Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3738
Hadde en dårlig hendelse med weed i dag, i mine øyne kunne det faktisk ikke gått verre.. Dagen startet med at jeg kom hjem fra Kjæresten(bor på andre siden av landet), derfra hadde jeg med meg 3 gram weed innkjøpt av en fra dama's kollektiv. Jeg har røyket ganske mye gjennom årene, men har hatt snaue 2 ukers avbrekk nå, noe som i og for seg er deilig. Man får mye bedre utbytte av rusen da man ikke er helt innrøyket, da kjennes følelsen mye mer "annerledes" og man får en kraftigere rus.

Jeg hadde gledet meg lenge til å fyre opp, så det tok ikke lang tid før jeg satt på terassen og mekket opp en joint som jeg konkluderte med at ble mye større enn det som var nødvendig, jeg bestemte meg på forhånd for å sløyfe da den var halvveis. Allerede etter 2 minutter kjente jeg rusen godt, kombinert med bra musikk var opplevelsen idyllisk! Husker godt at jeg stort sett gjennom hele jointen holdt blikket fast på et tre som danset i vinden, det var utrolig vakkert! Såpass vakkert var det at hele jointen ble trukket ned, mens jeg satt der helt i min egen verden, Jeg og treet. Jeg følte meg i et såpass godt driv at jeg bestemte meg for å legge meg midt på plenen i hagen, der ble jeg liggendes å se rett opp i lufta med headsettet på, alt var fryd og gammen, jeg ville ha sex med moder jord!

Etter en stund(10-20 min) endte jeg opp med en vilje enhver stoner får etter en joint, viljen til å fukte ganen med noe godt. Jeg gikk rundt huset for å gå hovedinngangen inn til kjøkkenet, det er her selve rusopplevelsen tar ei jævlig lei vending. Da jeg runder hushjørnet, får jeg øye på satan sjøl, vedkomne er den aller aller siste du vil møte på da man er fjern, et slikt tilfelle klasifiseres som et mareritt i stoner-ringen! Om du ikke allerede har skjønt det, så stod politiet på døra mi! Hele den "i kontakt med jorda-følelsen" forsvant jævlig raskt skal jeg si deg, angst og paranoia tok over og jeg blei paff.. Jeg trakk ned headsettet og hørte hva de hadde å si, jeg må jo ha sett ut som jeg så mannen på månen, Politiet åpnet med å spørre om alt var bra med meg(?).. Han politimannen som stilte det jævlig dumme spørsmålet kom mot meg og stilte seg rett foran meg og kikka meg dypt i øya, skuet med blikket før han åpnet kjeften. Det hele viste seg at de skulle ha tak i broren min, som forøvrig ikke bor her. En skulle kanskje tro at det løste hele saken, snuten dro og jeg kunne le sist og best med thc i lunga! Men nei.. Hele tiden mens han snakket til meg stod jeg å kikket over skulderen hans over på snut nr 2, som stod lent inntil terasse-rekkverket. På andre siden av rekkverket lå mekkeblekka mi fullt åpent, og han hadde ikke sett det ennå! Hele tiden mens politi nr. 1 snakket til meg, stod jeg å tenkte på en måte å få han til helvette vekk derfra. Jeg tenkte meg gæren, jeg vurderte seriøst og fake hjerteinnfarkt!! Alle disse tankene forgjeves, de ble avbrutt av noen ord jeg kommer til å huske frem til den dagen jeg går i penalet.. "Men duuuu, jeg ser at de øya dine er litt blanke!" Å fytti helvette.. Jeg stotra som ei 6 år gammel jente som måtte ha fremføring første skoledag, jeg røpet meg desto mer jeg stod der å snakka som en vettskremt idiot.. Det hele endte opp med de klassiske finger-testene snuten gjør, kikket på pupillene mine osv.. Jeg stod på mitt og det funket tydeligvis, for de endte opp med å dra videre! Selv han som stod en meter i fra mekkeblekka klarte ikke ta meg med håndfaste bevis, det virket heller ikke som om det å ta med noen på stasjonen for urinprøve var vanlig prosedyre ved slike hendelser, det ble i allefall aldri nevnt.

