Selvfølgelig best å vente til i morgen, men hvis det var meg så hadde jeg tatt kjangsen. den dosen du bruker med oxy til vanlig er vell kraftigere enn den dosen med buprenorfin du har tatt nå?
Vis hele sitatet...
Vet ikke jeg hvordan jeg skal kalkulere oxy dose til buprenorfin..?

Et annet spørsmål. Har tilgang på 5mg Ketorax Pfizer. Vil dette ta oxy/sub abstinensene når de kommer igjen?