Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  139 104708
sykt bra guide, fikk meg litt på kanten til å prøve noe x)

Hvilke stoffer vil dere si man får "best trip" av, som samtidlig er minst "farlig" for en førstegangsprøver?
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Svært individuelt Infected Shroom. Det finnes vel ikke noe stoff som er "best" når det gjelder psykedelika, men jeg skal jo innrømme at det er visse substanser som er av større interesse for meg og andre. Noen liker LSD best, noen liker sopp best, men dette hindrer deg ikke i å få like gode tripper (eller bedre for den sags skyld) på andre stoffer. Det som er med psykedelika er at ingen tripp er like den andre, så det varierer hele tiden =)
ah, very nice! :- D

Men med tanke på nedtur/fare for avhengihet og slikt?

LSD syns jeg bare virker litt skremende, hører stadig at syre ikke er noe man bør ha i seg.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Sitat av Infected_Shroom Vis innlegg
ah, very nice! :- D

Men med tanke på nedtur/fare for avhengihet og slikt?

LSD syns jeg bare virker litt skremende, hører stadig at syre ikke er noe man bør ha i seg.
Vis hele sitatet...
Noen kjipe nedturer er sjeldent når det gjelder psykedelika, så det er ikke noe å tenke på. Det er da trippen skal integreres og du skal bearbeide og mimre over alle de timene du har dykket i psychocosmos.

Verken fysisk eller psykisk avhengighet forekommer i noen særlig grad av psykedelika. Det er klart du kan føle for å gjøre det igjen en gang, men du har hatt en så massiv opplevelse så det første du gjør er neppe å ta enda en tripp. For mitt vedkommende går det som regel flere måneder før jeg gjentar et eventyr, for andre reiser de kanskje bare et par-tre ganger i året eller mindre. Andre crazy psykonauter turer langt oftere enn dette, men det får være deres sak =)

LSD er ikke noe verre enn noe annet psykedelika, men folk forbinder som regel noe negativt med det da det er svært mange skremselshistorier forbindet med den stakkars substansen. For ikke å snakke om den klassiske "syre etser bort hue ditt!". Dette er bare mangel på kunnskap og riktig informasjon. Jeg antar at det meste du har hørt er bullshit. LSD er ikke fysisk skadelig innenfor moderate mengder og er du et oppegående og mentalt friskt individ er det lite å bekymre seg for så lenge man bruker det vettugt.
Sist endret av Sky; 23. april 2009 kl. 16:42.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Heyy , Jeg har ikke noe stor erfaring med psykedelika. Det av psykedelika jeg har erfaring med er knips,MDMA og har også trippet på 2cb. Men har aldri vært borti noe som salvia, sopp eller LSD, men jeg har i lang tid lest om dette og har venner som har vært borti det før, har snakket mye med de om det også og hørt litt med de.

Tingen er at jeg skal kanskje trippe til helgen eller en av de kommene dagene, skal gjøre det med en av de beste venna mine vi er på samme alder og har fått de fleste og nesten alle erfaringene våre og har gjort det meste sammen.

Og jeg lurte på om hva som er lurt å ta med tanke på at dette skal være en førstegangs tripp. Jeg har hørt sopp ikke skal være så værst, det var det kompisen min testa. Men stemmer det at det egentlig ikke er så serlig relevant akkuratt hva du tar, men mere omstendighetene, humøret, vibbene og din egen sinnstilstand ? For jeg tenkte meg og ta sopp eller salvia ( Det som er tilgjengelig for tiden ) og skal begyne med lave doser og gå forsiktig oppover.

Har også hørt mye historier om folk som bæder og aldri lander fra trippen igjen og folk som har blitt lagt inn osv. Vil det være stor sjangs for at dette vil skje om jeg gjør dette forsiktig med bra setting osv. eller er dette med aldri å lande bare noe bullshit. det er det eneste som noier meg litt ut på dette her. noen svar hadde vært fint ?
Sitat av MrXtc Vis innlegg
For jeg tenkte meg og ta sopp eller salvia ( Det som er tilgjengelig for tiden ) og skal begyne med lave doser og gå forsiktig oppover.
Vis hele sitatet...
Salvia er ganske forskjellig fra andre psykelika som LSD, sopp, Mescalin osv. Jeg tror du får mere ut av sopp - enn en kort salvia-tur som kan ende opp med å bare føles strange.

Anbefaler deg å lese første innlegg i denne lenken når det gjelder gode tips til å trippe. ellers anbefaler jeg deg å sjekke ut

http://www.pluto.no/doogie/GA/blekka/ga155/lsd/lsd.html . Her omtales riktignok LSD og det er ikke helt det samme som sopp - men artikkelen gir gode råd og tips for førstegangstrippere (uavhengig av hva slags psykedelika man velger.

Kort og godt så er nøkkelordene: set og setting. Det er viktig å ha respekt for psykelika. Og om du skulle være i tvil - so er ikke psykelika noe "party-dop".

Håper du får en meningsfyll opplevelse
Ok , ja jeg vet at psykedelika ikke er et party dop..

Blir nok sopp for det er det han jeg skal trippe med har best erfaring med også

Tusen takk for nyttige råd og tips
Sist endret av MrXtc; 23. juni 2009 kl. 23:33.
Vil bare starte med å si at denne tråden har vært veldig informativ og at jeg har fått svar på mange spørsmål som jeg har lurt på. Som den eneste i min sosiale krets som viser åpen interresse for psykedeliske stoffer så har jeg måtte ta eget initiativ til å introdusere meg selv for den psykedeliske verden og jeg er sikker på at hva som har blitt fortalt her har spart meg mye tid og personlige opplevelser virker ofte mer troverdig enn rent vitenskapelig informative internett sider og en generell skepsis ovenfor kilder som er basert på propaganda og skrekkhistorier.

men til noen spørsmål jeg fortsatt har:

Jeg la merke til at det ikke er skrevet noe om aggressive reaksjoner på psykedeliske stoffer, etter en lengre tid med regelmessig psykoterapi så har jeg ihvertfall fått etablert at jeg har problemer med både apati og dormant aggresjon.

