Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3303
Not a real gamer
retovio's Avatar
jeg får ikke tilgang på server maskinen min på den ene pcen min.
jeg har både nett side og minecraft servere på den men får ikke tilgang til noe av det på maskinen. jeg får tilgang med alle de andre maskinene uansett om de er koblet til med kabel eller er trådløst koblet til nettet.
serveren min er koblet opp med trådløst kort nå fortiden siden jeg ikke har en ledning som er lang nok til å kunne kjøres kablet. den maskinen jeg ikke får tilgang med er koblet til med kabel vist det har noe å si.

noen som vet hva som er galt?

beklager for lang og uforståelig tråd...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Server på trådløst er helt bananas.
2. Får du pinget maskinen ?
3. Hva skjer på konsollet ?
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
1. jeg vet det er helt bananas må bare bruke det fram til jeg har penger til kabel
2. jeg får ikke pinget den men det kan jeg ikke på de maskinene som kommer seg inn med heller
3. det skjer ingen ting på konsollen.

glemte å nevne at serveren er på mitt eget nett vist dere ikke skjønte det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du har mao aktivert brannmur på maskinen ?

Eget nett ? hva mener du ? hvis ikke du klarer å forklare hva du selv har gjort kan ikke vi gjett oss fram til det med saueblod og grisesperm.

skjer det ingenting på konsollet er jo maskinen død.
Ridder av 1. klasse
Sitat av retovio Vis innlegg
3. det skjer ingen ting på konsollen.
Vis hele sitatet...
Og hva legger du i ingen ting? Når jeg gikk på skolen lærte vi at "ingen ting" var forbudt å bruke, siden det sier absolutt ingen ting..
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
det er en helt vanlig maskin med windows 7 på som jeg har innstalert wamp på. det med at serveren er på mitt eget nett mener jeg at det er en maskin som jegdriver alle serverene mine på som står i mitt eget hus og koblet opp til mitt nett ikke noe server som man eier. det jeg mener med at det ikke skjer noen ting er at det skjer ingen endring når jeg prøver å komme inn på nettsiden min eller på minecraft serveren.
Ridder av 1. klasse
Sitat av retovio Vis innlegg
det jeg mener med at det ikke skjer noen ting er at det skjer ingen endring når jeg prøver å komme inn på nettsiden min eller på minecraft serveren.
Vis hele sitatet...
Hvor prøver du å komme inn på nettsiden/minecraft? Direkte fra denne "server maskinene" din? aka konsoll? eller via en annen PC i nette ditt?
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
jrg prøver å komme inn med en annen maskin på nettet mitt. det går med noen men ikke den ene maskinen som er den jeg bruker mest. jeg klarer helt fin og komme inn på nettsiden og minecraft serveren fra alle andre pcer og selve server maskinen.
Et tips er forøvrig å si det du forsøker å skrive høyt inni deg først, sånn at du vet at ordene gir mening sammen. Å bare skrive ned ord etterhvert som du tenker dem er ikke en spesielt god ide, fordi resultat blir, vel, som postene dine. Veldig interessante.

Du kan også gjerne begynne å bruke stor forbokstav, sånn at det blir enklere for oss å se hvor setningene starter.. Les gjerne over det du har skrevet også, og fiks på det før du poster. Det er litt stress i starten, men blir lettere og lettere etterhvert.

Med tanke på resten av livet ditt anbefaler jeg også særdeles sterkt å tvinge seg igjennom en bok eller to, elller i minste fall en avis i uka.. men det er kanskje litt mye forlangt for bare denne tråden



(forøvrig, værsåsnill, ikke svar på denne posten med å si at du har dysleksi. Dysletikere klarer fint å bruke stor forbokstav, og de klarer fint å putte sammen ord så de blir setninger som gir mening... du kan gjerne også gi eventuelle norsklæere du har/har hatt en klaps i bakhodet og hilse fra meg)
Sist endret av DumDiDum; 13. mai 2013 kl. 01:52.
Hei kompis!
Ser at du bor i Trondheim.. Send gjerne en PM så kan jeg kanskje hjelpe deg, hvis du er av typen som møter en 20 åring fra Internetz.
De maskinene som får tilgang; er de utenfor ditt eget nett, eller på samme nett som deg?
Når du forsøker å besøke serveren fra din egen maskin; bruker du ekstern eller lokal ip? Evt. funker det med lokal ip vs. ekstern?
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
@DumDiDum
Jeg har alltid slitt med stor forbokstav, tegnsetting og orddeling dette er noe jeg har slitt med på grunn av at jeg ikke ble fulgt opp som jeg skulle og du skal vite det at jeg leser bøker ganske ofte men det er vanskelig for meg siden øynene mine går i kryss.

