Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 646
Not a real gamer
retovio's Avatar
jeg har disse høyttalerne også vil jeg kjøpe denne forsterkeren men så ser jeg at den er på 2x410 wattt på 4 ohm som høyttalerne mine er på men der står det at maks belastning er på 300 watt så det jeg lurer på er om disse vil passe sammen?

beklager for et rotete innlegg.
Ser ikke noe problem med det.. 2x410 er dynamisk, dvs. hva den klarer levere peak. Kontinuerlig er langt lavere. Uansett bedre med overdim. sterker enn motsatt.
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
ok så det vil ikke bli større sjanse for at dem sprenger?
Nei, tvertimot..

For liten sterker vil gi forvrengt signal som brenner dem opp.. *sprenger*
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
ok tusen takk for hjelpen
Litt ned på siden med høyttalerne står det: For å få kontroll over den enorme bassenheten kreves betydelig høyere effekt, og er du ute etter å få det maksimale ut av VE-12F, må du ha en forsterker på minst 2 x 100 watt i 8 ohm.

Og om forsterkeren du linker til står det: C375BEE yter 2 x 150 watt kontinuerlig i 8 ohm.

Så ja, disse burde gå greit sammen, men hva slags lyd er du på jakt etter? For om det er høy lyd med trøkk, så er høyttalerne du ha valgt sikkert greie, men dersom det er god lyd du er ute etter bør du velge noe annet, men da må du litt opp i pris, disse er et rimelig alternativ dersom god lyd er målet.
Sist endret av Veggen; 16. juni 2013 kl. 13:26.