Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1826
Hey freaks.

Jeg kjøpte en pc mus for et par måneder siden, og den har funket helt fint inntil et par dager siden. Plutselig, sluttet den å fungere. Lyset på scroll-hjulet funker, men den lyser ikke bak eller under. Dette er grunnet at Windows ikke gjenkjenner musen min. Det står unknown device code 43.
Jeg har prøvd alt mulig for å fikse dette. Re-installert driveren, skrudd av pc'en (med batteriet under.) Lot den være ute i 30 min også satt jeg den inn igjen, men det funka ikke heller.
Jeg har til og med skrudd opp pc'en og dratt ut ram stickene (4 stk, 16 gb ram til sammen) men dette funka heller ikke!
Noen sier at å åpne musen fikser det, men jeg vil ikke gjøre det fordi garrantien ryker da. Og det er sånn greie der man må stikke hull på så de ser at en har åpnet den.

Takk for svar.
Sist endret av annern55; 30. mars 2013 kl. 12:47.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Test på en annen maskin, skjer det samme det kontakter du leverandør eller produsent og får en RMA.
Sist endret av AtXbYeA; 30. mars 2013 kl. 12:52.
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Test på en annen maskin, skjer det samme det kontakter du leverandør eller produsent og får en RMA.
Vis hele sitatet...
Har gjort det. Det samme skjer, men jeg må vente helt til mandag, noe som er noe dritt.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
For moros skyld kan du sjekke kontakten godt, slike feil kan oppstå ved kontaktfeil.
har du sitt i om musa kjem opp på noko vis i enhetsbehandling?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
For moros skyld kan du sjekke kontakten godt, slike feil kan oppstå ved kontaktfeil.
Vis hele sitatet...
Ja ja, men det ser ikke ut som den har noe kontaktfeil. Jeg vil ikke åpne opp musa heller.

Sitat av R0flcopter Vis innlegg
har du sitt i om musa kjem opp på noko vis i enhetsbehandling?
Vis hele sitatet...
Ja, den kommer opp som "Unknown Device".
http://puu.sh/2s3To
Sitat av annern55 Vis innlegg
Ja ja, men det ser ikke ut som den har noe kontaktfeil. Jeg vil ikke åpne opp musa heller.



Ja, den kommer opp som "Unknown Device".
http://puu.sh/2s3To
Vis hele sitatet...
skal ikkje vere behov for å opne musa, da dette er eit software problem...

prøv uansett å last ned synapse om du ikkje har det.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Razer er dritt. Aldri kjøp datamuser derifra.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Razer er dritt. Aldri kjøp datamuser derifra.
Vis hele sitatet...
Utdyp gjerne, jeg har ingen dårlige erfaringer med min Mamba, men keyboardene dems derimot er litt overpriset/dritt.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Razer er dritt. Aldri kjøp datamuser derifra.
Vis hele sitatet...
min deathadder har vart i herrens mange år! aldri hatt problemer med den, behaglig er den også!


Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Utdyp gjerne, jeg har ingen dårlige erfaringer med min Mamba, men keyboardene dems derimot er litt overpriset/dritt.
Vis hele sitatet...
mitt lycosa varte i fire år, byttet det ut på tg i år, pga. eg ville ha mekaniske tastar, og det var dårlig anti ghosting...
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Razer er dritt. Aldri kjøp datamuser derifra.
Vis hele sitatet...
Hvis razer er "dritt" så kan du gjerne anbefale en mus som er bedre.
Prisklasse: 200-500

Sitat av R0flcopter Vis innlegg
skal ikkje vere behov for å opne musa, da dette er eit software problem...

prøv uansett å last ned synapse om du ikkje har det.
Vis hele sitatet...
Har synapse ja, men den sier at det ikke er tilkoblet noen mus.
Jeg sier meg enig, Razer noe dritt, forbanna plastikk. Gikk fra en billig Steelseries Ikari til en Razer Lachesis å den er helt på tryne, driver å henger seg opp konstant så jeg må kakke den i bordet.

Ville heller gått over til en standard mus som følger med PC'en om jeg hadde hatt en.
Sist endret av Exonize; 2. april 2013 kl. 20:47.
Sitat av Exonize Vis innlegg
Jeg sier meg enig, Razer noe dritt, forbanna plastikk. Gikk fra en billig Steelseries Ikari til en Razer Lachesis å den er helt på tryne, driver å henger seg opp konstant så jeg må kakke den i bordet.

Ville heller gått over til en standard mus som følger med PC'en om jeg hadde hatt en.
Vis hele sitatet...
haha, jeg har ikke hatt noe problem med min mus før dette oppsto. Da har den fungert veldig bra, men hvis den ikke varer lengre enn et par måneder, så sier jeg meg enig at det er noe dritt ja.
Kan noen anbefale en ny, bedre mus da?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Razer er dritt. Aldri kjøp datamuser derifra.
Vis hele sitatet...
Hmm, da må du ha været uheldig med produktet ditt. Regner med du snakker av erfaring?