Et annet problem innenfor det er at de beste vennene mine tilhører den typiske aggressive, hyperaktive gjengen med personer som har brukt mer tid på å finne ut hvilket sentralstimulerende stoff de vil ha for å få den sinnstilstanden de foretrekker, mens jeg skiller meg ut med noe jeg føler som et stort behov for selvrealisering.
Jeg har verken tid, penger eller tro til noen av metodene som psykologen min foreslo for å oppnå dette. Jeg bryr meg absolutt ikke om jeg får badtrip eller goodtrip, så lenge det er en opplevelse som gir meg en dypere selvinnsikt enn det jeg har nå. Det eneste jeg har prøvd er salvia og, selvom det kan ha vært at det ikke har vært høy nok konsentrasjon,effekten jeg fikk minner om noe jeg identifiserer mer med de tidligere nevnte illusjonene man kan få av cannabis. Alle rusmidler jeg foreløpig har tatt har hatt en effekt som jeg ikke føler har hatt noe annet enn en overfladisk opplevelse, selvom det er til å foretrekke noen ganger.

Så jeg lurer i bunn og grunn på; hvilket psykedelisk stoff vil dere foreslå for en slik opplevelse og om det er noen som har veiledning/tips om hvordan jeg skal oppnå en slik opplevelse.

Påvirkningen av lyder er også noe som fanget øyet mitt i denne tråden. Det er vel mange som vet hva programmet i-doser er. Poenget med det programmet er å gi forskjellige opplevelser/tilstander/ former for rus i fra forskjellige lyder. Jeg har funnet ut at jeg ikke er spesielt mottagelig for dette, selvom jeg har hørt historier om folk som faktisk blir ruset på dette.
I teorien burde det vel være mulig å bruke dette for å styre trippen, eller påvirke den, muligens sterkere enn annen musikk også. Nå har jeg ikke noe erfaring med dette som sagt, men kan noen fortelle meg om dette virker logisk, eller om jeg er på bærtur?

Jeg vet heller ikke om jeg kan stole på vennene mine i og med at jeg ikke stoler på dem iforhold til hvis jeg skulle fortelle noe om meg selv jeg ikke ville fortelle vanligvis, spesielt når det gjelder følelser. Jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere på et mer potent psykedelisk stoff, jeg vet det er forskjell, men jeg er veldig imot å ha noen der. Hva burde jeg gjøre? Burde jeg konfrontere den mest aktuelle av dem og fortelle han alvoret ved det og stole ta sjansen på at en person jeg ikke egentlig stoler på skal være der og ta vare på meg når jeg ikke stoler på at de tar vare på meg når jeg har drikki for mye eller har korka over og sovna? Og ja jeg har faktisk vurdert å skifte vennekrets, men det er venner som jeg vet er der for meg når jeg virkelig trenger dem, men de forstår nok ikke alvoret i dette.

Hvor lett kan man bli påvirket av andre som er der hvis den personen begynner å ødelegge trippen for deg? Dette er nok veldig nybegynner spørsmål, men det er nå slik situasjonen min er også når det gjelder dette. Jeg bor ved en skog som jeg allerede vet om flere steder jeg kan være uforstyrret og som er veldig fredfullt.

Mange av disse spørsmålene har bakgrunn i at jeg har blitt frarådet av "alle" vennene mine når det gjelder å prøve psykedelika, men dette er første gang jeg har følt et virkelig behov for å ta et dop, det føles ut som jeg har abstinenser fra noe som jeg aldri har prøvd, er det noen som har opplevd det samme?

Som sagt, desperat etter selvrealisering, og opplevelsen er noe jeg har hatt lyst til å oppsøke uansett. Denne typen rus virker som noe som virkelig føles som noe unikt og spesielt og jeg vil på forhånd si tusen takk for hjelp, og jeg gleder meg ubeskrivelig til å trippe for første gang og med det fine været som er for tiden må det vel bli ute.

Beklager hvis innlegget ble unødvendig langt. Har sett over det flere ganger nå, og jeg mangler visst evner til å formulere meg mer kortfattet.
jeg er/blir førstegangstripper.

er det noen stoffer som jeg bør "ligge unna" eventuelt noe som kan anbefales?
røyker bønne dagelig (er 19) er det noen hensyn jeg bør ta til det?
jeg synes å fyre en liten joint i en "mindre" sopprus høres relativt greit ut siden jeg ikke er spesielt interisert i å trippe i 12 timer, eller bør man unngå å blande disse to rusmidlene?
ZeroGr4vity:

En psykedelisk opplevelse kan føles meningfyll og dyp og en slik opplevelse kan ha potensiale til å gi deg inspirasjon til selvrealisering. Det er IKKE slik at psykedelika er veien til frelse. En tripp vil ikke forandre deg over natta. Uansatt hvilke innsikter du måtta ha under påvirkning av psykedelika vil du "lande" etterpå og du vil sitte igjen med samme type sinn, som skal deale med samme type hverdagslike problemstillinger. M.a.o - Ikke tro at en psykedelisk opplevelse vil ta bort problemene dine. Disse må du nok instille deg på å fortsette å "jobbe med".

Det er meget sjeldent at psykedelika utløser aggressivitet. Aggressivitet er ofte et slags forsvarsverk mot andre følelser slik som redsel, tristhet, dårlig selvbilde e.l. Det kan være sjangse for at du kommer i kontakt med slike dypereliggende følelser. En positiv innsikt av psykedelika kan være å innse for eksempel hvor lite lykkelig man er om man er full av aggressivitet. Motvilje/hat/aggressivitet er noe som DU vil lide under. Tenker du på å skade andre - vil du oppdage at et mørke senker seg over sinnet ditt - og tenker du på å spre glede og gode vibrasjoner vil sinnet ditt lysne... - Dette er selvsagt en sannhet i dagliglivet også - men under påvirkning av psykedelika blir dette meget tydelig og klart.

En annen ting som psykedelika ofte kan hjelpe folk å innse er hvor fantastisk dårlig karma det er med sentralnervestimulerende stoffer - og hvor skadelig slike stoffer er for din psykise helse og utvikling.

Man fanger lettere opp stemninger og vibber når man er under påvirkning av psykedelika. Sånn sett kan musikk absolutt brukes som et middel til å styre trippen. Når du plukker ut musikk til tripp - så tenk deg om du virkelig ønsker å være "ett" med musikken eller ikke. Punk eller death metal er sjelden noen god ide som førstegangstripper.