En ting jeg har lært rundt dette, er at omstendigheter er alfa omega. Jeg kunne jo ikke noe for at snuten plutselig kom for å snakke med brodern, men jeg kommer i allefall til å være mer forsiktig og førevar.. Sitter her med et stykk slitent hjerte nå, går i koma, vi snakkes..
Dette hørtes ut som en ekkel opplevelse. Bra det gikk som det gikk.
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av KvalmtKrek Vis innlegg
Dette hørtes ut som en ekkel opplevelse. Bra det gikk som det gikk.
Vis hele sitatet...
Skal jeg faen meg love deg, jeg trenger en klem.
Synd politiet måtte ødelegge gjenforeningen mellom deg og mary jane...
uansett om han hadde sett mekkeblekka di, hvordan kunne han bevise at det var din? Men jeg skjønner angsten din
Frihet er hva vi trenger, hadde vi hatt det ville dagen din vært bedre...
Sist endret av Zarathustra; 29. mai 2012 kl. 22:28.
Haha, jeg merket hjertet dunka ekstra når jeg leste historien... fy faen så heldig du var!

Men det du kunne sagt med en gang var: At du bare hadde drukket litt, så hvis du oppførte deg litt merkelig var det drikkingen som var grunnen. Det beste er å introdusere deg og si at du har drukket med en gang, da slipper du noiaen og politiet burde være forståelsesfulle hvis du oppfører deg itilegg!
Kjenner følelsen du fikk ja TS , aldri hyggelig å få slike overaskelser. Men av egen erfaring også , så er mange politi slappe på og se detaljer i omgivelsene om de er på en uformell visit, og er det et mer målretta opplegg de kommer for ,så ser de plutselig alt.

Viktig og være kald og prate seg fint ut av det
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ouch, kjenner igjen den følelsen, ja! Må si du hadde rimelig flaks og håndterte det tydeligvis ganske bra. Kan tenke meg hjertet ditt hamra rimelig fort når du lukket døra etter de hadde gått?
må innrømme at jeg satt å gliste gjennom hele historien. hehe

Edit: godt det gikk bra da, for all del :P
Sist endret av Thriller; 8. juni 2012 kl. 00:33.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Kul historie hoho :P

Er heelt jævelig når du peaker og møter folk som overhode ikke du burde møte på når du er fjern... godt du kom deg ut av det, er så siiiinsyk den følelsen når du har lurt deg unna og de faktisk går uten videre komplikasjoner... åh fy faen xD
Haha, nice story bro!^^

Kjenner den følelsen altfor godt. For noen mnd siden satt jeg hos en kompis å fyra tett på bongen i et par timers tid. Røyker ikke bong til vanlig, og shiten var av beste klasse. Gjett om det smalt!

Vi var så bøtte at vi knapt visste hvem vi var. Så etter et siste massivt drag av pipa bestemmer vi oss for å stikke ut. Etter å ha gått typ 50 m hopper en 2 meter lang svensk blondine ut av en busk å roper "Stopp det er politiet". Trodde jeg skulle pisse på meg. Ikke bare fordi hun var politi, men fordi hun skremte livskitten ut av oss når hun bykset fram på den måten. Jeg var kjapp og tok ned hetta, smilte pent og sa ca noe som dette: "Hei, hva kan jeg hjelpe deg med"

Det funka ganske bra tydeligvis, for tiltross for enorme poser under øya, tunge som bekkalokk, så slapp vi heldigvis unna med "Ni är inte de vi letar efter".

Nå skal det sies at dette skjedde riktignok på Furuset i Oslo. Terskelen er nok litt høyere her en enkelte andre steder i landet..

