Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1073
Hei! Jeg har lett litt rundt, men finner ikke det jeg vil ha hverken på clasohlson eller andre steder. Det jeg er ute etter er en switch som i den ene enden har minimum 2 stk 3,5mm (mini jack) hann-plugger, og i andre enden har 1 stk 3,5mm hunn-plugg. I midten er det altså en switch som veksler mellom de to hann-pluggene. Dette skal brukes til å veksle mellom feks laptop og ipod til det samme høyttalersettet.

Som sagt har jeg lett litt, men de løsningene jeg finner på feks clasohlson har kun en mini jack inngang, og er derfor ikke tilstrekkelig. Jeg vet at jeg kan kjøpe en rca-switch, men da må jeg ha haugevis med overganger, og det blir litt for jalla.

Er det noen som vet hvor jeg kan finne en slik switch?
Noe slikt kan du vel lage selv? Man trenger så mye elektroskills for å lage en slik duppeditt, gjør man?
Sitat av Marjo
Noe slikt kan du vel lage selv? Man trenger så mye elektroskills for å lage en slik duppeditt, gjør man?
Vis hele sitatet...
Nei det er heilt sant.. Blir nok ikkje noko skjønnhet utseende messig vist man er nybegynner. Men vil nok gjere jobben. Bestill ein ELFA katalog. Dei trur eg har komponenter som trengs.

Ta ein tur innom www.elfa.se å sjå om du finner noko. Er redd for at dei kun ha HO kontakter der. Men du kan jo pensjonere noken gamle headset
Sist endret av grever; 31. januar 2007 kl. 13:59.
Eller kjøp deg en stereoforsterker med litt kanaler og to passive høyttalere. 2x phono til 1x mini jack er fantastisk.
Er du heldig får du med en fancy fjernkontroll som kan gjøre mye mer enn en switch kan gjøre. Nå er ikke jeg veldig teknisk, og har tenkt over problemet, men kan ikke komme på en løsning.

Merkelig at 2x hunn til 1x hann skal være så vanskelig å oppdrive, burde vært like mye i bruk som motparten...
Sitat av tull
Eller kjøp deg en stereoforsterker med litt kanaler og to passive høyttalere. 2x phono til 1x mini jack er fantastisk.
Er du heldig får du med en fancy fjernkontroll som kan gjøre mye mer enn en switch kan gjøre. Nå er ikke jeg veldig teknisk, og har tenkt over problemet, men kan ikke komme på en løsning.

Merkelig at 2x hunn til 1x hann skal være så vanskelig å oppdrive, burde vært like mye i bruk som motparten...
Vis hele sitatet...
Det er og eit alternativ veit eg hadde ein HO, HO/HAN minijack splitter. Må ut med 2 stk. sterio minijack kabler. Men dei er vel ikkje dei dyreste i innkjøp.
Kjøp deg en liten mixer, da har du mye flere muligheter.
kjøp deg en sånn 1 til 2 mini jack. Sånn liten som man for eks. plugger i mp3 spiller og så har man 2 utanger.

Så tar du den 1 til 2 og setter i media hub'en du kjøper på clas ohlson men då kan du ikke veksle mellom dem kom jeg på no... faen.