Skal du trippe sammen med noen må det være en du kan stole på. En du kan være ærlig med. En som det ikke er flaut å vise seg sårbar for. Ideelt sett en person som er harmonisk, trygg og stabil og som kan spre slike vibber til deg om du skulle bli engstelig. Det er ikke noe sjakktrekk å trippe sammen med noen som råder deg til å ikke trippe, ser på psykdelika som å spille russisk rullett med eget sinn, eller som er troendes til å prøve å flippe deg ut når du peaker. Slike ting må være avklart på forhånd og du må føle deg trygg og ivaretatt før du starter trippen. Om du ikke kjenner noen som er til å stole på kan du vurdere å gjøre det alene. Da er du helt overlatt til deg selv og ditt eget sinn og dine egne mestringsstrategier i en sårbar situasjon. Dette er strengt tatt ikke å anbefale for en førstegangstripper.


Lykke til!
Til Bearass:

Takker for kommentaren, og jeg har ringt en veninne som jeg pleide å røyke med, og som jeg har fortalt mye personlig til. Vi ble enige om at vi skulle ta sopp til helga neste uke enten hjemme hos henne eller i skogen.

Jeg prøver å legge noen av forventningene mine på hylla og gleder meg til opplevelsen. Er det noen spesiell type sopp som anbefales? Skal til utlandet om ikke så lenge, da skal jeg besøke broren min, så får se om det blir noen nye opplevelser der i og med at det er lenge siden jeg har snakket med broren min. Å få snakket ut med broren min håper jeg vil lette en byrde fra skuldrene mine også. Spesielt etter en helg med billig polsk fyll
Om det er din første gang på sopp, så burde du kanskje styre unna flein da den kan være litt kraftig og vanskelig å dosere..
plukka en ganske sterk fjell-flein for et par år sia, den var så sterk at du blei skikkelig snurra på et halvt gram tørka..
Mens jeg plukka en annen like utenfor oslo i fjor høst som man trenger 1-2g for å få skikkelig funk..

En fin begynner-sopp er feks cubensis, den er ikke er så intens som fleinsoppen ofte kan bli og etter min mening er den mye mindre visuell, og heller mer lættis og feelgood..
men om utvalget er labert og det kun er flein og få tak på, så vil jeg jo ikke fraråde deg å ete det heller, bare forhør deg om hvor sterk den er, og begynn rolig

Have fun
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg vil ikke virke kjip eller teit, for jeg har ikke prøvd dette selv, MEN:
Er det ikke litt naivt å tro at du vet mer om realiteten av universet etter en trip, med tanke på at denne opplevelsen er basert på at du altererer hjernens opprinnelige virkemåte og kjemikaliesammensetning?
Vis hele sitatet...
Ikke for å starte noe stor diskusjon rundt dette fenomenet.

Men hjerneforskere mener at kroppen blir spammet med opp til 2 Billioner impulser i sekundet, å vi oppfatter to tusen av dem.

Impulsene vi klarer å prossesere er impulsene som skaper vårt realitets aspekt, eller syn på verden om du vil.

Da er det jo tydelig at det er en hel del vi går glipp av.

LSD og andre psykadeliske stoffer har den egenskapen, at de kan åpne å lukke forskellige motakere i hjernen vår, dette er det som skaper "hallusinasjoner"

Det er tidligere sagt at vi bruker 10% av vår hjernekapassitet? (Noe rundt det tallet hvertfall)

Å en enkel forklaring til dette er at disse 10% er vår realitetsoppfattning.
Hjernen er en mekanisme som sorterer og kattegoriserer ut masse detaljer, og detaljer av detaljene for å skape vårt realitetsaspekt, som igjen gjør mennesker til mennesker.

Mennesker som har vært på tyngere psykadelsike trippz, hevder å ha opplevd noe som kalles "Hyper Realitet" rett å slett at den realiteten de besøkte, var mer virkelig en realiteten som er den vi oppfatter uten hjelpemiddler.

Så jeg vil ikke påstå at det er naivt, hvertfall ikke mer naivt en andre livs og religions filosofier/teorier

Jeg vil anbefale det å søke etter en bok som heter The Spirit Molecule skrevet av Dr. Rick Strassman, der han forsket på stoffet DMT ( Dimethyltriptamine )

Som skal være en av verdens om ikke verdens mest potente hallisunagen.


Må beklage evt skriveleifer, men dyslektsi å mangel på rettskrivingsprog er en dårlig coctail.
Sist endret av Oldwise123; 25. juni 2009 kl. 19:23.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Oldwise123: tryll fram litt kilder er du snill, for det du kjem med her er noko som høyrest ut som om det er tatt fra "Fleip eller fakta"-avsnittet i Donald Duck.

10% av hjernen? Er ikkje den tilbakevist til det kjedsommelige? 2 billioner impulser? Kva slags impulser? 2000 impulser? Kva slags impulser?

Det du skriv er verdilaust tankespinn, med mindre du kan begrunne det, og peike på eit par kjelder.
Kilder skal bli Skal ta det når jeg er ferdig på jobb.
Sitat av f-w0rd Vis innlegg
jeg er/blir førstegangstripper.

er det noen stoffer som jeg bør "ligge unna" eventuelt noe som kan anbefales?
røyker bønne dagelig (er 19) er det noen hensyn jeg bør ta til det?
jeg synes å fyre en liten joint i en "mindre" sopprus høres relativt greit ut siden jeg ikke er spesielt interisert i å trippe i 12 timer, eller bør man unngå å blande disse to rusmidlene?
Vis hele sitatet...
Unngå å blande.

Helst ikke røyk bønne i det hele tatt. Eller ikke røyk en uke før du tripper. Det vi definetivt være mere givende.
Å røyke vil intensifisere rusen din, så vær forsiktig i starten ihvertfall..
Jeg har alltid røyka en rev når jeg er på tripp, og syns det er en grei måte å dra opp turen på.
Har som sagt aldri vært røykfri under\før tripp så prøver ikke å motsi Bearass heller..
Mye er selvsagt avhengig av hvordan du ønsker å bruke soppen..
Ønsker du en spirituell reise er det kanskje ikke optimalt å røyke en joint midt oppi det..
Ellers må du passe på at du ikke får i deg MAO-hemmere før du spiser soppen, da dette kan intensifisere rusen kraftig.
Og prøv å start på tom mage for å minske kvalme..
Jeg råder alltid folk til å spise litt mat før de skal begi seg ut på tur. Du har mye bedre forutsetninger for å få en god opplevelse hvis du har litt næring i kroppen, og i tillegg vil du få en litt roligere opptur på den måten.

