Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1875
Hey,
Min iphone 4S slutter å virke for et par dager siden, etter å ha hatt den i 3 år. Det er vel på tide med en ny telefon, og tenker da på å forhåndsbestille en iphone 6S. Den koster en tusen-lapp mer enn den vanlige iphone 6, og når jeg først skal ha nye telefon, tenker jeg det er greit å gå for det nyeste, så lenge prisen er innenfor rekkevidde.

Men tingen er, må helst ha telefonen innen onsdag neste uke, og om ikke det, MÅ jeg ha den onsdagen etter der igjen. Hvis jeg bestiller på nett, kan jeg tenke meg at det tar mange uker før jeg får den.
Hva er mulighetene mine i denne situasjonen? Kjøpe en annen telefon enn Iphone 6S?

Og en annen ting jeg lurer på sånn generelt om Iphone's batteritid. En jeg kjenner som jobber på en lokal hardware forretning har sagt at for å ivareta levetiden på batteriet, burde man i det man får telefonen (omtrent 50% ladet), la den lade helt ut, for og så lade den helt opp, og la den lade helt ut igjen. Dette skal man visst gjøre tre ganger, rett etter man har fått telefonen.
Noen som kan bekrefte dette?
Sist endret av annern55; 5. oktober 2015 kl. 16:36.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Hey,
Min iphone 4S slutter å virke for et par dager siden, etter å ha hatt den i 3 år. Det er vel på tide med en ny telefon, og tenker da på å forhåndsbestille en iphone 6S. Den koster en tusen-lapp mer enn den vanlige iphone 6, og når jeg først skal ha nye telefon, tenker jeg det er greit å gå for det nyeste, så lenge prisen er innenfor rekkevidde.

Men tingen er, må helst ha telefonen innen onsdag neste uke, og om ikke det, MÅ jeg ha den onsdagen etter der igjen. Hvis jeg bestiller på nett, kan jeg tenke meg at det tar mange uker før jeg får den.
Hva er mulighetene mine i denne situasjonen? Kjøpe en annen telefon enn Iphone 6S?

Og en annen ting jeg lurer på sånn generelt om Iphone's batteritid. En jeg kjenner som jobber på en lokal hardware forretning har sagt at for å ivareta levetiden på batteriet, burde man i det man får telefonen (omtrent 50% ladet), la den lade helt ut, for og så lade den helt opp, og la den lade helt ut igjen. Dette skal man visst gjøre tre ganger, rett etter man har fått telefonen.
Noen som kan bekrefte dette?
Vis hele sitatet...
Kan kun svare på batteri delen, og det er å ikke la det lade helt ut. Batterier som er i nye telefoner holdes best vedlike ved å klapp lade batteriet. Altså aldri la det gå helt tomt, men heller lade det når du har mulighet.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
Kan kun svare på batteri delen, og det er å ikke la det lade helt ut. Batterier som er i nye telefoner holdes best vedlike ved å klapp lade batteriet. Altså aldri la det gå helt tomt, men heller lade det når du har mulighet.
Vis hele sitatet...
Mener du da det øyeblikket telefonen skrur seg av, eller hva?
Lithium batterier burde aldri gå helt tomt, og telefonen skrur seg av før det blir helt tomt, nemlig på grunn av dette.
Sist endret av annern55; 5. oktober 2015 kl. 21:08.
Kan mest om batteriet på android telefoner, men tror det er mye av det samme.
Batteriet skal aldri gå tomt! Og det skal helst ikke lade opp til 100%, da tar du best vare på batteriet.
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Kan mest om batteriet på android telefoner, men tror det er mye av det samme.
Batteriet skal aldri gå tomt! Og det skal helst ikke lade opp til 100%, da tar du best vare på batteriet.
Vis hele sitatet...
Joda det skal gå fint å la den gå til 100%. Nye telefoner er såpass avanserte at de skrur av lading når den er full. Ikke noe problem å la den stå på om natten.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Joda det skal gå fint å la den gå til 100%. Nye telefoner er såpass avanserte at de skrur av lading når den er full. Ikke noe problem å la den stå på om natten.
Vis hele sitatet...
Det er ikke at telefonen som er full som er skadelig, men heller at telefonen lader seg opp og ned jeg mener. Kan ta feil da
Sitat av annern55 Vis innlegg
En jeg kjenner som jobber på en lokal hardware forretning har sagt at for å ivareta levetiden på batteriet, burde man i det man får telefonen (omtrent 50% ladet), la den lade helt ut, for og så lade den helt opp, og la den lade helt ut igjen. Dette skal man visst gjøre tre ganger, rett etter man har fått telefonen.
Vis hele sitatet...
Dette gjaldt nikkel-metallhybrid (NiMH) batterier, som ikke har vært brukt i smart-telefoner på snart 10 år. Lithium-Ion (Li-Ion) batterier, som er det man bruker i dag, skal helst ikke lades helt ut. De trives best på 50-80% kapasitet, og kan derfor fint "klattlades" - dvs at man lader litt nå og da ved behov.

Så din bekjent er teknisk utdatert.
Det jeg har gjort, som har gitt meg god batteritid på i5, i5s og 6 er å holde batteriet mellom 25-30% og 90%. Med min bruk har dette vært to-tre ganger dagen. Syns det har funka greit. Bytter når det kommer ny fordi jeg er en uøkonomisk tulling...
Tull tull tull!..Mobilen trenger ikke være tom for strøm før du lader den på nytt.

Alle mobiltelefoner som selges i dag kommer med batterier som tåler smålading.
Dagens telefoner takler og lade til 100% uten at det påvirker batteriet også..

Jeg trodde dere viste dett eller er dere for gammeldags?
"Dere"? Kanskje du skal lese gjennom tråden du kommenterer. Vi har alle vært enige hittil.
Sist endret av fuzzy76; 7. oktober 2015 kl. 08:10.
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Dette gjaldt nikkel-metallhybrid (NiMH) batterier, som ikke har vært brukt i smart-telefoner på snart 10 år. Lithium-Ion (Li-Ion) batterier, som er det man bruker i dag, skal helst ikke lades helt ut. De trives best på 50-80% kapasitet, og kan derfor fint "klattlades" - dvs at man lader litt nå og da ved behov.

Så din bekjent er teknisk utdatert.
Vis hele sitatet...
Det gir mening. Han må være ganske så utdatert da ja
Takk for svaret