Har hatt min Razer Deathadder i, tja, hvertfall 4år. Funker knall enda!

Har også et Lycosa (Tastatur), Destructor (Musmatte) og Carcharias (Headset) som alle er ca 4+ år, funker knalll enda.

Back on topic: Har du prøvd å installere ny firmware? Mener å huske at det ligger nye firmware updates ute på Razer sine sider?
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hmm, da må du ha været uheldig med produktet ditt. Regner med du snakker av erfaring?

Har hatt min Razer Deathadder i, tja, hvertfall 4år. Funker knall enda!

Har også et Lycosa (Tastatur), Destructor (Musmatte) og Carcharias (Headset) som alle er ca 4+ år, funker knalll enda.

Back on topic: Har du prøvd å installere ny firmware? Mener å huske at det ligger nye firmware updates ute på Razer sine sider?
Vis hele sitatet...
Og du har aldri hatt dette problemet?

Sitat av GreenRay Vis innlegg
Hmm, da må du ha været uheldig med produktet ditt. Regner med du snakker av erfaring?

Har hatt min Razer Deathadder i, tja, hvertfall 4år. Funker knall enda!

Har også et Lycosa (Tastatur), Destructor (Musmatte) og Carcharias (Headset) som alle er ca 4+ år, funker knalll enda.

Back on topic: Har du prøvd å installere ny firmware? Mener å huske at det ligger nye firmware updates ute på Razer sine sider?
Vis hele sitatet...
Ja, har prøvd det, men razer har ett eget program for å installere firmware/drivers, noe som ikke fungerer på meg siden den oppdager ikke musa.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Og du har aldri hatt dette problemet?
Vis hele sitatet...
Aldri hatt problermer med musa. Den sklir godt, sitter godt i hånda, lysene funker, ingen etterslep. Softwaren funker også veldig bra nå (den hadde et par buggs når den ble gitt ut for første gang)

Hadde litt problemer med Lycosa tastaturet, klaget til Razer (sendte en litt sint mail, inkludert produkt nr) fikk til svar at det var produksjonsfeil.

Fikk nytt tastatur + en liten pakke med litt dilldall :P
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Aldri hatt problermer med musa. Den sklir godt, sitter godt i hånda, lysene funker, ingen etterslep. Softwaren funker også veldig bra nå (den hadde et par buggs når den ble gitt ut for første gang)

Hadde litt problemer med Lycosa tastaturet, klaget til Razer (sendte en litt sint mail, inkludert produkt nr) fikk til svar at det var produksjonsfeil.

Fikk nytt tastatur + en liten pakke med litt dilldall :P
Vis hele sitatet...
huh, jeg tenkte å ringe komplett i morra og klage. Vi får se da.
Sist endret av annern55; 2. april 2013 kl. 21:03.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av annern55 Vis innlegg
Fikk du med et tastatur for å klage? huh.
Vis hele sitatet...
Han klagde på ett tastatur, og fikk ett nytt pluss noe dilldall
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Han klagde på ett tastatur, og fikk ett nytt pluss noe dilldall
Vis hele sitatet...
Ja, misforsto litt bare.
Det må være noe feil med selve kontakten fra musa til pc'en da.
Sitat av Exonize Vis innlegg
Jeg sier meg enig, Razer noe dritt, forbanna plastikk. Gikk fra en billig Steelseries Ikari til en Razer Lachesis å den er helt på tryne, driver å henger seg opp konstant så jeg må kakke den i bordet.

Ville heller gått over til en standard mus som følger med PC'en om jeg hadde hatt en.
Vis hele sitatet...
Der har du nok vært uheldig. Min Lachesis fungerer supert, har ikke hatt noen problemer.
Tidligere Razerprodukter, og pussig nok en og annen av de ser ut til å vare i evig tid, men levetiden på de er forferdelig. Sist gang jeg hadde et Razerprodukt gikk den i stykker etter en måned, og da var det rett på elkjøp for å finne et alternativ. Jeg fant meg en logitech mx518, og den varer og varer og varer. Slitestærk jævel.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Tidligere Razerprodukter, og pussig nok en og annen av de ser ut til å vare i evig tid, men levetiden på de er forferdelig. Sist gang jeg hadde et Razerprodukt gikk den i stykker etter en måned, og da var det rett på elkjøp for å finne et alternativ. Jeg fant meg en logitech mx518, og den varer og varer og varer. Slitestærk jævel.
Vis hele sitatet...
Har g400 (etterkommer til mx518). Den er også veldig god! Funker litt dårlig på blanke overflater, men det gjør vel de fleste optiske datamuser.