Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 17683
Jeg har lurt på å kjøpe meg en vaporizer, men etter å ha lest en del omtaler på nettet har jeg fått inntrykk av at det helst bør brukes fersk pot for å få materialet skikkelig brent opp.
Siden jeg da stort sett bare har hasj tilgjengelig kan det da virke som en veldig dårlig ide å gå til innkjøp av en sånn.

Er det noen som har erfaringer med å brenne hasj i en vaporizer og hvor bra dette da fungerer hadde jeg satt pris på denne informasjonen
Jeg eide en vapour-Star en gang, "røyket" hasj i denne ved flere anledninger, og det funket knallbra! Smuldre det litt ekstra godt opp så burde det gå fint. Kan for alt jeg vet være forskjeller fra de forskjellige typene.
har en da buddha vaporizer, som jeg er sinnsykt fornøyd med. Og det funker utrulig bra syns jeg, får mye mer ut av 0.5 i den enn i en joint. Tar litt lengre tid og må ha litt tålmodighet men det er min favoritt måte å innhalere på.
Jeg tenkte å ta det helt ut og kjøpe meg en Volcano, og hadde blitt litt trist hvis jeg fant ut at den ikke klarte å brenne hasjen min
Etter å ha spurt samme spørsmålet til sjefen på Greenhouse fikk jeg forklart følgene i hvert fall:
Man kunne gjøre det, men det var ikke anbefalt. Dette fordi hasj har et høyere brennpunkt og mye mindre margin for å antennes. Dette gjør at du ikke kan "leke" deg noe med temperaturene, og må være veldig forsiktig for å treffe nøyaktig temperatur. I tillegg så mistet du mye, siden kun overflatene av hasjen ble utnyttet.

Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Ser mange på youtube som bruker hash i vaporizern sin, men du må grinde hasjen så mye du orker sånn at du ikke har masse svære klumper, for da utnyttes bare overflaten som Crabman sier.

anbefaler deg også w-shop.no om du skal kjøpe Volcano, har leita mye rundt i butikker og de hadde den billigst.

GLHF ;D
Få en vaporizer du kan stille temperaturen på, så bør det gå greit. Mange vaporizere er ofte "låst" på fordampingstemperaturen for THC i pot, som muligens blir for lav for hasj. Så pass på at du får en du kan stille på.

Når det er sagt har jeg selv prøvd røyke hasj i vaporizer, og etter min mening ble jeg faktisk fjernere av grønt (som ikke er logisk, siden hasj er konsentrert og burde være sterkere.) Muligens dette bare er placebo though. Uansett, så ble jeg hvertfall høy når jeg røyka hasj i vap'en min, så det funker .
Denne vapour-star fyrer man altså med en lighter og har den som brønn i en bong. Funker knallbra, men som de sier, det kan antennes, daer det bare å løfte på lokket og få ut røyken å fyre igjen, trenger ikke bytte mekk. etterhvert som du trekker heller du brønninnholdet i hånda, moser og knuser tilll med fingrene og heller det tilbake, så er det klar for å utnyttes på nytt. Jeg fant ut at 2-3 ganger med knusing gir god utnyttelse

Edit: For et møkkatastatur..
Sist endret av random42099; 3. desember 2010 kl. 00:47.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvor mange grader skal vap'en stå på når du kjører hasj i den?
Jeg har en volcano vaporizer. Fungerer fint å bruke brunt, men selvfølgelig er grønt å foretrekke.
Jeg bruker å kjøre hasjen mellom 215-230, spørs standen til bønna, pluss mengden ^^
Sist endret av Dantie; 7. august 2011 kl. 20:41.
Sitat av Dantie Vis innlegg
Jeg har en volcano vaporizer. Fungerer fint å bruke brunt, men selvfølgelig er grønt å foretrekke.
Jeg bruker å kjøre hasjen mellom 215-230, spørs standen til bønna, pluss mengden ^^
Vis hele sitatet...
Takk! *titegn*
▼ ... flere år senere ... ▼
Hasj forsterkes ved matlaging! Nomnom. 600 gram nutella og 8 egg med alt det hasjsmøret du kan ha oppi. Nickos kitchen på youtube. Nuttela cake
Sitat av Asmondai Vis innlegg
Jeg har lurt på å kjøpe meg en vaporizer, men etter å ha lest en del omtaler på nettet har jeg fått inntrykk av at det helst bør brukes fersk pot for å få materialet skikkelig brent opp.
Siden jeg da stort sett bare har hasj tilgjengelig kan det da virke som en veldig dårlig ide å gå til innkjøp av en sånn.

