Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 1110
Jeg har tatt noen bestillinger over internett. Men liker privatliv. Så har noen noe tips om dette uten å nevne hus nummer?

Har sett på flere nettsider.
Tatt noen bestillinger, men ikke noe har kommet fram. Nevnte kun bygd. Slik at det forhåpentligvis havner på henteplass rema eller noe for pick up.
Har bestilt på utenlandske sider så langt. Men ikke noe hell. Er vanskelig å utforske bevistheten sin her til lands virker det som. Noen tips?
I utgangspunktet en del vanskelig å få noe gjennom fra utlandet.
Trådstarter
7 0
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
I utgangspunktet en del vanskelig å få noe gjennom fra utlandet.
Vis hele sitatet...
Har prøvd legitime sider. Siden utenlandske myndigheter er mye mindre hårsår enn norge anngående dette. Har du hatt flaks med noe av de mer naturlige tingene som frø, eller blomster/bark?
Det finnes et norsk darknetmarked. Hvis du ikke bruker det kan du jo dra til Nederland, og så tilbake til Norge via Finland, Danmark, Sverige, helst en mindre by ... Gardemoen har oftere kontroller tror jeg.

Bare ikke gå gjennom kontrollen hvis du kommer med fly direkte fra Nederland, de bruker å være ekstra på vakt med folk derfra.
Sist endret av Hans Høyhet; 10. mars 2024 kl. 22:41.
Dette er i hvert fall ikke måten å gjøre det på. Så lenge du bestiller ulovlige varer burde du sørge for at avsender sender det "stealth" forkledd som noe annet og da må du på det svarte markedet og ikke en hvilken som helst utenlandsk nettbutikk som deklarer innholdet i pakken til tolletaten så det garantert blir stoppet. Du burde såklart også gjøre en bakgrunnssjekk av den du handler av uansett om det er på darkweb eller ikke ellers er sannsynligheten for at det aldri blir sendt større enn sannsynligheten for at den oppdages. Du må også tenke på hva du bestiller. Er det stort? Er det noe hunder kan kicke på? Til slutt er det jo håpløst å ikke forklare hvor pakken skal leveres og kaste penger rett i dass på den måten. Uansett om du bestiller til nærmeste pakkeboks eller rett hjem må de ha adressa hvis du vil at posten skal komme frem.
Sett opp en postkasse langt unna i et annet navn. Ser folk kommer unna med det gamle trikset enda.
Følger du Astro Man sitt råd så kommer du til å få snuten på døra di ikledd rustning og rambukk på null komma niks.

Ikke bestill fra utlandet og oppgi din ekte adresse. Ikke noe vei rundt det. "Tillit" er stikkordet.
Sist endret av putinerdritt123; 10. mars 2024 kl. 23:38.
Trådstarter
7 0
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Følger du Astro Man sitt råd så kommer du til å få snuten på døra di ikledd rustning og rambukk på null komma niks.

Ikke bestill fra utlandet og oppgi din ekte adresse. Ikke noe vei rundt det. "Tillit" er stikkordet.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan de finne meg hvis de har falkst navn og falsk addresse?
Hvordan skal du hente pakken da?
Trådstarter
7 0
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Hvordan skal du hente pakken da?
Vis hele sitatet...
På kvelden parkere en bil foran postkasse rekken, og ta ut pakka på kveldstid.

De sender vell ikke ut spanere som ligger i ei grøft i flere timer, og følger med ei postkasse i flere dager på strekk bare for å ta en person som kjøper til privat bruk?
Jeg har ingen anelse hvor langt politiet og staten er villig til å gå for å bøtlegge meg.
Men de har vell ei grense?
Prøv å fortell oss åssen det gikk ��
Sitat av Hermesflyr Vis innlegg
På kvelden parkere en bil foran postkasse rekken, og ta ut pakka på kveldstid.

De sender vell ikke ut spanere som ligger i ei grøft i flere timer, og følger med ei postkasse i flere dager på strekk bare for å ta en person som kjøper til privat bruk?
Jeg har ingen anelse hvor langt politiet og staten er villig til å gå for å bøtlegge meg.
Men de har vell ei grense?
Vis hele sitatet...
Vel det har vært noen saker som endte akkurat slik. Falsk postkasse, når kjøperne skulle hente og stod med hele underarmen i postkassen så hoppet politiet frem og det førte naturligvis til domfellelse.

