Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3352
Hei, godt mulig jeg er i feil underforum nå (ja jeg burde vite bedre) men, saken er denne.. Pikebarnet jeg deler kåk og seng med har bursdag om ikke lenge, og jeg har kommet fram til at hun blandt annet skal få fargeblyanter da hun elsker å tegne (hvorfor hun sverger til papir og blyant aner jeg ikke men det får jeg ikke gjort noe med).

Saken er bare den at jeg har NULL peiling på blyanter og den slags.

Har forstått såpass at det ikke holder med en gul, blå og rød blyant, her må det mengder til.

Så, kjære alle sammen, finnes det noen her på bruket som har peiling på blyanter og kan dytte meg i rett rettning? hjelp meg!
usertitle import
bleh's Avatar
Mange forskjellige valg, og det meste er en smakssak, men sånn helt generelt;

Sjekk ut Tombow Mono, går for å være blant de beste gråblyanter. Ellers er Faber-Castell (både bly, grafitt og fargeblyanter) bra kvalitet, men prisen er også deretter.

Caran d’Ache og Prismacolor er også merker det er verdt å se på, spesielt for farger.

Var en tur innom Ebay, ser at Derwent er populært - ingen erfaring med disse, men utifra popularitet får man tro de er et bra (og ikke minst billig) alternativ!
Skal du ha pastell, tusj eller akvarell ?

Utrolig mye å velge i.

Et godt utvalg har du her:

http://www.tegnesenteret.no/Produkte...EBLYANTER.aspx
Kan anbefale Bruynzeel sine pastellfargeblyanter.

Tror man får dem hos norske forhandlere, fargeblyanter
er kanskje ikke det smarteste å bestille på postordre.
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Skal du ha pastell, tusj eller akvarell ?

Utrolig mye å velge i.

Et godt utvalg har du her:

http://www.tegnesenteret.no/Produkte...EBLYANTER.aspx
Vis hele sitatet...
Jeg aner ikke, alt jeg vet er at hun ønsker fargeblyanter
▼ ... noen uker senere ... ▼
Skal hun tegne på vanlig papir, eller bruke dem i en av fargebøker for voksne, de som er så populære nå?
Jeg har god erfaring med Caran d'Ache og Faber Castell, liker veldig godt akvarell blyantene til førstnevnte.
Det er stor forskjell på fargeblyanter, og pris og kvalitet henger sammen. Dersom du går i en hobbybutikk med godt utvalg kan du prøve de ulike blyantene selv, ikke kjøp på nettet er mitt råd.
Lykke til med bursdagsgaven.
Klem fra Betty