Er det noen som har erfaringer med å brenne hasj i en vaporizer og hvor bra dette da fungerer hadde jeg satt pris på denne informasjonen
Vis hele sitatet...
Vi kjøpte den de har på hyggeshop.no til 2500,-
Det er nok bedre å invistere i en sånn enn en bong og masse joint papir.
Smaker bra også Får mye lysere og frikere smak!
Du bare setter vape'n på max og legger oppi opprevet grønt eller brunt. setter på posen og damper!
ArbeidsledigProletar
Altså, kjøp en "plenty" fra Storz unt Bickel (folka bak VOlcano)
Kjør et kammer med greens, ta "vaporpoopen" put i grinder, legg til hasj, grind til du har et fluffy mekk, putt i urtekammeret med medfølgende "svamp", kjør på full peis, voila!

Masse valuta for hasjen. Etterpå kan du lage smør av restene.

GOod stuff.
Sitat av Asmondai Vis innlegg
Jeg tenkte å ta det helt ut og kjøpe meg en Volcano, og hadde blitt litt trist hvis jeg fant ut at den ikke klarte å brenne hasjen min
Vis hele sitatet...
Har en volcano jeg røyker hasj av selv, det fungerer kjempebra. Det eneste du kan bruke som en huske-regel er at jo mer du bryter opp hasjen til små biter (Altså, jo mindre biter desto bedre) jo mer av hasjen og enklere blir det for den å fordampe seg. Volcano og bruning/svarting/pollen fungerer utmerket, måtte det være den hardeste eller den mykeste typen =) Når hasjen er ABV (Already Been Vaped) kan du fint røyke den i bongen eller lage edibles av den, dog det blir mindre effekt desto høyere grad du vaper på. Selv bruker jeg 230*C og kan fint røyke dette på bongen med flammer etter jeg har vapet på den i flere timer. Økonomiskt og fungerer kjempebra!

Sitat av Crabman Vis innlegg
Etter å ha spurt samme spørsmålet til sjefen på Greenhouse fikk jeg forklart følgene i hvert fall: I tillegg så mistet du mye, siden kun overflatene av hasjen ble utnyttet.
Vis hele sitatet...
Dette er kun om man ikke løser opp hasjen nok, noe man selvsagt gjør. Med andre ord så må dette utsagnet taes med en klype salt.

Sitat av apekatten Vis innlegg
Smaker bra også Får mye lysere og frikere smak!
Vis hele sitatet...
Høres lukten og smaken av popcorn kjent ut?
Sist endret av SoppVandreren; 28. februar 2016 kl. 18:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
En kamerat har styrt og ordnet med dette i nesten et år nå og har kommet frem til at Globe Glass Atomizer funker veldig bra
Ego G5 er en fin vapepen.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Arizer solo fungerer faktisk bedre til hasj enn weed, liten og trådløs er den og.

Eneste minuset er at ingen forteller deg at du burde sette i en ekstra rist for å holde hasjen på plass, men ingen smuldring trengs, trykk inn en piece, vape
Litt av poenget med vape er jo at det ikke skal komme så mye røyk ut, og det synes jeg at det gjør med hasj men går jo an på hva slags vape du har (:
Sist endret av transcendent; 2. mars 2016 kl. 02:51.
ArbeidsledigProletar
Sitat av transcendent Vis innlegg
Litt av poenget med vape er jo at det ikke skal komme så mye røyk ut, og det synes jeg at det gjør med hasj men går jo an på hva slags vape du har (:
Vis hele sitatet...

/facepalm
Ja, men det vil være synlig damp uten forbrenning.

Har du god weed i fordamperen vil du også se damp. Det har jo mer med tetthet av dampen enn noe annet.
Sitat av apekatten Vis innlegg
Vi kjøpte den de har på hyggeshop.no til 2500,-
Det er nok bedre å invistere i en sånn enn en bong og masse joint papir.
Smaker bra også Får mye lysere og frikere smak!
Du bare setter vape'n på max og legger oppi opprevet grønt eller brunt. setter på posen og damper!
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk du den til 2500 kr!? Digi eller classic? Ser de har digital-versjonen på tilbud til 3999 kr, noe som er et meget godt tilbud.

OP. Gå for "easy valve". Større kammer, lettere å rengjøre, i tillegg kan du pumpe opp flere bagger hvis du skal ha fest. Hvis du skal dampe ren bruning, bruk denne . Men det beste er å blande bruningen inn i grønt.

"AVB". En av hovedgrunnene for å bruke damper er å skåne lungene. Det er ikke morsomt å få KOLS når du blir eldre. Lag "edibles" av "AVB'en"
Sist endret av Oddish; 2. mars 2016 kl. 22:26.