Ble også stoppet i Drammen her om dagen da jeg cruza rundt fjern med noen kollegaer som på død og liv skulle feste i drammen, etter "the 90's party". 3 fulle karer og en fjern sjåfør. Trygt.. På vei hjem var det kebab. Det ble så mye søl i baksetet at de bestemte seg for å kjøre med dørene på vidt gap.. Så de ikke sølte inne i bilen.. Seff la det seg en politibil bak.. Jeg så den ikke, kjørte inn på første besinstasjon så jeg kunne roe ned gutta. Helt fram til besinpumpa, slik at de kunne få tak i papir til å tørke sølet med. Idioten baki hadde seff tent seg en sigg der han hang over pumpa. Alt mens politiet sto rett bak å så på.. Det var først da jeg la merke til dem. Av ren refleks tramper jeg på gassen mens politiet går ut av bilen på vei mot oss. Stopper ganske fort da jeg skjønner at det ikke er så lurt å stikke av.. Politiet kommer fram til bilen og konfronterer meg om hendelsene. Heldigvis tror jeg han må ha gått glipp av siggen, for da jeg spurte han om det var nå jeg mista lappe lo han og sa "nei da, slapp av". Kameraten bak presterte å skylde på/rope ut at han var for feit, og at han derfor måtte åpne døra.. jaja..