Du klarer ikke lyge deg unna den. Dersom pakken kommer i din postkasse, så aner du jo ikke hvem som har bestilt den. Da kan du gå fri, om du har tatt forhåndsregler når du bestilte slik at de ikke bare kan sjekke kontoen din osv.
Sist endret av _abc_; 11. mars 2024 kl. 00:06.
Trådstarter
7 0
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel det har vært noen saker som endte akkurat slik. Falsk postkasse, når kjøperne skulle hente og stod med hele underarmen i postkassen så hoppet politiet frem og det førte naturligvis til domfellelse.

Du klarer ikke lyge deg unna den. Dersom pakken kommer i din postkasse, så aner du jo ikke hvem som har bestilt den. Da kan du gå fri, om du har tatt forhåndsregler når du bestilte slik at de ikke bare kan sjekke kontoen din osv.
Vis hele sitatet...
Så lenge jeg dekker meg digitalt, så kan de ikke ta meg om jeg bestiller til min egen postkasse?
Er det bare å nekte å kommentere hvis du blir tatt inn til avhør, så blir saken henlagt?

I så fall, så er dette den beste måten.
Sitat av Hermesflyr Vis innlegg
Så lenge jeg dekker meg digitalt, så kan de ikke ta meg om jeg bestiller til min egen postkasse?
Er det bare å nekte å kommentere hvis du blir tatt inn til avhør, så blir saken henlagt?

I så fall, så er dette den beste måten.
Vis hele sitatet...
Vel det kommer jo helt an på både hvordan politiet håndterer saken, det kan jo være at de får tillatelse til razzia dersom forsendelsen blir markert av feks narkohund. For det skjer jo nå og da.

Og det er jo uansett ikke slik at du bare nekter å forklare deg så henlegger de saken direkte. Du må nok svare på en haug spørsmål også vurderer nok både politi og jurist om de virker troverdig eller ei. Om du søker på forumet så ser du at endel har klart å unngå straff ved bestilling til egen postkasse.

Det betyr jo likevel ikke at du er garantert å gå fri. Men det er nok mindre risiko for å bli straffet om du bestiller til egen postkasse enn om du bestiller til falsk postkasse.

Et annet alternativ er jo at du heller støtter din lokale narkogjeng. Kjøper lokalt og betaler cash.
Sitat av Hermesflyr Vis innlegg
Så lenge jeg dekker meg digitalt, så kan de ikke ta meg om jeg bestiller til min egen postkasse?
Er det bare å nekte å kommentere hvis du blir tatt inn til avhør, så blir saken henlagt?

I så fall, så er dette den beste måten.
Vis hele sitatet...
Korrekt.

De kommer ikke til å bry seg om du bestiller til falsk postkasse visst det er sjeldent og kun små mengder som blir anmeldt. Jeg har i ca. 10 år benyttet falsk postkasse. Når en pakke er blitt stoppet så venter jeg minst 6 måneder før jeg bestiller til den postkassen igjen.

Heller ikke noe problem å få hentet ut pakke i falskt navn visst de hos posten ikke vet hva du heter fra før av. Såvidt jeg vet så er det uansett ikke noe posten bryr seg om. Når jeg sist hentet ut en pakke i falskt navn så spurte de meg hvilket navn pakken står på, jeg opplyste det falske navnet og fikk den utlevert. De spurte ikke om f.eks. Legitimasjon. Men tror heller ikke at de visste mitt ekte navn. Men det er stor sjanse for at de kunne visst at det ikke var meg, siden jeg bor på et lite tettsted med kun litt over 10.000 innbyggere.

Visst man kun har lov til å bestille i eget navn så hadde de ikke spurt hvilket navn pakken står på, men spurt hva jeg heter. Er også så vidt jeg vet lov å hente pakker for andre som ikke står i eget navn.

Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Følger du Astro Man sitt råd så kommer du til å få snuten på døra di ikledd rustning og rambukk på null komma niks.

Ikke bestill fra utlandet og oppgi din ekte adresse. Ikke noe vei rundt det. "Tillit" er stikkordet.
Vis hele sitatet...
Kun på svært små tettsteder der politiet har svært lite å gjøre og visst man bestiller store mengder som vil gi lange fengselsstraffer at dette vil skje. Tror virkelig ikke at de gidder å spane i flere hundre timer, kanskje lengre, for å kanskje se noen prøver å hente noe fra den postkassen.
Sist endret av einsteindragon; 11. mars 2024 kl. 00:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
7 0
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel det kommer jo helt an på både hvordan politiet håndterer saken, det kan jo være at de får tillatelse til razzia dersom forsendelsen blir markert av feks narkohund. For det skjer jo nå og da.

Og det er jo uansett ikke slik at du bare nekter å forklare deg så henlegger de saken direkte. Du må nok svare på en haug spørsmål også vurderer nok både politi og jurist om de virker troverdig eller ei. Om du søker på forumet så ser du at endel har klart å unngå straff ved bestilling til egen postkasse.

Det betyr jo likevel ikke at du er garantert å gå fri. Men det er nok mindre risiko for å bli straffet om du bestiller til egen postkasse enn om du bestiller til falsk postkasse.

Et annet alternativ er jo at du heller støtter din lokale narkogjeng. Kjøper lokalt og betaler cash.
Vis hele sitatet...

Hadde gjort sistnevnte, men har ingen anelse hvordan jeg skal finne en seriøs gruppe å kjøpe fra. Er nykter, drikker ikke, fester ikke. Så jeg havner ikke i slike morro miljøer . Driver kun med bevisthetsforandrendre stoffer for spirituelt bruk for å bli en bedre person.

Men skal se litt mer på forumet anngående de som har blitt tatt in til avhør. Muligens høre med advokat tjeneste og få vite hva politiet faktisk kan kreve av svar fra meg. Og hvor mye bevis de trenger for å domfelle meg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Vel det kommer jo helt an på både hvordan politiet håndterer saken, det kan jo være at de får tillatelse til razzia dersom forsendelsen blir markert av feks narkohund. For det skjer jo nå og da.

Og det er jo uansett ikke slik at du bare nekter å forklare deg så henlegger de saken direkte. Du må nok svare på en haug spørsmål også vurderer nok både politi og jurist om de virker troverdig eller ei. Om du søker på forumet så ser du at endel har klart å unngå straff ved bestilling til egen postkasse.

Det betyr jo likevel ikke at du er garantert å gå fri. Men det er nok mindre risiko for å bli straffet om du bestiller til egen postkasse enn om du bestiller til falsk postkasse.

Et annet alternativ er jo at du heller støtter din lokale narkogjeng. Kjøper lokalt og betaler cash.
Vis hele sitatet...
Har ingenting å si om politiet eller juristen tror deg, alt handler om tingretten tror deg. Og tviler på at de straffer deg visst det eneste beviset er at de ikke tror deg, skal mer til for å dømme noen. Så i såfall kan man anke til lagmannsretten.

De kan jo ikke ransake noen visst det er snakk om falskt navn til falsk adresse. Må først vite hvem som har bestilt.

De eneste spørsmålene man må svare på er hva man heter og slike andre obligatoriske spørsmål. Man må ikke svare på noen spørsmål som handler om lovbruddet.

Tror sjansen for å ikke få saken henlagt er mindre enn 1% visst du ikke er dum nok til å gi svar som kan tyde på at du er skyldig.
Beste er å si "ingen kommentar" når det kommer til alle spørsmål som handler om selve lovbruddet.

Sitat av Hermesflyr Vis innlegg
Men skal se litt mer på forumet anngående de som har blitt tatt in til avhør. Muligens høre med advokat tjeneste og få vite hva politiet faktisk kan kreve av svar fra meg. Og hvor mye bevis de trenger for å domfelle meg.
Vis hele sitatet...
For å få svar på dette kan du bare sende en email til politiet og høre med de.

