Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 897
Hei,

Jeg skal reise til Asia i slutten av Januar. Bruker tia fram til da for sparing.

Plan er og reise direkte fra Oslo til Bankok uten noen mellomlandinger. Sist gang jeg var i Thailand tok jeg en helt jævlig melkerute som tok ca 22 timer.
Never again.

Brukte www.skyscanner.net sist gang for flybilett. Er dette den beste plassen og se?

Ellers lurer jeg på om folk har erfaringer med reising i Asia? Thailand er har jeg farta rundt i og vet hva som venter meg der.
Bør jeg dra til Laos? Burma? Vietnam?

Plan er og reise 2-3 mnder. Budsjett på 60k. holder dette?

Setter pris på svar.
Vang vien for party i Laos og nydelig natur og templer i luang prabang. Fin reiserute er å busse fra nong khai i nord thailand over til Vientiane i Laos, ta noen dager der også busse nordover til Vang vien og luang prabang. Går bussturer fra luang prabang til Burma og Kina. Nærmeste storby Kina er 10timer buss unna.
Jeg dro til Thailand for noen år siden. Jeg var vel i Bangkok i to dager vi impulsivt dro til Indonesia, hvor vi var i tre uker. Vil absolutt anbefale deg å sjekke ut Indonesia om økonomien strekker til.
Mange bra steder i Thailand. Anbefaler og reise med tog der. Kan reise ned til Malaysia. Rett over vannet ved grensa der er er ei fin strand med en del aktiviteter og masse god mat. (glemt navnet nå) Og vill abselutt anbefale Kambodja. Angkor watt i soloppgang er noe av det fineste jeg har sett. Skygge av templer opp ned i vannet og sola bak templene.. Ellers er det lett og komme seg til Laos og Vietnam. Indonesia og. Gilli öyene der er litt kult. Og på Bali er det fint og kjöre moped. Kjörte rundt hele öya. Uten lappen da :P Men bare betal politiet vist de stopper deg. Fin natur og masse fine strender på veien. Kan kjöre opp fjellene og et sted kan du gå på vulkan trekking.

Men kambodja var det kuleste. Phnon phen tror jeg det var hovedstaden het. Betal tuk tuk förerene for en dagstur og de viser deg masse. Templer og ting. De tar deg med tilslutt til et sted som ser ut som en resturang og når du åpner menyen ser du at det er masse våpen. Du kan skyte med all slags våpen. Til og med Bazooka. Men det koster veldig mye. 300dollar var det for bazooka tror jeg. Og sör i kambodja på stranda er den feteste stranda i hele söröst asia (synes jeg) God röyke vist du liker det. Og noe av den beste elektronikan jeg har hört. Gjorde solnedgangene der helt magisk.

Og vietnam er det masse og se. reiste der for fort, hadde bare lov til og der to uker. Men Halong Bay er helt magisk. Sitter på sånne gamle båter og helt sinnsyk natur. Veldig god mat.

Laos syns jeg var litt kjedelig men vang vieng er det skikkelig party med traktor dekk ned en elv.

Burma var stengt når jeg var der men det er sikkert grise fett der. Burde få det för det er alt for mye turisme.

God tur!

Ellers så kommer du til og få masse tips av folk du möter. Nesten det eneste jeg prater om når jeg reiser