Nå fikk jeg plutselig mad flashbacks når det kommer til reefers & pigs^^
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Er selv ifra Drammen, vet at politiet her er noen jævler på å stoppe "fulle" biler på kveld/nattestid! Politiet mister som regel interressen da samtlige i bilen er cool as ice, dog noe som kan være lettere sagt enn gjort.
Sitat av subscribe Vis innlegg
Er selv ifra Drammen, vet at politiet her er noen jævler på å stoppe "fulle" biler på kveld/nattestid! Politiet mister som regel interressen da samtlige i bilen er cool as ice, dog noe som kan være lettere sagt enn gjort.
Vis hele sitatet...
Er fra drammen selv faktisk.
Politiet her er noen racere på å stoppe opp folk og snakke med de, har hvertfall jeg merket. Og særlig hvis de kjenner deg igjen/blitt tatt før.
Hvir man har røyket og støter på politiet, så er det veldig vanskelig å oppføre seg normalt. Med mindre man har drukket litt ved siden av
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av fth Vis innlegg
Er fra drammen selv faktisk.
Politiet her er noen racere på å stoppe opp folk og snakke med de, har hvertfall jeg merket. Og særlig hvis de kjenner deg igjen/blitt tatt før.
Hvir man har røyket og støter på politiet, så er det veldig vanskelig å oppføre seg normalt. Med mindre man har drukket litt ved siden av
Vis hele sitatet...
I fjor vinter stakk jeg og en kompis ut for å ta noen spontane pils etter kino, vi endte opp med å bli til stengetid for å legge på hjemturen småfulle. Men på torget ble jeg ståendes å prate med en afrikaner fra oslo, en av våre kjære landsmenn som nærer seg på salg av under middels bra marihuana. Jeg endte i allefall opp med å kjøpe en 5'er, var jo i ekstase for å se en gatedealer i min egen hjemby! Da jeg stakk hjemover mot Åssiden gikk jeg langs elva, var i godt humør og ville egentlig slå av en prat med alle jeg møtte, men gatene var jo helt tomme! Ca 20-30 meter bak meg så jeg en kar som kom gåendes bak meg med bikkje, jeg stoppet opp for å klappe bikkja og veksle noen ord, men da de nærmet seg innså jeg at det var onkel blå MED bikkje! Jeg tenkte bare:"Fuck! Vær klin ærlig nå, ta en natt på glattcella og betal bota.. Nå er det over uansett, gjør det enklest mulig for deg selv". Politiet spurte hvor jeg hadde vært og hvor jeg var på vei, mens bikkja stod og sniffa på meg hele tiden, om det markerte er jeg usikker på, men det stod å lukta på meg under hele samtalen. Så fort han hadde spurt om hva jeg hadde i lommer osv, hadde jeg tenkt til å være ærlig.. Men det spørsmålet kom aldri! Han sa bare:"Men det er ikke deg vi er ute etter!" Så snudde han å gikk, det var en helt syk opplevelse, en bønne har sjeldent smakt så godt!
Sitat av subscribe Vis innlegg
I fjor vinter stakk jeg og en kompis ut for å ta noen spontane pils etter kino, vi endte opp med å bli til stengetid for å legge på hjemturen småfulle. Men på torget ble jeg ståendes å prate med en afrikaner fra oslo, en av våre kjære landsmenn som nærer seg på salg av under middels bra marihuana. Jeg endte i allefall opp med å kjøpe en 5'er, var jo i ekstase for å se en gatedealer i min egen hjemby! Da jeg stakk hjemover mot Åssiden gikk jeg langs elva, var i godt humør og ville egentlig slå av en prat med alle jeg møtte, men gatene var jo helt tomme! Ca 20-30 meter bak meg så jeg en kar som kom gåendes bak meg med bikkje, jeg stoppet opp for å klappe bikkja og veksle noen ord, men da de nærmet seg innså jeg at det var onkel blå MED bikkje! Jeg tenkte bare:"Fuck! Vær klin ærlig nå, ta en natt på glattcella og betal bota.. Nå er det over uansett, gjør det enklest mulig for deg selv". Politiet spurte hvor jeg hadde vært og hvor jeg var på vei, mens bikkja stod og sniffa på meg hele tiden, om det markerte er jeg usikker på, men det stod å lukta på meg under hele samtalen. Så fort han hadde spurt om hva jeg hadde i lommer osv, hadde jeg tenkt til å være ærlig.. Men det spørsmålet kom aldri! Han sa bare:"Men det er ikke deg vi er ute etter!" Så snudde han å gikk, det var en helt syk opplevelse, en bønne har sjeldent smakt så godt!
Vis hele sitatet...
Haha, har opplevet noe av det samme selv. Har tenkt i lange perioder etter på, om de bikkjene kun markerer hvis de har blitt bedt om å sniffe ut stoffer. Eller om de har forskjellige hunder, til forskjelllige stoffer.
Bor på Åssiden, og det er mye politi som kjører rundt her, har blitt stoppen 5-6 ganger på natten når jeg går nedover betzy alene eller med kompiser. Dette har utviklet seg til et lite "problem" for meg, for hver gang en bil kjører bak meg i lav fart, tror jeg automatisk at det er politi med en gang, og blir stressa :P
Festlig historie, men om man blir busta for å røyke HJEMME hos seg selv... da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort...
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av fth Vis innlegg
Haha, har opplevet noe av det samme selv. Har tenkt i lange perioder etter på, om de bikkjene kun markerer hvis de har blitt bedt om å sniffe ut stoffer. Eller om de har forskjellige hunder, til forskjelllige stoffer.
Bor på Åssiden, og det er mye politi som kjører rundt her, har blitt stoppen 5-6 ganger på natten når jeg går nedover betzy alene eller med kompiser. Dette har utviklet seg til et lite "problem" for meg, for hver gang en bil kjører bak meg i lav fart, tror jeg automatisk at det er politi med en gang, og blir stressa :P
Vis hele sitatet...
Akkurat det ble stående som et spørsmål hos meg og, hva slags bikkje som stod å sniffet på meg. Sniffet den etter frykt? Sterkere stoffer? Det jeg konkluderte med er at det var en slags sporhund!
Hunder lukter godt, men den 5'ern du kjøpte var vel pakka inn? Kanskje den ikke fikk tid til å lukte skikkelig etter og rett og slett gikk glipp av den ..

Artig lesning btw!

Har vært i 2 sammenkomster med onkel, heldigvis aldri blitt tatt for noe.
Sist endret av Taurean; 8. juni 2012 kl. 17:25.
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hunder lukter godt, men den 5'ern du kjøpte var vel pakka inn? Kanskje den ikke fikk tid til å lukte skikkelig etter og rett og slett gikk glipp av den ..