At man blir mer kvalm av å ha spist litt mat har jeg aldri hørt om, men jeg har derimot sett folk bli ganske grønne av å innta sopp på tom mage. Da blir jo soppen mye mer konsentrert, og dermed mer krevende å fordøye.
Ser den..
Var kanskje litt kjapp der..
Næring er viktig, pleier alltid å få i meg en god frokost samt vitaminer når jeg skal på tur den dagen.
Tanken var vel heller å ikke spise et stort måltid rett før soppen..
[quote=MrBean;1442557]Å røyke vil intensifisere rusen din, så vær forsiktig i starten ihvertfall..
QUOTE]

Å røyke en spliff ved begynnelsen av en tur - vil tilsynelatende gjøre deg mere "rusa" - og sånn sett kan man kanskje si at det vil intensivere trippen. Det som samtidig skjer er at hasjrusen tar vekk noe av den våkenheten og klarheten som følger med psykedelika. Man blir kanskje mere "loka" av å røyke en joint på begynnelsen av en tripp. Men man toner også ned noen av de beste kvalitetene ved en psykedeliske tripp..

Dette er dog min personlige mening - min personlige mening er også at daglig hasjbruk ikke er noe som er videre oppbyggelig...
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Det som derimot kan være artig er å røyke seg en joint når effektene begynner å dabbe av. Smørøyet i trippen er allikevel over på dette stadiet, men god cannabis i riktige mengder vil mest sannsynlig sende deg rett opp igjen, dog denne gangen noe annerledes enn tidligere da cannabisen er inne i bildet. For mange vil også dette gi en veldig smooth comedown og også gjøre det lettere å sovne etterhvert. Ikke at jeg pleier å gjøre det selv, men om man vil dra trippen lengre ut og i en litt annen retning kan dette være et alternativ fremfor å ta enda mer av substansen man tripper på.

På det generelle plan råder jeg egentlig folk å holde cannabisen og trippen hver for seg, da det strengt tatt ikke er nødvendig å kombinere begge på den ene eller den andre måten. Cannabis oppå en tripp er kjent for å kunne lage mer komplikasjoner og intensitet enn det som er nødvendig, samt at cannabis kan ødelegge mye av den mentale klarheten man får av psykedelika (som Bearass påpekte). Men når effektene begynner å dabbe av ser jeg ikke noe galt i å fyre opp litt, om det skulle være ønskelig.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Virkelig en utrolig bra og nyttig post! Jeg skal prøve flein med bestekompisen min om litt over en uke, så denne var veldig hjelpsom. Vi tenkte å ta 100 sopp hver, men jeg er litt redd for at det kan bli for mye iom at det er første gangen. Kanskje vi skal minske med 10-20 sopp? KP til deg forresten!
Sitat av DoZo Vis innlegg
Virkelig en utrolig bra og nyttig post! Jeg skal prøve flein med bestekompisen min om litt over en uke, så denne var veldig hjelpsom. Vi tenkte å ta 100 sopp hver, men jeg er litt redd for at det kan bli for mye iom at det er første gangen. Kanskje vi skal minske med 10-20 sopp? KP til deg forresten!
Vis hele sitatet...
Mine to første erfaringer var på 60stk og 50stk - rundt 1-1,5g tørket. Etter mine erfaringer varierer psilocybin innholdet i soppen en del, så 100 kan vell fort bli en tripp ut av "andre dimensjoner".

Erfaringen med 60stk, første gang, var litt bølgende å fargerik av seg, og utrolig urkomisk - lo for meg selv i evigheter. Mens min erfaring andre gang, 50stk, var betraktelig sterkere.

Jeg hadde ingen identitet, nær ego-død vil jeg si, og det hadde ingen andre heller - for meg. Absolutt alt bølget og danset etter musikken, til og med den "varme og kalde lufta", som jeg så forskjell på. Så energibølger flyge igjennom lufta, å det føltes ut som om jeg koblet meg på tanke-frekvensen til han jeg trippa med - og samme følte han. Vi var i ett, med alt annet, å vi tenkte å observerte situasjonen helt likt - uten og trenge kommunisere med ord eller tegn. En artig hendelse var når jeg gikk på toalettet for og urinere, så ser jeg meg i speilet å bryter ut i full lattis, mens jeg tenker: "Åja, det er jo han der tullingen. Haha, han har vært med på mye rart".

Min kompis jeg trippa med satt for det meste i ro under trippen og han sa det ble litt for mye og fordøye, så han klarte liksom ikke helt og forstå det før i ettertid. Både jeg og han husket omtrent bare halve trippen når vi kom ned, før brikkene satt seg på plass uke etter uke etter hendelsen.


Jeg har absolutt ingen garanti for hvilke effekter du vil oppleve av nevnte dosering, for ett hvert menneske reagerer ulikt på like doser også. Men for min del høres 100 sopp ut som litt i meste laget for førstegangs erfaring. 40-70 er kanskje mer passende, ihvertfall i mine øyner.

Jeg liker og koke te-vann, og deretter kaste oppklipt sopp i koppen - har liksom blitt en liten tradisjon. Du vil legge merke til effekter så tidlig som 10-20 minutter etter inntak, å rusen vil sige seg til toppen i løped av kanskje to timer. Denne oppturen er det mest intense og "lærerike" spør du meg. Etter det vil du kjenne effekter rundt 4-6 timer til sammen før du føler deg relativt i kroppen igjen, født på ny!

Disse timene etter oppturen kan brukes til og analysere oppturen, og snakke om sine erfaringer. Jeg ser folk flest har store problemer med og uttale seg om hva de opplever under den sterkeste oppturen, så de blir bare sittende og mumle når de prøver og si noe. Så snakke-delen er fin og ta etter ting roer seg, når du føler deg klar.

Huff, ser jeg brukte ordet rus og fleinsopp i samme setning.. Rettelse: opplevelse, effekt.

Hehehehe!
Sist endret av Quetzalcoatl; 10. september 2009 kl. 04:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
100 sopp, om du ikke har erfaring fra før, er i overkant mye.
Det vanlige å anbefale til førstegangstrippere er 20-50 sopp. 100 sopp kan fort bli overveldende om du ikke har noen erfaring med psykedelika fra før av.
Dere har nok veldig rett, vi skal ta en del mindre. Det er i tilegg fjellflein vi skal plukke, og jeg har hørt den er mye sterkere (?)
Fjellflein er ingen art såvidt meg bekjent.