@Legevakten
er dessverre ikke av den typen nei.

@pinkabbitz
De maskinene som får tilgang er på samme nett som server maskinen men det er den som ikke får tilgang også.
det går når jeg bruker xx.xxx.xxx.xxx men ikke med retovio.tk
Sitat av retovio Vis innlegg
@DumDiDum
Jeg har alltid slitt med stor forbokstav, tegnsetting og orddeling dette er noe jeg har slitt med på grunn av at jeg ikke ble fulgt opp som jeg skulle og du skal vite det at jeg leser bøker ganske ofte men det er vanskelig for meg siden øynene mine går i kryss.
Vis hele sitatet...
Mente ikke å være slem... hvis du leser den setninga der høyt.. hvor tar du pauser?

Jeg tipper at etter "tegnsetting og orddeling", så tar du en liten pause? Putt et punktum der
Ridder av 1. klasse
Kommer du inn på serveren fra ALLE PCene dine, når du bruker xx.xxx.xxx.xxx?
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
@DumDiDum
Skal huske på det
@Mchjort
Ja jeg kommer inn fra alle PCene med xx.xxx.xxx.xxx
Ridder av 1. klasse
Det kunne du jo sagt i første tråd... Men da virker det som at problemet ligger mellom den PCen du bruker mest, og siden du har registrert domene ditt på...
Sitat av retovio Vis innlegg
@DumDiDum
Skal huske på det
@Mchjort
Ja jeg kommer inn fra alle PCene med xx.xxx.xxx.xxx
Vis hele sitatet...
Når du sier "xx.xxx.xxx.xxx", mener du _lokal_ eller _ekstern_ ip?
Helt håpløst å skulle hjelpe deg når du ikke gir slik informasjon.

Og; kommer folk _utenfra_ inn på serveren ved å bruke retovio.tk (jeg kommer hvertfall inn, så da regner jeg med andre også gjør det)?
I så fall, oppgi modem og router du sitter bak, my guess er at en av delene ikke tillater loopback.
Sist endret av pinkrabbitz; 13. mai 2013 kl. 16:52.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Når du sier "xx.xxx.xxx.xxx", mener du _lokal_ eller _ekstern_ ip?
Helt håpløst å skulle hjelpe deg når du ikke gir slik informasjon.

Og; kommer folk _utenfra_ inn på serveren ved å bruke retovio.tk (jeg kommer hvertfall inn, så da regner jeg med andre også gjør det)?
I så fall, oppgi modem og router du sitter bak, my guess er at en av delene ikke tillater loopback.
Vis hele sitatet...
En total dokumentasjon av oppsettet som jeg har nevnt tidligere er det vi trenger.

Nytter ikke feilsøke på ett oppsett ikke engang ts forstår.
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
ok
routeren er en zyxel P-2602HWT-F3
og xx.xxx.xxx.xxx er ipen jeg får hos ipchicken.com som er 84.202.211.150
domene har jeg registrert hos dot.tk
der jeg brukte den ipen fra ipchicken til å lage retovio.tk som en dns
var det dere ville vite?
Kanskje specsa på server?
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
Til server så har jeg brukt denne maskinen. Jeg vet at det ikke er den mest egnede pcen til server men det var min gamle maskin og jeg tenkte hvorfor bare la den stå å støve ned så den ble en server.
Sitat av retovio Vis innlegg
ok
routeren er en zyxel P-2602HWT-F3
og xx.xxx.xxx.xxx er ipen jeg får hos ipchicken.com som er 84.202.211.150
domene har jeg registrert hos dot.tk
der jeg brukte den ipen fra ipchicken til å lage retovio.tk som en dns
var det dere ville vite?
Vis hele sitatet...
Jeg gjorde et raskt google-søk, og fikk opp dette som resultat: http://freak.no/forum/showthread.php?t=125476

Der har jeg nevt å logge inn på routeren via telnet, og skrive "nat loopback on". Husker det løste problemet mitt en gang i tiden.


(Den ip'en du har der er forøvrig _ekstern_. Forsøker du med _lokal_ ip så skal du komme inn også fra pc'er på det lokale nettet)
Sist endret av pinkrabbitz; 13. mai 2013 kl. 17:48.
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Jeg gjorde et raskt google-søk, og fikk opp dette som resultat: http://freak.no/forum/showthread.php?t=125476

Der har jeg nevt å logge inn på routeren via telnet, og skrive "nat loopback on". Husker det løste problemet mitt en gang i tiden.