At du spør de om slikt er ikke et tegn på lovbrudd som de kan bruke for å få en ransakningsordre fra retten. Så det er ikke sånn at du risikerer å se politiet ringe på døra neste dag visst du sender noen slike emailer.

Nå i disse dager skal det egentlig en god del til før politiet bryr seg. Tror de også har fått ordre om å ikke lenger bruke store ressurser pga. Veldig små lovbrudd slik som at du har små mengder med cannabis på deg eller bestilt veldig små mengder. Jeg har bare en gang fått politiet på døra, og det var etter at jeg hadde fått rundt 10 pakker stoppet i tollen som til sammen utgjorde flere hundre valium tabletter over en periode på ca. 6 måneder. Etter hvert som jeg fortsatte å få ting stoppet i tollen så sluttet de også å bry seg. Jeg begynte å skjule sporene mine i større grad og det verst tenkelige som skjedde når jeg fikk noe stoppet var at de ringte meg og ba meg komme ned til politistasjonen for avhør. Men aldri fikk de noe ut av meg i disse avhørene, bortsett fra første gang da de fikk en tilsåtelsesdom. Det eneste de faktisk fant i ransakelsen de gjorde første gang var litt under 10 rivotril tabletter. Så var litt morsomt fra min side. Jeg var også alltid avslappet i avhørene, fordi i mitt hode er politiet bare andre mennesker. De er ikke roboter som kan se om du lyver bare ved å analysere pulsen din og slikt.
Sist endret av einsteindragon; 11. mars 2024 kl. 00:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres unødvendig slitsomt ut å sitte og si "ingen kommentar" til en haug med spørsmål når du bare kan si at du ønsker å benytte deg av din rett til å ikke si noe og avslutte avhøret på sekundet. For å avkrefte en del påstander rundt å hente pakker som ikke er i ditt navn, så kreves vanligvis ID. Om man henter for noen andre trenger man en fullmakt
Sist endret av knert1; 11. mars 2024 kl. 00:48.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Høres unødvendig slitsomt ut å sitte og si "ingen kommentar" til en haug med spørsmål når du bare kan si at du ønsker å benytte deg av din rett til å ikke si noe og avsluttet avhøret på sekundet. For å avkrefte en del påstander rundt å hente pakker som ikke er i ditt navn, så kreves vanligvis ID. Om man henter for noen andre trenger man en fullmakt.
Vis hele sitatet...
Er nok mest slitsomt for politiet som har brukt mye tid på å få deg ned dit. "Ingen kommentar" er i utgangspunktet det samme som å si "jeg ønsker å benytte meg av retten til å ikke si noe".

De fortsetter gjerne å spørre selv om du ikke svarer, det er min erfaring.
I mitt tilfelle så ble de litt småirritert og husket på å si, før jeg fikk gå, "vi kommer til å følge ekstra nøye med deg i fremtiden".

Det der er postnord, ikke posten. En vanlig pakke som er sendt som brev fra utlandet tror jeg ikke at jeg noen sinne har måtte vist ID for å hente ut. Ikke når man har hentelappen eller hentekoden.
Når man bestiller fra utlandet til falskt navn så får man hentelappe, det fikk iallefall jeg.

Og når man har bestilt til falskt navn og adresse så henter man jo ikke andre sine pakker. Det er jo fortsatt til deg selv selv om det er bestilt til falskt navn. Og spør de om legitmasjon så kan man jo si at man har bestilt i falskt navn, tviler på at de ringer politiet for det. Det er så vidt meg bekjent ikke noe krav til at posten skal gjøre det, på samme måte som at det ikke er krav om at posten skal åpne pakken og sjekke når de mistenker at det er dop i pakken.
At det sendes over 10.000 brev og pakker hvert år med dop i vet posten allerede. Men mener å huske at posten selv har sagt til pressen at deres eneste ansvar er å levere pakken. Bortsett fra visst det ulovlige innholdet faller ut. Da er de nok pliktig til å ringe politiet, men bortsett fra det så tror jeg ikke at de har noe spesielt ansvar.