Og Spiss fleinsopp som vokser på fjellet trenger ikke være sterkere(eller svakere) enn flein som vokser ved sjøen f.eks. Det kommer helt an på mineralene i jorden soppen vokser i.
Sist endret av VinumSabbathi; 11. september 2009 kl. 15:41.
Åja, takk for info mener å ha lest det ett sted, men posten viste ikke til noe kilder, så viste ikke helt om jeg skulle ta det seriøst eller ikke.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Skal prøve litt syre nå i ferien, blir første gang. Har prøvd litt sopp men ble veldig milde tripper.
Kan det bli et problem om jeg tar dette i ukjente omgivelser? Skal på en hytte i et område jeg ikke har vært før, kan dette ha noen innvirkning på hvor trygg jeg vil føle meg under trippen?
Er det koslig, varmt og du stoler på folka tror jeg det går bra.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Kanon bra skrevet! Lurer og på samme ting som Minigolf her lurer på. Er jo sånn sett mentalt balansert, men har jo og dager man er deppa på og tenker på mangen rare ting. Det jeg er mest redd for er vel igrunn det man har blitt skremt med i alle år, at man aldri kommer seg ned igjen. Alle har vel hørt om han som fortsatt går å tripper på månen? ^^, sååå, ja.. Kan dette forkomme?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Såkalt HPPD, ikke en evighetstripp men en tilstand med vedvarende hallusinasjoner kan skje, men det er et sjeldent fenomen.
Sky
Sky's Avatar
Trådstarter DonorModerator
Sitat av chrabbe Vis innlegg
Kanon bra skrevet! Lurer og på samme ting som Minigolf her lurer på. Er jo sånn sett mentalt balansert, men har jo og dager man er deppa på og tenker på mangen rare ting. Det jeg er mest redd for er vel igrunn det man har blitt skremt med i alle år, at man aldri kommer seg ned igjen. Alle har vel hørt om han som fortsatt går å tripper på månen? ^^, sååå, ja.. Kan dette forkomme?
Vis hele sitatet...
Alle kommer ned igjen, det er det ingen tvil om. Det det derimot foreligger mer tvil om (forutenom det Dodecha nevnte om HPPD) er om alle som kommer ned tar med seg vettet i behold også. Det er mye rart som kan skje på en trip, og på de lengre trippene har sinnet ditt god tid til å utfolde seg på alle mulig merkelig vis. Dette kan være på godt og vondt, for alt som skjer i en trip er ikke nødvendigvis verdt å ta med seg tilbake til hverdagen.

Det er derfor viktig å ha sin kritiske sans i behold, holde hodet kaldt og innse at du faktisk har inntatt substanser som midlertidig endrer biokjemien din, og dermed fører til endringer i hvordan du opplever virkeligheten. Endringer i bevissthet har ikke alltid noe særlig for seg, så det er viktig å ha selvinnsikt nok til å forstå hvor grensa går mellom psykedelisk fantasi og hverdagslig virkelighet, og hva som er bra for deg eller ikke. Rent utover det kan man såklart havne i tilstander hvor man innser fundamentale ting man konstruktivt kan integrere i hverdagen sin, men slike øyeblikk kan man like så godt ha mens man sitter på dass.

Take it easy =)
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg har aldri prøvd før, å lurer på noe... Du skrev noe om at man måtte bestemme seg på forhånd om hvor man vil ha trippen. Men siden jeg aldri har prøvd før vet jeg jo ingenting om hvordan det føles etc. Så jeg lurer på om noen her kan fortelle meg hva som skjedde deres første gang, ble dere styrt av trippen eller omvendt?

EDIT: Hva er forresten HPPD, av det jeg har lest på denne tråden høres det ut som noe virkelig bad shit?
Sist endret av Kestrel; 17. mai 2012 kl. 20:36. Grunn: Skulle tilføye noe som jeg glemte bort.
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Jeg har aldri prøvd før, å lurer på noe... Du skrev noe om at man måtte bestemme seg på forhånd om hvor man vil ha trippen. Men siden jeg aldri har prøvd før vet jeg jo ingenting om hvordan det føles etc. Så jeg lurer på om noen her kan fortelle meg hva som skjedde deres første gang, ble dere styrt av trippen eller omvendt?
Vis hele sitatet...
Skal du først trippe så bør du gjøre det et sted du føler deg komfortabel. Et sted du er kjent, og gjerne med en venn du er trygg på. Angående hvor mye kontroll man har under trippen så tenker jeg at det er nokså individuelt, med tanke på personen som er på tur og mengden psykedelika som blir inntatt. Under min første erfaring hadde jeg rimelig god kontroll, overraskende mye i forhold til hva jeg hadde trodd på forhånd, og jeg kunne uten store problemer lage meg mat, prate "normalt" med tripsitter og bestemme selv om jeg ville gå ut eller bli inne, osv. Jeg vil gå så langt og si at man har bedre kontroll over seg selv på syretur enn man har på fylla. Uansett anbefaler jeg deg å starte med en mindre dose første gangen. Bedre med litt for lite enn litt for mye.

Sitat av Kestrel Vis innlegg
EDIT: Hva er forresten HPPD, av det jeg har lest på denne tråden høres det ut som noe virkelig bad shit?
Vis hele sitatet...
HPPD er en lidelse man kan pådra seg etter bruk av psykedeliske substanser. Les mer om det på Wikipedia. Denne tråden kan også være av interesse.
Sist endret av Tawon; 17. mai 2012 kl. 20:47.
Ah takk. Åsså lurer jeg på noen par ting til. Jeg tenker på fleinsopp og fluesopp, hva er en "normal" lav dose? Jeg tenker på å ikke gå lenger enn Nivå 2. Er rundt 3-5 gram passende for første gang? Og er fluesopp en psykadelika?
Skal soppene være tørket eller ferske? Når det gjelder rød fluesopp kan doser fra 3 til 9 gram gi økt sexlyst, godt humør/mild eufori og så videre. Anbefales å konsumeres i soltørket form da de hallusinogene stoffene er mer konsentrert (ibotensyren blir mindre giftig, og omdannes til det langt mer psykedeliske stoffet muskimol). Spiser du den rå, derimot, kan du risikere muskelkramper, rykninger, intens varme i kroppen, svette, kaldsvette og annet snusk. Det kan dessverre skje ved høye doser også. 15-50 gram sånn circus. I høye doser beskrives rusen svært sjeldent som behagelig. Kan være verdt å merke seg.
Sitat av Kestrel Vis innlegg
Jeg har aldri prøvd før, å lurer på noe... Du skrev noe om at man måtte bestemme seg på forhånd om hvor man vil ha trippen. Men siden jeg aldri har prøvd før vet jeg jo ingenting om hvordan det føles etc. Så jeg lurer på om noen her kan fortelle meg hva som skjedde deres første gang, ble dere styrt av trippen eller omvendt?