(Den ip'en du har der er forøvrig _ekstern_. Forsøker du med _lokal_ ip så skal du komme inn også fra pc'er på det lokale nettet)
Vis hele sitatet...
enten så er jeg blind eller så er jeg bare dårlig til å lete men jeg fant ikke noe sted der jeg kunne skru på "nat loopback on" noen som vet hvor man gjør det?
Du må telnet'e til routeren.

Last ned Putty; http://www.chiark.greenend.org.uk/~s.../download.html
-> Koble til routeren (hostname = <ip til router>, connection type = telnet, trykk "open")
-> Skriv inn "nat loopback on" <trykk enter>
Hei!

Ref dette:

Sitat av retovio Vis innlegg
jeg får tilgang med alle de andre maskinene uansett om de er koblet til med kabel eller er trådløst koblet til nettet.
Vis hele sitatet...
Hvis det stemmer at du kommer inn fra andre pc'er på samme lokalnettverk, er det nok ikke noe problem med ruteren din.
Kanskje du har noe særegent oppsett på din "faste" pc (ikke serveren), som gjør at du ikke får slått opp retovio.tk i DNS? Du nevner at det fungerer å bruke IP-adressen.

Hvis du åpner kommandovinduet på din faste pc (altså i cmd - jeg antar du bruker windows), hva får du opp om du skriver følgende?

Kode

ping retovio.tk
Får du svar, og får du svar fra samme IP-adresse som serveren din har?

-ifi
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
@pingkrabbitz
ok da har jeg åpnet putty og skrev inn 10.0.0.138 som jeg bruker for å endre ting i browseren så regner med det er roterens ip adresse så velger jeg telnet også trykker jeg på open
sp kommer jeg in til konsollen og skriven inn admin som username og trykker bare enter på passord så skriver jeg "nat loopback on" også kommer dette opp:
User name: admin

Password:
Copyright (c) 1994 - 2009 ZyXEL Communications Corp.
P2602HWT> nat loopback on
Valid commands are:
sys exit ether wan
wlan ip ipsec bridge
qos certificates lan 8021x
voice
P2602HWT>

noe jeg har gjort galt?

@ifi

når jeg pinger retovio.tk så får jeg svar
Sist endret av retovio; 13. mai 2013 kl. 19:10.
Sitat av retovio Vis innlegg
når jeg pinger retovio.tk så får jeg svar
Vis hele sitatet...
Det synes jeg er merkelig, for du fikk jo ikke svar tidligere?
Men kan du poste IP-adressen du får svar fra?
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
jeg får opp dette når jeg pinger:
Pinger retovio.tk [127.0.0.1] med 32 byte data:
Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=128
Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=128
Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=128
Svar fra 127.0.0.1: byte=32 tid<1ms TTL=128

Ping-statistikker for 127.0.0.1:
Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),
Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:
minimum = 0ms, maksimum = 0ms, gjennomsnittlig = 0ms
Ridder av 1. klasse
det der e loopback, noen du sikkert får nå pga du slo på nat loopback i routeren din...
ehm.. Har du lagt noe inn hosts fila di? Har en følelse av det står

Kode

retovio.tk      127.0.0.1
der nå
Sitat av Mchjort Vis innlegg
det der e loopback, noen du sikkert får nå pga du slo på nat loopback i routeren din...
Vis hele sitatet...
Nei. Han fikk ikke riktig kommando av meg, så det har han ikke gjort.

Riktig kommando er "ip nat loopback on". Men, dersom du får tilgang fra _andre pc'er på nettverket_, så er ikke dette noe problem likevel. Jeg som glemte at du skrev dette i første post.

Sitat av rolls Vis innlegg
ehm.. Har du lagt noe inn hosts fila di? Har en følelse av det står

Kode

retovio.tk      127.0.0.1
der nå
Vis hele sitatet...
Til trådstarter; host-filen finner du i "C:\Windows\System32\Drivers\etc".
Sist endret av pinkrabbitz; 14. mai 2013 kl. 00:53.
Not a real gamer
retovio's Avatar
Trådstarter
Sitat av pinkrabbitz Vis innlegg
Nei. Han fikk ikke riktig kommando av meg, så det har han ikke gjort.

Riktig kommando er "ip nat loopback on". Men, dersom du får tilgang fra _andre pc'er på nettverket_, så er ikke dette noe problem likevel. Jeg som glemte at du skrev dette i første post.



Til trådstarter; host-filen finner du i "CWindows\System32\Drivers\etc".
Vis hele sitatet...
tusen takk det var dette som var problemet