De eneste gangene jeg har hørt om at posten har truet med å ringe politiet eller faktisk har gjort det så har det ikke vært fordi de er pliktet til det. Men fordi personen i kassen personlig mistenker det og ønsker at personen skal bli redd eller straffet. Tror aldri at det har ført til at politiet gidder å komme til butikken. Ikke av de eksemplene jeg har hørt om.
Sist endret av einsteindragon; 11. mars 2024 kl. 01:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Er nok mest slitsomt for politiet som har brukt mye tid på å få deg ned dit. "Ingen kommentar" er i utgangspunktet det samme som å si "jeg ønsker å benytte meg av retten til å ikke si noe".

De fortsetter gjerne å spørre selv om du ikke svarer, det er min erfaring.
I mitt tilfelle så ble de litt småirritert og husket på å si, før jeg fikk gå, "vi kommer til å følge ekstra nøye med deg i fremtiden".

Det der er postnord, ikke posten. En vanlig pakke som er sendt som brev fra utlandet tror jeg ikke at jeg noen sinne har måtte vist ID for å hente ut. Ikke når man har hentelappen eller hentekoden.
Når man bestiller fra utlandet til falskt navn så får man hentelappe, det fikk iallefall jeg.

Og når man har bestilt til falskt navn og adresse så henter man jo ikke andre sine pakker. Det er jo fortsatt til deg selv selv om det er bestilt til falskt navn. Og spør de om legitmasjon så kan man jo si at man har bestilt i falskt navn, tviler på at de ringer politiet for det. Det er så vidt meg bekjent ikke noe krav til at posten skal gjøre det, på samme måte som at det ikke er krav om at posten skal åpne pakken og sjekke når de mistenker at det er dop i pakken.
At det sendes over 10.000 brev og pakker hvert år med dop i vet posten allerede. Men mener å huske at posten selv har sagt til pressen at deres eneste ansvar er å levere pakken. Bortsett fra visst det ulovlige innholdet faller ut. Da er de nok pliktig til å ringe politiet, men bortsett fra det så tror jeg ikke at de har noe spesielt ansvar.

De eneste gangene jeg har hørt om at posten har truet med å ringe politiet eller faktisk har gjort det så har det ikke vært fordi de er pliktet til det. Men fordi personen i kassen personlig mistenker det og ønsker at personen skal bli redd eller straffet. Tror aldri at det har ført til at politiet gidder å komme til butikken. Ikke av de eksemplene jeg har hørt om.
Vis hele sitatet...
Høres mest slitsomt ut for deg for å være ærlig. Du sier det en gang, spør de mer sier du bare at du allerede har svart. Du kan lett parkere de hardere og fortere enn å la de stille deg spørsmål i evigheten og forbi.

Det spørs helt hva slags sending det er ja. Har bare gått for ting som kommer rett i postkassa når det gjelder ulovligheter. Har blitt spurt om ID I tillegg til hentekode alle andre ganger for henting av pakker. Når det gjelder at du tror du bare kan si til posten at du bestilte pakken i et falskt navn også leverer de pakken uten videre så skal du få lov å tro det.
Sist endret av knert1; 11. mars 2024 kl. 01:10.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Høres mest slitsomt ut for deg for å være ærlig. Du sier det en gang, spør de mer sier du bare at du allerede har svart. Du kan lett parkere de hardere og fortere enn å la de stille deg spørsmål i evigheten og forbi.

Det spørs helt hva slags sending det er ja. Har bare gått for ting som kommer rett i postkassa når det gjelder ulovligheter. Har blitt spurt om ID I tillegg til hentekode alle andre ganger for henting av pakker. Når det gjelder at du tror du bare kan si til posten at du bestilte pakken i et falskt navn også leverer de pakken uten videre så skal du få lov å tro det.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det.

Nå etter at alt fra utlandet er tollpliktig, bortsett fra det sendt som gave, så må man dessverre hente alt hos post i butikk.

Det jeg vet er at jeg har bestilt vanlig brevpakke i falskt navn en gang som skulle leveres i postkassen. Var bestilt til min adresse, men med falskt navn. Og da personen som skulle levere spurte om det var jeg som hadde bestilt i falskt navn og jeg sa "ja", så fikk jeg pakken uten noe trøbbel utover det.