EDIT: Hva er forresten HPPD, av det jeg har lest på denne tråden høres det ut som noe virkelig bad shit?
Vis hele sitatet...
Det finnes plenty av literatur omkring psykedeliske tilstander og hva du kan forvente. Det er selvsagt noe helt annet når man opplever en tripp selv - men du kan likevel få en ganske god ide om å lese deg opp omkring psykedeliske substanser. Personlig liker jeg artikkelen LSD for nybegynnere - den omhandler LSD - men rådene artikkelen kommer med kan lett overføres til andre psykedelika.


Det er sikkert en grunn til at du ønsker å prøve psykedelika. Hva er den grunnen? Hva er motivasjonen og intensjonen din for å prøve? Lytt til din indre stemme. Din indre intensjon. (dette vil du uansett få midt i fleisen under en fullblown psykedelisk tripp). Undersøk om du har gode og ærlige intensjoner - om du er rede til å bli tatt med på en reise - og om du er rede til å se dypt og ærlig inn i din egen sjel (inkludert dine skyggesider). Har du en god indre følelse omkring dette - er det bare å ønske god tur!

Fluesopp og Fleinsopp er forøvrig to totalt forskjellig sopp med totalt forskjellig effekt. Jeg nøler med å anbefale fluesopp til en nybegynner. Fluesopp er en ganske seriøs sopp og egentlig ikke psykedelisk på den måten andre psykedelika er. Les deg opp om effektene.
Hei! Jeg og en kompis lufter ideen om LSD tur til sommeren.
Vi er begge erfarne cannabis røykere og han har i tillegg prøvd sopp før. Planen er å ta det på et småbruk han disponerer i sverige, svær gressplen, kuer og langt fra folk.
Både jeg og han er helt vanlige folk og begge har solid psyke.
Her kommer spørsmålene:
noiaen som kan oppstå, kan den sammenlignes med noiaen som kan komme med cannabis? Har opplevd noen "bad trips" på cannabis og takler det ofte bra, kan disse erfaringene hjelpe på lsd?
Hvor borte blir man på en lapp? Har alltid fortalt meg selv at det bare er et stoff som får hjernen til å fungere litt annerledes i noen timer hvis jeg får for mye cannabis eller kinkige situasjoner oppstår.
Er man klar nok i huet til å overbevise seg selv om dette når det er på det mest turbulente?
Føler meg klar, har lest om det i årevis men er litt redd for at det kan vare for lenge.
Hører mange sier at man burde starte med sopp men jeg vil heller prøve lsd av forskjellige grunner.
Sitat av Cheese Vis innlegg
noiaen som kan oppstå, kan den sammenlignes med noiaen som kan komme med cannabis?
Vis hele sitatet...
Egentlig ikke. Men dette er personlig - og har selvsagt med set og setting å gjøre. Cannabis sløver en noe ned, LSD vil gjøre en mere våken og tilstede.

Sitat av Cheese Vis innlegg
Har opplevd noen "bad trips" på cannabis og takler det ofte bra, kan disse erfaringene hjelpe på lsd?
Vis hele sitatet...
Det kan være en grei erfaring å ha i bagasjen. Det er også en god indikator på at du ikke burde blande cannabis med en LSD-tripp. Sjangsen for badtripp på LSD vil øke om man surrer seg inn i cannabis-noia under tripp.

Den beste medisin mot badtripp er gode forberedelser. God set og setting.
Sist endret av Bearass; 18. mai 2012 kl. 21:53.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Bra tråd, men har et spørsmål, har 2 venner som sier de har lyst å trippe snart. Men sist gang vi trippe så satt de bare å flira flere timer i strekk, noen gode metoder for å ungå sikkelig lættiser?
Sitat av ferocious Vis innlegg
Bra tråd, men har et spørsmål, har 2 venner som sier de har lyst å trippe snart. Men sist gang vi trippe så satt de bare å flira flere timer i strekk, noen gode metoder for å ungå sikkelig lættiser?
Vis hele sitatet...
Spis mer eller mindre, avhengig av hvor mye av hva dere tok? Tar en råsjangs og tipper dere spiste 1-3 g sopp? I så fall spis mer. Bomma helt sikkert så greit med litt mer info.

Forsåvidt kan goa trance gjøre nytten. Ikke at jeg ser problemet i noen timers lættis da!
Sist endret av Felixer; 8. juni 2012 kl. 04:46.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Felixer Vis innlegg
Spis mer eller mindre, avhengig av hvor mye av hva dere tok? Tar en råsjangs og tipper dere spiste 1-3 g sopp? I så fall spis mer. Bomma helt sikkert så greit med litt mer info.

Forsåvidt kan goa trance gjøre nytten. Ikke at jeg ser problemet i noen timers lættis da!
Vis hele sitatet...
Vi tok 2c-i, 30mg hver.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Vår "normale" kjemiske sammensettning av stoffer, som utgjør vår bevissthet og vårt bevissthetsnivå er i den balansen den er for at vi best skal kunne overleve og komme oss gjennom hverdagen. Den er designet så vi skal kunne følge med på eventuelle farer som for eksempel løver i gresset, og samtidig kunne speide etter damer og andre godbiter. Den er nyttig for oss, i en praktisk forstand, slik av vi kan overleve..

Dette betyr ikke at det er den eneste kjemiske kombinasjonen av stoffer, som i en primat sitt nervesystem kan reflektere virkeligheten på en kontruktiv og verdifull måte. Vi har så lenge vi har vært mennesker, og før det også, brukt forskjellige vekster og teknikker for å endre vår bevissthet. Som for eksempel rytmiske bevegelser eller psykoaktive sopper. Disse endrede tilstandene lar oss utforske andre deler av verden, som vi i en normal situasjon ikke har muligheten til å oppfatte.

