Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 927
Hei. Noen som kan fortelle meg hvordan man installerer Hypervm på centos? det står at at det er bare xen den støtter. jeg har centos på wmware.

Noen som kan hjelpe?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
du skal Installere en hypervisor en hypervisor gjest? hvorfor?
Trådstarter
15 0
Jeg bare lurer hvordan man skal installere det, driver bare å prøver meg fram på ting. Jeg skal gå nettverk og server admin til høsten så vil prøve meg litt fram til skolen begynner. jeg tenker på ett kontroll panel for VPS. hvor man kan starte/stoppe/restarte vps, backup, kloning osv
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nå trodde jeg faktisk HyperVM var en hypervisor, men det er jo en frontend for provisjonering og administrasjon av VPSer.

Å lære deg en slik vil ikke nødvendigvis være fordelaktig, hvis du ikke skal jobbe på et webhus en gang i framtiden som faktisk bruker den gitte softwaren.
Trådstarter
15 0
Jo jeg vil jobbe i ett webhus en gang. derfor jeg ønsker å lære meg forskjellige ting
Du kan jo lese litt her?

http://lxcenter.org/software/hypervm...m-installation

Når du kommer til at du skal kjøre kommandoen under, så velger du hvilken type virtualiseringsstøtte du ønsker. Du trenger ikke velge xen, men du kan velge openvz.

# $ sh ./hypervm-install-master.sh --virtualization-type=xen/openvz/NONE

kommandoen du skal kjøre blir da: ./hypervm-install-master.sh --virtualization-type=openvz

Håper det var litt hjelp på veien. Har kjørt hypervm i mange år, men sluttet å bruke det da utvikleren/eieren døde og softwaren ikke lenger var kommersielt supportert.
oki. bruker du solusvm??. det har jeg begynnt å bruke. Men vet du kanskje hvordan man legger inn IP adresser. jeg prøver å opprett VPS men den sier ( no ip adresses available) hva kan jeg gjøre. trenger jeg eksterne ip`er eller interne?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvis du er ute etter å lære om virtualiseringsløsningene så lønner det seg ikke å bruke et frontend slik som dette. Ihvertfall ikke hvis du er ute etter å jobbe med det, ettersom du da kun vil sitte med kunnskap om den ene frontenden. De fleste større leverandører har uansett laget sine egne frontend-løsninger.

Hvis du heller jobber rett mot CLI så begynner du å nærme deg den kunnskapen som et eventuellt webhus(et?!) ville trenge.
Sist endret av nso; 30. mai 2012 kl. 22:23.