Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 949
Hey,
Jeg har tenkt til å kjøpe meg en høyttaler jeg kan ta med meg litt overalt. Nå som sommeren nærmer seg, er det greit å kunne ha med seg en på stranda, til utenlandsreiser o.l. Jeg har søkt litt rundt, og det står vel egentlig mellom:
Sony srs x5, Klipsch kmc 1/3 og Bose Soundlink 3.
Har i all hovedsak hørt at Kmc 3 gruser de 2 andre høyttalerne jeg vurderer å kjøpe, men tror nesten det blir litt overkill med 60w når jeg også skal bruke det mye på offentlige steder.
Hvis noen har erfaring med en eller flere av disse høyttalerne, så hadde jeg satt pris på innspill
Takk på forhånd
Sist endret av annern55; 28. april 2015 kl. 15:05.
Har Bose Soundlink Mini og den holder i massvis for meg. Saa tror nok Soundlink 3 burde gjore deg fornoyd. Lille saken lager saa hoy lyd at det er skummelt.
Jeg har en Klipsch Kmc3. Om du vil drasse på en ganske så romslig sekk/bag, og bli sett stygt på av alle andre på stranden/parken o.l så kjør på. Etter min mening er den altfor stor til å bare slenge med seg om du skal ut, og lyden er massiv.

Lyden er helt rå, noe av det bedre jeg har hørt fra "portable" høytalere. Jeg bruker den primært i 2.etg hjemme, i garasjen når jeg er der og på hytteturer.

Har ikke hørt lillebroren til kmc3, men tipper den passer ditt bruk litt bedre.
Trådstarter
Sitat av eraser Vis innlegg
Har Bose Soundlink Mini og den holder i massvis for meg. Saa tror nok Soundlink 3 burde gjore deg fornoyd. Lille saken lager saa hoy lyd at det er skummelt.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet En i klassen min hadde med en på skolen i dag, den spiller overraskene bra for størrelsen.

Sitat av Yorke Vis innlegg
Jeg har en Klipsch Kmc3. Om du vil drasse på en ganske så romslig sekk/bag, og bli sett stygt på av alle andre på stranden/parken o.l så kjør på. Etter min mening er den altfor stor til å bare slenge med seg om du skal ut, og lyden er massiv.

Lyden er helt rå, noe av det bedre jeg har hørt fra "portable" høytalere. Jeg bruker den primært i 2.etg hjemme, i garasjen når jeg er der og på hytteturer.

Har ikke hørt lillebroren til kmc3, men tipper den passer ditt bruk litt bedre.
Vis hele sitatet...
Ja, enig med deg at det blir litt for "overkill"
Det står vel egentlig da mellom Sony SRS X5 og Bose Soundlink 3.
Sony sitt produkt kan man få for 700 kr mindre enn Bose høyttaleren, ved en pris på 995,- kr. Sony's høyttaler har en innebygd subwoofer, noe som hjelper på de lave tonene.
Begge 2 har sine fordeler, det jeg lurer på er vel: Alt i alt, hvilken høyttaler spiller best for pengene, og er det verdt å betale 700 kr mer for Bose'n?
Sist endret av annern55; 28. april 2015 kl. 15:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har ingen erfaring med de to du snakker om,beste tipset er vel å finne en butikk som har de fysisk, og høre på dem.