Jeg vil gå så langt som å påstå at man er nødt til å være kristen eller noe sånt for å kunne forsvare påstanden om at vår normale bevissthetstilstand er den eneste riktige og sanne tilstanden som finnes. Hvem er det som har bestemt det isåfal? Det finnes så vidt jeg kan se ingen vitenskapelig lov i universet som gjør dette logisk på noen som helst måte.

Bare tenk på alle de millionene av artene som finnes på planeten vår. Alle sammen oppfatter verden på sin måte, gjennom sine "kjemiske perspektiver". I tillegg har vi alle individene innenfor alle disse artene som igjen er litt forskjellige, og som oppfatter verden på sine individuelle måter.

Sansene dine er svært begrenset og de fungerer bare som verktøy for å tolke verden, de viser ingen absolutt sannhet.

Virkeligheten er et uendelig mangfold av informasjon, og hver art, hvert individ oppfatter kun små prosenter av dette gjennom sine begrensede sanseapparater. Og ved å endre de kjemiske innstillingene i kroppen vil man kunne oppfatte verden på andre måter, gjennom nye perspektiver. Dette er grunnlaget for verdien i psykedelika.

Gjennom å endre bevissthetstilstand og innta flere perspektiver på verden, beriker du deg selv og utvider horisonten av din normale bevissthet, samt friheten til å danne nye former for tankemønstere. Du bryter ned sperrer og grenser som du tidligere har bygget opp, og tillater deg selv å innta informasjon som kanskje ikke vil redde livet ditt noen gang, men som har en filosofisk eller spirituell verdi, og som kan være med på å utvikle ditt intellekt, og din holdning til verden generelt.
Vis hele sitatet...
Det innlegget der gir meg en følelse av at nå har jeg forstått livet! Føler meg opplyst av å lese det. Nå forstår jeg en haug av spørsmål jeg har tenkt på inno hode mitt den siste tiden. Ser at innlegget er fra 2007 (Hadde nok ikke hatt noe særlig forståelse av det viss jeg leste innlegget da det var ferskt). Stort KP fra meg hvertfall.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dette blir neppe siste gang jeg spør her inne, men har samlet noen spørsmål om tripping generellt jeg håper å få svar på. For min del vurderes det level 1 på flein, for å få en forsiktig start. Spørsmålene her kan sees i sammenheng både med det og evnt. videre utforskning. Nok om det.

1. Musikk vil oppfattes annerledes i trippen. Men hvor viktig er egentlig oppløsningen på musikken ? Til daglig bruker jeg mest mp3-filer på PC, og noe annet blir ikke uten videre lett å ordne. Vil dette i så fall ødelegge en del ?

2. Bør klær tenkes nærmere over ? Hørte en gang at man ved astralreiser (et noe beslektet fenomen) burde ha lette klær. Treningsbukse ? Uansett inne eller ute.

3. Mat ? Man ser det an. Tror ikke jeg følger faste-rådet, da jeg føler meg mest komfortabel med mat i magen til vanlig. Frukt er vel vanlig, men er ikke glad i det. Godteri/potetgull , brus osv ? Alkohol skal selvsagt ikke inngå.


4. Hva med tiden på døgnet det trippes på ? Bør det være dagslys ? Noen sier høsten er den beste tiden for en tripp. Ser for meg ren inneværing, alternativt. kombinert inne og ute. Man skal jo unngå allmuen, her nordpå kan man f.eks. trippe ute i naturen på sommernetter (kan det tenkes noe nærmere heaven ?) Det kunne la seg gjøre å gå litt ut i hagen ol. men være mest inne. Noen poeng i å studere natur på level 1 ? Er det skummelt med natt ute ? Er forøvrig klart b-menenske til vanlig og gla i kveld, natt og mørke.

5. Problematisk å trippe i boligen du til vanlig lever i ? Tenkte det kunne være vanskeligere å bearbeide vanskelige deler av trippen. Hvordan stiller det seg om det kan være ånd(er) i huset ? Undertegnede er en normalt skeptisk person, men det er vel slik at man åpner dørene for slikt, i den grad det eksisterer ?

6. Har lest meg opp på sikkerhet, tiltak ol. ang. potensiell badtrip. Men hender det at folk glemmer at de tripper ? Hva med plakat ol. ?

På forhånd takk for svar.
protus: Første gang jeg trippet var det på LSD. Det var en helt fantastisk trip og jeg hadde lest masse om stoffet. Jeg tok en nokså sterk bit fra Nederland som var 150µg som jeg hadde bestilt på nettet.

Oppløsningen på musikken er ikke noe jeg har tenkt over på noe som helst måte. Jeg bruker Spotify og det gir god kvalitet som regel, men har også hørt på Youtube der kvaliteten ikke har vært like god. Selvfølgelig er det best med god kvalitet men har vel ikke så sinnsykt mye å si.

Har trippa i forskjellige typer klær og føler alt funker, men foretrekker treningsbukse og en myk t-skjorte fremfor alt annet.

Spiser aldri når jeg tripper. Det smaker ikke noe spesielt godt og er ikke noe fristende for meg. Det kan sikkert variere fra person til person. Maten går rett og slett ikke ned.

Hvis jeg skal trippe alene skjer det vanligvis på dagen når det er lyst. Da kan jeg gå i skogen og ute og oppleve helt fantastiske ting uten at jeg blir redd for mørket (er litt mørkeredd og det blir værre når jeg tripper) Når jeg skal trippe med kompiser skjer det om kvelden. Tripper like bra året rundt. Alltid gøy å studere naturen, selv om det er nivå 1 eller nivå 3, IMO.

Jeg tripper overalt. Innimellom er jeg ute på et sted i skogen hele dagen/kvelden, mens andre ganger er det hjemme eller hos en kamerat. Aldri på fest hvis det gjelder sopp/lsd. Ånd(er) i huset er jeg ikke kjent med, så kan ikke svare på det.

Jeg bruker aldri å være nervøs for en evt. bad trip. Har bad trippa et par ganger og det er ikke noe særlig gøy, men det går over og det har ikke hatt noe å si for meg i senere tid. Holdt på å ringe politi/sykebil en gang jeg bada skikkelig med en kompis, men endte opp med å ringe naboen som har erfaring og han kom og hjalp oss gjennom kvelden. Jeg er ikke noe fan av å ha en babysitter. Syntes ikke det er noe gøy å være med en person som ikke tripper.