De kan nok sjekke om navnet på den adressen er registrert hos posten. Når de ser at den ikke er det og alt tyder på at den er falsk så burde det ikke være noe problem å utlevere. Så lenge man har hentekoden eller hentelappen.
Sist endret av einsteindragon; 11. mars 2024 kl. 01:18.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg synes ikke det.

Nå etter at alt fra utlandet er tollpliktig, bortsett fra det sendt som gave, så må man dessverre hente alt hos post i butikk.

Det jeg vet er at jeg har bestilt vanlig brevpakke i falskt navn en gang som skulle leveres i postkassen. Var bestilt til min adresse, men med falskt navn. Og da personen som skulle levere spurte om det var jeg som hadde bestilt i falskt navn og jeg sa "ja", så fikk jeg pakken uten noe trøbbel utover det.

De kan nok sjekke om navnet på den adressen er registrert hos posten. Når de ser at den ikke er det og alt tyder på at den er falsk så burde det ikke være noe problem å utlevere. Så lenge man har hentekoden eller hentelappen.
Vis hele sitatet...
Nei du foretrekker kanskje å sitte å si "ingen kommentar" 100 ganger fordi politiavhør er så spennende mens de kan skrive timer og faktisk få betalt for det.

Tollpapirer må fylles ut for alle typer sendinger til utlandet, unntatt for postkort og vanlige brev (dokumenter). Jeg fikk som sagt et helt vanlig brev fra utlandet og hadde derfor ikke måttet fylle ut tollpapirer i dag heller.

Du skriver at det skulle levers en pakke i din postkasse også ble du kontaktet og spurt om du hadde bestilt i falskt navn, også var alt helt ok, høres jo sånn passe spesielt ut eller? Alt dette styret med å fremstå som tidenes mest shady person når hvem som helst kan bestille i ditt navn og det ikke beviser en drit uansett.
Sist endret av knert1; 11. mars 2024 kl. 01:43.
Har ingenting å si om politiet eller juristen tror deg, alt handler om tingretten tror deg
Vis hele sitatet...
Nei du tar feil, dersom juristen tenker at dette vil de slite med i retten så blir ofte saken henlagt, og kommer aldri til tingretten.

De kan jo ikke ransake noen visst det er snakk om falskt navn til falsk adresse. Må først vite hvem som har bestilt.
Vis hele sitatet...
Om det ikke kom klart nok frem så var det med razzia noe som kan skje dersom han bestiller til egen postkasse. Og da vil jo evt. funn i heimen komme i tillegg til det som var i postkassen.
Sist endret av _abc_; 11. mars 2024 kl. 01:55.
Så jeg hadde svart på feil ting, poenget var egentlig at alt må ikke hentes på post i butikk. Post
kan hentes i postkassa så lenge leveringen ikke er for stor eller har en verdi på over 500kr ved hjelp av en digitalisert tollbetalingsløsning
Hvis du mottar et "postkort" eller en "brosjyre" fra utlandet vil det være gode muligheter for å slippe å gå på postkontoret eller post i butikk slik du hevder.
Sist endret av knert1; 11. mars 2024 kl. 02:20.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Du skriver at det skulle levers en pakke i din postkasse også ble du kontaktet og spurt om du hadde bestilt i falskt navn, også var alt helt ok, høres jo sånn passe spesielt ut eller? Alt dette styret med å fremstå som tidenes mest shady person når hvem som helst kan bestille i ditt navn og det ikke beviser en drit uansett.
Vis hele sitatet...
Jeg hentet posten samtidig som postmannen var her og det var da han spurte om det var jeg som hadde benyttet det navnet. Jeg sa ja, for det var adressert til min adresse. Jeg syntes ikke det var noe spesielt ved det.
Sist endret av einsteindragon; 11. mars 2024 kl. 02:35.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Jeg hentet posten samtidig som postmannen var her og det var da han spurte om det var jeg som hadde benyttet det navnet. Jeg sa ja, for det var adressert til min adresse. Jeg syntes ikke det var noe spesielt ved det.
Vis hele sitatet...
Syntes bare historien din virker mer og mer spesiell jo flere detaljer du kommer med. Postvesenet har som hovedregel at de ikke legger post i umerket postkasse eller postkasse med helt andre navn. Dette bryderiet ditt har ingen ting å si fordi hvem som helst kan bestille noe i ditt navn. Hele seansen blir derfor totalt meningsløs og ikke et godt forslag med mindre formålet er at posten returneres til avsender.

