Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2989
Hey. Som dere sikkert vet er det fort gjort at noe væske havner utenfor åren, og vil forårsake en liten klump. Dette går som regel over det vet jeg; man må bare følge med at den ikke vokser, da risikerer man abscess som kan være svært farlig uten behandling. Dette vet jeg, tenkte bare å skrive det hvis noen andre lurer. Visstnok vil denne bomskuddvæsken vanligvis absorberes av kroppen. Det er snakk om speed.

Så til spørsmålet mitt. Når man slurver litt og en slik liten klump opptår, så har jeg hørt og sett veldig varierende metoder for å behandle dette litt underveis. Tar de punktvis. Hva er det rette valget?

1. Ikke gjør noe
2. Varmt vann
3. Kaldt vann
4. Massere klumpen


Personlig har jeg brukt å la dem være og brukt litt varmt vann på papiret jeg tørker av med etterpå..

Er alt dette bullshit eller? Hva bruker dere å gjøre?
Har vanligvis latt vær å gjøre noe, så går det over av seg selv etter 30 - 60 min, avhengig av hvor mye jeg bomma. Kroppen absorberer så fort den klarer uansett, så massasje tror jeg ikke fører noe med seg. Viktig at du kjører på med veske, hvis du sitter å speeder er du sannsynligvis dehydrert og det hjelper ikke mye når kroppen skal kvitte seg med et fremmedlegeme.

Ikke bom.
Den er grei, lar det bare være da! Bommer ofte med noen få dråper hvis jeg blir bare litt stressa. Har brukt min andel sprøyter, men synes fortsatt det kan være utfordrende å få til en 100% fulltreffer hver eneste gang jeg ja, selv om jeg treffer og kommer fint inn i åra hver gang.

Skal drikke så mye jeg får til. Takk for svar, har også vanligvis ignorert dem, bare fulgt med at de blir mindre og ikke større. Å gni på det føles feil, og skjønner ikke helt hvordan varme/kulde skal kunne hjelpe heller. Men fint med en oppklaring. Om noen har noe annet å skyte(heh) inn, kjør på.
Varme hjelper fordi det hjelper bomskuddet å bli absorbert i kroppen. Jo varmere det er jo mer beveger partiklene seg, tror det har noe med det å gjøre.. Kulde derimot har motsatt effekt og bør absolutt ikke brukes om du bommer. Varme + massasje vil gjøre at klumpen forsvinner inn i muskler/vev/hud raskere, og jo kortere tid klumpen er der jo mindre sjanse er det for infeksjon. Hvis klumpen er rød eller gjør vondt 24 timer etter ville jeg dratt på legevakta. Er mange som dør av infeksjon
Desinfiser området og ikke plukk på det.
Skal oppdatere en tråd jeg allerede har laget om emnet. Men ettersom du spurte kan jeg like gjerne skrive noen linjer om det du lurte på.

Først av alt, for all del ikke påføre olje, kremer eller salve av noe slag før det har [COLOR="Red"]lukket seg skikkelig[/COLOR]. Hvis ikke kan du risikere infeksjon, og det vil vi ikke. Bløtelegg i varmt vann/komprimere med varm klut evt varmekompress umiddelbart for å redusere sjansene for dannelse av irritasjon og abscess. Grunnen til dette er fordi varme vil åpne kapillærene (at. capillus, er kroppens tynneste blodårer), og bringe sykdomsbekjempende, hvite blodlegemer til det berørte området. Kan mer enn gjerne utdype dette, men jeg tror du kan google deg frem like godt (om ikke bedre) enn jeg kan.

Lykke til! Håper dette svaret er til hjelp for flere der ute som måtte lure, og kanskje får fått helt feil opplysninger (som f.eks iskalde kluter og massasje).

Klem til alle, Mvh
Lucy
Grunn til at det kommer småe klumper etter iv er at, Når du har skutt alt i deg så er du rett og slett får kjapp til og dra ut pumpen,så det kommer litt veske mens du dreg spissen ut av armen. Får og unngå disse "Byllene" Så lar du spissen bli 3 sek i armen etter du har skutt alt inn, da vill du slippe dette !

Og det hjelper ikke maseere /sette varm klut om det har gått 10 min. Det MÅ skje umidelbart,Sett litt varme på og maser som en helt i 20-30 sek Så vil de forsvinne sakte men sikkert !
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det som skjedde var at jeg fikk en såkalt "wheal and flare"-reaksjon pga histaminutløsningen når jeg satt morfin. For dem som måtte søke i fremtiden. Injeksjonene var riktige. Det gikk over etter en 10-15 skudd
Sist endret av TrippyKing; 15. januar 2016 kl. 17:51.