Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3044
Ok, så jeg testet ut linux på laptoppen min da jeg bestemte meg for å prøve noe nytt. Likte Linux ganske godt, men skal ta fagprøven om et par dager og skal gjøre laptoppen om til en server.

Så, jeg ønsker derimot å fjerne linux og så installere windows 2008 server R2.



Men, etter å ha spurt flere stykker(av venner) og googlet, så blir jeg ikke helt klok på hvordan jeg skal klare å fjerne det. Tenkte først at det sikkert var med windows, bare å boote opp fra CD og så overwrite det som allere lå inne, men så lett var det ikke da det virker som om PC'en ikke ser at jeg har cd-rom der lengre.

Noen som kan hjelpe? Får ikke bottet fra CD og har ikke noe særlig til minnepenner :/
cos
Blyatsquad
cos's Avatar
Det kan jo hende du må endre på boot prioriteringer i bios? Tror ikke Ubuntu skal spise opp cd-rommen din..
endre boot prioritering i bios, laste ned killdisc og brenn på cd
Du har definitivt blitt rammet av linux viruset, engang linux bruker alltid linux bruker.
Som ^ sier, sjekk boot prio, evt kan du jo prøve med minnepenn.



Og du skal ta fagprøve i hva? huff huff
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Så du skal ha fagprøve (i ikt?) og klarer ikke installere et operativsystem?

Lover bra.
Trådstarter
Prøvde å endre på boot-sekvensen, men fant ikke noen form for cd rom der. Det eneste var USB cd rom - men min er intrigert.


Ja, jeg skal ta fagprøven. Men ikke i IKT. Har vært ganske lite innom servere og slikt, mens linux har nærmest ikke vært på pensum i det hele tatt.

Dette er følgende boot order for meg atm.

1. USB CD-ROM
2. USB Floppy
3. Notebook Ethernet
4. Notebook Hard Drive
5. Notebook Upgrade Bay
6. USB Hard Drive
7. SD Card
8. Dock Upgrade Bay
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Hva skal du ta fagprøven i?
Trådstarter
Urelevant. Trenger hjelp med å fjerne linux.
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Sitat av Seiken Vis innlegg
Urelevant. Trenger hjelp med å fjerne linux.
Vis hele sitatet...
Formater pcn, legg in windows
Sitat av Seiken Vis innlegg
Prøvde å endre på boot-sekvensen, men fant ikke noen form for cd rom der. Det eneste var USB cd rom - men min er intrigert.


Ja, jeg skal ta fagprøven. Men ikke i IKT. Har vært ganske lite innom servere og slikt, mens linux har nærmest ikke vært på pensum i det hele tatt.

Dette er følgende boot order for meg atm.

1. USB CD-ROM
2. USB Floppy
3. Notebook Ethernet
4. Notebook Hard Drive
5. Notebook Upgrade Bay
6. USB Hard Drive
7. SD Card
8. Dock Upgrade Bay
Vis hele sitatet...
Velg 5. Notebook Upgrade Bay
Trådstarter
No shit.

Om du leser min første post i denne tråden så har jeg problemer med å formatere da jeg ikke kan boote opp fra en CD jeg ønsker å formatere med og ikke har noen usb med programvare jeg kan boote fra.

Sitat av Ole2005 Vis innlegg
Velg 5. Notebook Upgrade Bay
Vis hele sitatet...
ok, prøver..
Hvordan gikk det?
Trådstarter
Ingen endring. Bare boota vanlig opp etter det.

Kan komme meg inn i GNU om jeg kan gjøre noe derifra?
Hvordan pc har du? Funker DVD rommen i Ubuntu?
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Hvilken maskin er dette? Er dvdn bootable?
Trådstarter
Har en HP 6530b.

Satte inn en tom DVD i pc'en nå og den registrerte det og ga meg en melding om at den var tom (når jeg bar i ubuntu)
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Er dvd´n bootable?
Trådstarter
Ja. Men som min første post i denne tråden sier - Den vil ikke boote noe som helst. Prøvde til og med å mounte en img fil jeg lastet ned i ubuntu. Får mountet den, men får feilmelding når jeg klikker setup.exe(var en iso til win 7 jeg mountet)
192.168.1.1
Hacker's Avatar
Har du brent dvd´n selv eller er den OEM?
Trådstarter
Brent selv. testet om den er bootable for å dobbelt-sjekke på pc'en jeg brant den på. virket helt fint.
Ville det ikke vært mindre hassle å installert Windows i en VM?
På den måten slipper du jo å avinstallere Ubuntu, og installere på nytt igjen når du er ferdig med fagprøven?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Prøvd å lage en bootable memory stick med windows 7 istedenfor DVD?
Du skal velge Upgrade Bay, av en eller annen grunn er det det HP kalte CD-ROMen sin i BIOSet. Tåpelig og villedende.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av F4celess Vis innlegg
Du skal velge Upgrade Bay, av en eller annen grunn er det det HP kalte CD-ROMen sin i BIOSet. Tåpelig og villedende.
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke siden man kan velge å ha alt fra disk - batteri - cdrom og flere ting på utvalgte modeller.