Om du ikke syntes det er noe spesielt ved det, ok. Du syntes mye rart om hvor mye tid man skal kaste bort på politistasjonen under et avhør og at det er umulig å få brev fra utlandet i postkassen fordi all post fra utlandet må fortolles. Kommer ikke til å bruke mere tid på å gjenta meg og diskutere det nå som jeg allerede har tilbakevist alle påstandene dine og forklart hvorfor det hele virker både meningsløst, rart og unødvendig slitsomt.
Sist endret av knert1; 11. mars 2024 kl. 03:58.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Syntes bare historien din virker mer og mer spesiell jo flere detaljer du kommer med. Postvesenet har som hovedregel at de ikke legger post i umerket postkasse eller postkasse med helt andre navn. Dette bryderiet ditt har ingen ting å si fordi hvem som helst kan bestille noe i ditt navn. Hele seansen blir derfor totalt meningsløs og ikke et godt forslag med mindre formålet er at posten returneres til avsender.

Om du ikke syntes det er noe spesielt ved det, ok. Du syntes mye rart om hvor mye tid man skal kaste bort på politistasjonen under et avhør og at det er umulig å få brev fra utlandet i postkassen fordi all post fra utlandet må fortolles. Kommer ikke til å bruke mere tid på å gjenta meg og diskutere det nå som jeg allerede har tilbakevist alle påstandene dine og forklart hvorfor det hele virker både meningsløst, rart og unødvendig slitsomt.
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet delte jeg ganske enkelt min erfaring mtp. Å få levert post som er sendt til falskt navn.

Dette med at alt nå blir fortollet handler om det som via lov skjedde fra 1. Januar 2024. Nemlig at all post uansett verdi skal fortolles. Det kan man også merke ved at all post fra utlandet nå tar ca. Dobbelt så lang tid på å nå mottaker.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
I dette tilfellet delte jeg ganske enkelt min erfaring mtp. Å få levert post som er sendt til falskt navn.

Dette med at alt nå blir fortollet handler om det som via lov skjedde fra 1. Januar 2024. Nemlig at all post uansett verdi skal fortolles. Det kan man også merke ved at all post fra utlandet nå tar ca. Dobbelt så lang tid på å nå mottaker.
Vis hele sitatet...
Din erfaring med å gjøre noe som er totalt meningsløst. Har allerede forklart hvorfor.

Det kan fortolles OG leveres i postkassa. Grunnen til at du i det hele tatt dro det opp var at du mente all post måtte hentes på postkontor fordi det måtte fortolles og nå snakker du plutselig om tempoet det leveres i i steden for. Det er grunnen til at jeg gir opp videre diskusjon.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Din erfaring med å gjøre noe som er totalt meningsløst. Har allerede forklart hvorfor.

Det kan fortolles OG leveres i postkassa. Grunnen til at du i det hele tatt dro det opp var at du mente all post måtte hentes på postkontor fordi det måtte fortolles og nå snakker du plutselig om tempoet det leveres i i steden for. Det er grunnen til at jeg gir opp videre diskusjon.
Vis hele sitatet...
Pakken jeg måtte hente er svært tynn og liten, har god plass i postkassen. Først i år da alt måtte fortolles at jeg måtte begynne å hente den i post i butikk. Den var også sendt som gave, så det var ingenting å fortolle.

I mine øyne tyder dette på at alt fra utlandet må hentes hos posten i butikk fra nå av. Det gjelder selvfølgelig ikke små, tynne kort og slikt som åpenbart ikke inneholder noe som må fortolles.

Tok opp tempoet fordi den lange leveringstiden er med på å bekrefte at all post nå må fortolles.
Sist endret av einsteindragon; 11. mars 2024 kl. 05:21.