Håper jeg svarte på noe av det du lurte på, men det er bare å spørre hvis det skulle være noe mer. Er ikke sykt erfaren tripper, men har trippa en del ganger nå og vet hva det dreier seg om. En kompis av meg har hatt langt flere dårlige opplevelser på sopp enn på LSD.

edit: Skal ikke si at du skal hive deg utpå det sterkeste med en gang, men hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å nå hvert fall nivå 2, kanskje nivå 3 med en gang. Mye mer givende enn en nivå 1 tripp, tro meg du kommer til å angre når du finner ut at du ikke har tatt nok, men for all del ikke overgå deg selv. Gjør det du føler for selv og husk at du vil bli deg selv når effekten går over. Lykke til
Sist endret av roundpotato; 10. september 2014 kl. 10:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For level 1 tripp trenger du ikke å gå helt bananas med settinga.

Jeg ville likevel ha trippet ute i naturen - litt tidlig på dagen. Det andre du kommer med er uvesentelig for en slik mini-tripp.

Merkelig at du ikke liker frukt. På tur ønsker man renhet. Og å drasse med seg masse godteri er langt unna hva jeg ville ha gjort. Men deg om det.
Sitat av [protus] Vis innlegg
1. Musikk vil oppfattes annerledes i trippen. Men hvor viktig er egentlig oppløsningen på musikken ? Til daglig bruker jeg mest mp3-filer på PC, og noe annet blir ikke uten videre lett å ordne. Vil dette i så fall ødelegge en del ?
Vis hele sitatet...
Oppløsning av musikken er ikke noe å tenke på engang, uansett level.
Det kommer mer ann på hvor omgitt du er av den.

Så en mp3fil, med headsett/bra lydanlegg vil gi god effekt uansett.

MERK:Grunnet level 1 - ikke spesielt stor effekt av musikk, men litt. Headsett er din beste sjanse =)

Sitat av [protus] Vis innlegg
2. Bør klær tenkes nærmere over ? Hørte en gang at man ved astralreiser (et noe beslektet fenomen) burde ha lette klær. Treningsbukse ? Uansett inne eller ute.
Vis hele sitatet...
Ekstra sokker er alltid lurt. Man kan fort bli litt kald på føttene.

Lette klær som er lette å bevege seg i er også vinnere om du skal være inne.
Om du skal være ute, prøv å finn klær som ikke er vanskelig å bevege seg i.

Sitat av [protus] Vis innlegg
3. Mat ? Man ser det an. Tror ikke jeg følger faste-rådet, da jeg føler meg mest komfortabel med mat i magen til vanlig. Frukt er vel vanlig, men er ikke glad i det. Godteri/potetgull , brus osv ? Alkohol skal selvsagt ikke inngå.
Vis hele sitatet...
Med faste vil soppen fungere kjappere (erfart) og noen påstår at det virker bedre (har ikke erfart det selv).

Men du burde ha mat som er lett og gjerne gjort klar på forhånd.
Man har ikke noe lyst å begynne å koke/steke eller leke med kniver i en slik tilstand.

Naturlig mat og drikke er høyst å anbefale.
Skjær opp frukt i biter på forhånd å ha i kjøleskapet.

Og ikke glem å holde deg hydrert =)

Og Alkohol er som du sier; nei,nei

Sitat av [protus] Vis innlegg
4. Hva med tiden på døgnet det trippes på ? Bør det være dagslys ? Noen sier høsten er den beste tiden for en tripp. Ser for meg ren inneværing, alternativt. kombinert inne og ute. Man skal jo unngå allmuen, her nordpå kan man f.eks. trippe ute i naturen på sommernetter (kan det tenkes noe nærmere heaven ?) Det kunne la seg gjøre å gå litt ut i hagen ol. men være mest inne. Noen poeng i å studere natur på level 1 ? Er det skummelt med natt ute ? Er forøvrig klart b-menenske til vanlig og gla i kveld, natt og mørke.
Vis hele sitatet...
Kveld er nok å foretrekke. Spesielt siden du vil begynne på Nivå 1.
Det vil gjøre at du legger fortere merke til det visuelle som igjen minner deg på bodyloaden. Unngå skarpe lys.

Sitat av [protus] Vis innlegg
5. Problematisk å trippe i boligen du til vanlig lever i ? Tenkte det kunne være vanskeligere å bearbeide vanskelige deler av trippen. Hvordan stiller det seg om det kan være ånd(er) i huset ? Undertegnede er en normalt skeptisk person, men det er vel slik at man åpner dørene for slikt, i den grad det eksisterer ?
Vis hele sitatet...
Er nok tryggest(og vil føles tryggest) i den boligen du lever i så sant du skal være alene den kvelden og ikke kan bli forstyrret. Å måtte snakke med noen som ikke vet man tripper kan fort bli til en badtrip. Selv på Level 1.

Dette er ett dypdykk i deg selv, og hvilke tanker som dukker opp er ikke lett å si. Men om du ikke tror på ånder, men er redd for at det kan skje, skriv en lapp til deg selv hvor du skriver f.eks "Jeg er bare rusa, ånder finnes ikke"

På Level 1 har du ingenting å bekymre deg for. Du kommer til å være ganske klar over situasjonen du befinner deg i.

Sitat av [protus] Vis innlegg
6. Har lest meg opp på sikkerhet, tiltak ol. ang. potensiell badtrip. Men hender det at folk glemmer at de tripper ? Hva med plakat ol. ?
Vis hele sitatet...
Det har hendt at folk glemmer det ja, men da har de som regel tatt en heftig dose og vært uvitende om stoffet og dårlig set&setting.

Du kan f.eks ha ett ark hvor du skriver: "Jeg har tatt psykadelia idag og kommer ikke til å være helt normal før jeg står opp imorgen" Og la det ligge en plass hvor du kjapt kan se den =) Skjønt i ditt tilfelle tror jeg ikke det er nødvendig..


Siden du bare skal ha en Level 1 trip, er det viktigste bare at du er en plass du føler deg trygg, og hvor ingen kan forstyrre deg =)

Håper dette hjalp =)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Slik jeg nå har inntrykk av skal level 1 kunne prøves uten trippsitter ?
Lite skal kunne gå galt her, som sagt kan man få bad tripp også her om man merkes av utenforstående, men ellers vil jeg nok ikke gå videre med tripping om nervene ikke liker opplevelsen.