Artig lesning btw!

Har vært i 2 sammenkomster med onkel, heldigvis aldri blitt tatt for noe.
Vis hele sitatet...
Ikke noe bedre pakket inn enn i en slik liten zip-pose med marihuana-design. Etter min mening ville selv snuten klart å kjenne lukten om han tok et like tett og godt sniff som bikkja han hadde med!

Alltid ubehagelig å møte på politiet, spesiellt da man lever litt etter egne regler slik som jeg. Går det ikke utover noen andre, så gjør jeg det! Enkelt og greit.
Det var jo rart. Kanskje hunden bare var der for beskyttelse og "autoritet" .. hvem vet, polisen har mange rare metoder.

Bra holdning du har. Går det ikke negativt utover andre, er man faktisk fri til å gjøre hva man vil .. den liker jeg.
Hehe, måtte humre her jeg satt da jeg leste historien din. Skal ikke lenger en stakkars krok få kunne nyte djevelgresset sitt i fred uten å oppleve den slags forferdelse og grusomheter?! Temmelig absurd å tenke på at to karer bare kan ta på seg en såkalt uniform og dukke opp i ditt eget hjem mens de med god samvittighet kontrollerer kroppen din for å finne en grunn til å begå bestraffelse og annen ondskap. Ja det kunne jo nesten høres ut som om vi lever i et vannvittig kontrollsamfunn på ville veier langt inni en eller annen dyster fremtid. Men bare nesten selvsagt, høhø. Nei, inntil videre er det best vi passer på hverandre!
Reeev
subscribe's Avatar
Trådstarter
Polisen har rare metoder indeed, men bikkjer er og forblir jævlig skumle..

Den siste var veldig satt på spissen da, bryter ikke regler der konsekvensene er større en selve gleden ved å bryte de! Men det såkalte demokratiet tilsier jo at jeg skal få være med å bestemme, hittill har det vært gratinert bullshit dersom man ser bortifra de frihetene jeg tar meg. Hvis jeg hadde fått vært med på å bestemme regler, ville jeg kanskje tatt de mer seriøst! Det å bare bli født inn i en verden hvor en må følge en masse regler som i utgangspunktet er satt for egen beskyttelse, det gjør meg jævlig deprimert. Regler er viktig, for all del! Men jeg stiller spørsmål ved en del av de, spørsmål som besvares med:"Slik er det bare". Det trenger ikke bare være sånn.. Er drittlei at staten setter grenser for hvert enkelt individ, hindrer dem fra å ta egne valg gjennom overstrengt lovverk. Jeg er IKKE anarkist! Jeg bare mener at hvis vi skal leve "sammen" i dette landet, bør vi også styre det sammen.

Sitat av KreaDep Vis innlegg
Hehe, måtte humre her jeg satt da jeg leste historien din. Skal ikke lenger en stakkars krok få kunne nyte djevelgresset sitt i fred uten å oppleve den slags forferdelse og grusomheter?! Temmelig absurd å tenke på at to karer bare kan ta på seg en såkalt uniform og dukke opp i ditt eget hjem mens de med god samvittighet kontrollerer kroppen din for å finne en grunn til å begå bestraffelse og annen ondskap. Ja det kunne jo nesten høres ut som om vi lever i et vannvittig kontrollsamfunn på ville veier langt inni en eller annen dyster fremtid. Men bare nesten selvsagt, høhø. Nei, inntil videre er det best vi passer på hverandre!
Vis hele sitatet...
Synd den kom mens jeg skrev det siste innlegget mitt, for vi er inne på samme greia! Er ikke det jævlig fucka å tenke på ja? At mennesker har autoritet til å låse deg inne å frarøve deg friheten for et valg du har tatt som UTELUKKENDE potensielt kan gå utover kun deg?